[S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
micha
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2020, o 00:24
Model: S40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Austria
imię: Michal

[S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: micha » 10 lis 2020, o 01:22

Witam!
Od dłuższego czasu mam taki problem że moje Volvo po odpaleniu dymi czasami na niebiesko.
Dzieje się to niezależnie od temperatury (zewnętrznej i silnika) i czasu postoju. Jednak mam wrażenie że latem jest trochę gorzej a przy bardzo niskich temperaturach dzieje się to nie aż tak często. Ale na dobrą sprawę nie ma w tym żadnej reguły.
Czasami nawet po postoju 20-30 min tak się dzieje a nieraz po całej nocy nic nie dymi.

Skąd więc olej może się dostawać do komory spalania i dlaczego nie dzieje się to zawsze?
Mam pewne podejrzenie ale chciałbym najpierw usłyszeć wasze zdania.
Dodam że silnik pomimo wysokiego przebiegu, jak jest rozgrzany, ma moc, jest zrywny i nie kopci ani nie spala oleju.

Dziękuję za pomysły i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: GregoR. » 12 lis 2020, o 14:20

W tej sytuacji sprawdziłbym wtryski czy nie leją.

A poza tym zmień sobie kod silnika bo w roczniku 97 na pewno nie był montowany silnik D4192T2 a D4192T.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
luki440
Volvo Fan
Posty: 2285
Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
Model: S40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubuskie
imię: Lukasz

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: luki440 » 12 lis 2020, o 21:09

Posprawdzaj kostki przy pompie wtryskowej czy dobrze stykają nie są zaśniedziałe i znajomego siedział zawór kąta wtrysku po wymianie chodził jak nowy.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka

Awatar użytkownika
micha
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2020, o 00:24
Model: S40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Austria
imię: Michal

Re: [S40 '97 d4192t 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: micha » 17 lis 2020, o 00:48

Sorry za literówkę. W profilu napisałem prawidłowo a w temacie pomieszałem.

Wtryski były wymieniane jakieś 3 lata temu. Nie miało to niestety żadnego wpływu na sporadyczne dymienie.
Czy ten zawór kąta wtrysku jestem w stanie jakoś sprawdzić?
I czy nie byłby to raczej siwy/biały dym jeżeli to miałby być nieodpowiednio spalany diesel? (Podobnie jak przy niesprawnych swiecach?) Mi się jednak wydaję że mi na niebiesko dymi.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5651
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: GregoR. » 17 lis 2020, o 09:11

Mogą również być już zużyte uszczelniacze zaworowe i tędy może puszczać olej.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Los20
Posty: 4
Rejestracja: 1 mar 2020, o 06:42
Model: S40
Silnik: 1.9
moc: 90
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Wyszkow
imię: Eldin

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: Los20 » 30 lis 2020, o 22:20

Też tak mam i raczej są to uszczelniacze zaworowe pochodzi z 10min dodam z 3 razy gazu i dymka już nie ma 🙂

Awatar użytkownika
micha
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2020, o 00:24
Model: S40
Silnik: D4192T
moc: 90KM
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Austria
imię: Michal

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: micha » 6 gru 2020, o 18:30

luki440 pisze:
12 lis 2020, o 21:09
Posprawdzaj kostki przy pompie wtryskowej czy dobrze stykają nie są zaśniedziałe i znajomego siedział zawór kąta wtrysku po wymianie chodził jak nowy.
Wszystkie styki wyglądają ładnie.
Czy ten zawór kąta jestem w stanie jakoś sprawdzić? Wymiana w ciemno mi się nie usmiecha bo trochę sobie kosztuje ten zawór :shock:

@ GregoR & Los20: Uszczelniacze to jest też moje podejrzenie od dłuższego czasu, ale teraz sam już nie wiem.
Przy niskich temperaturach tak jak obecnie mamy, prawie w ogóle nie dymi. Wydaje mi się to nielogiczne jeżeli to miałyby być uszczelniacze. Oczekiwałbym odwrotnego efektu:
Niskie tempertaury = większe szczeliny oraz mniejsza elastyczność gum
Wyższe temperatury = mniejsze szczeliny, lepsze uszczelnianie. Powinno być mniejsze zużycie oleju
Czy to błąd myślenia?

Awatar użytkownika
Cygoski
Posty: 10
Rejestracja: 1 cze 2020, o 21:43
Model: V40
Silnik: 1.9s
moc: 115KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Podbeskidzie
imię: Marek

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: Cygoski » 29 gru 2020, o 21:24

Zastanawiam się czy czasem pierścienie tłokowe się nie zapiekły. Dymienie na niebiesko to oznaka spalania oleju w komorze spalania, choć może tez i uszczelniacze w głowicy. Jeśli są już wywalone na prowadnicach to taki efekt może być. Jeśli uszczelniacze maja dość to temp. robocza nic nie pomoże.

Awatar użytkownika
massselll
Turysta
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2020, o 17:33
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 90 KW
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Szymon

Re: [S40 '97 d419t2 90km] po odpaleniu czasami kłęby dymu (olej)

Post autor: massselll » 29 gru 2020, o 23:25

Z niebieskim dymkiem jest problem bo moze być multum rzeczy do sprawdzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”