[V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2020, o 18:16
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Karol
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Od problemów z obrotami na jałowym się zaczęło. Teraz szarpie silnikiem jakby na jeden cylinder nie pracował.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 07:13
- Model: S40
- Silnik: B4204T3
- moc: 165 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 28
- Skąd jesteś?: Lubnice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Krokowy nie będzie miał nic do braku iskry. Falowanie nie zawsze oznacza uszkodzenie krokowego, bardzo często to nieszczelności dolotu i podciśnień.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Zależy co jeszcze dla kogo oznacza brak iskry i wypadanie zapłonów. Też miałem szukać innych przyczyn falowania u mnie obrotów, gaśnięcia auta, drżenia wszystkiego i problemów z gaśnięciem od razu po odpaleniu. Nie mniej, podjechałem na szrot wyciągnąłem krokowca, wstawiłem i po problemach. Nie mam już zjazdów obrotów prawie do gaśnięcia auta. Nieszczelności też można w swoim zakresie sprawdzić, plak i sprawdzać po złączkach itp czy się zmienia zachowanie silnika. Autor nie ma możliwość podłączenia na razie pod komputerem, więc można albo jeździć i czekać na mechanika, albo samemu próbować
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2020, o 18:16
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Karol
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Może pokażę świece.
Jedna wygląda tak jakby lekko nadpalona:
Pozostałe w ten sposób:
Jedna wygląda tak jakby lekko nadpalona:
Pozostałe w ten sposób:
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Świece do wymiany, wygląda jakby się stopiła. Od dużej biedy wymień na razie jedną, i sprawdź zachowanie czy jest w ogóle jakakolwiek poprawa
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2020, o 18:16
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Karol
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Świece zmienione włożony nowy komplet. Bez zmian.Simon24121 pisze: ↑8 gru 2020, o 11:08Świece do wymiany, wygląda jakby się stopiła. Od dużej biedy wymień na razie jedną, i sprawdź zachowanie czy jest w ogóle jakakolwiek poprawa
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Dasz radę nagrać jakiś filmik obrazujący falowanie obrotów i jego pracę? Spróbuj też Plakiem psiknąć w okolicy krokowca jeżeli widzisz na nim pęknięcie
-
- Debeściak
- Posty: 217
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Hejka a czemu szukać przyczyny w świecy a nie na odwrót? - jeśli świece są nowe i tylko jedna jest jak to ujeles nadtopiona a raczej jest na niej dużo sadzy to szukałbym przyczyny uszkodzenia (o kopcenia) tej świecy a więc: pkt. 1 układ zapłonowy - brak właściwej iskry (tylko z tego co widzę to wykluczyłeś już niesprawność układu zapłonowego) lub PKT 2. A MOŻE TO UKŁAD PALIWOWY NP: JEDEN WTRYSKIWACZ ŹLE PRACUJE I ZALEWA CI JEDEN CYLINDER I STĄD TYLKO JEDNA ŚWIECZKA TAKA BRZYDKA?????. Piszę to dlatego że jeśli byłby to silnik krokowy czy czujnik położenia wału to tylko jedna świeca byłaby udupczona - trochę to dziwne nie? - bo wtedy wszystkie świece byłyby podobne. Weź wyczyść ta brudna świece i daj na inny gar a jakąś ładna w miejsce tej brzydkiej (jak ładna po jakimś czasie będzie brzydka a ta co była brzydka będzie ładna to wniosek będzie jeden ze to nie świeca jest winna no i wtedy uszkodzenie wtryskiwacza będzie bardzo realne. POZDRO
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2020, o 18:16
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Karol
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Pęknięcie na krokowym jest na wtyczce. Obroty jałowe w ogóle nie działają. Gasł już całkowicie. Nie był w stanie ich utrzymać. "Naprawiłem" to sztucznie podkręcając śrubkę baryłkowa na lince od przepustnicy tak aby było około 1200rpm. Przy tych obrotach nie gaśnie.Simon24121 pisze: ↑8 gru 2020, o 14:57Dasz radę nagrać jakiś filmik obrazujący falowanie obrotów i jego pracę? Spróbuj też Plakiem psiknąć w okolicy krokowca jeżeli widzisz na nim pęknięcie
Auto od tamtej pory stoi nie jeżdżę nim. Na szczęście udało mi się znaleźć mechanika... W sobotę koło południa podjadę i będziemy diagnozować.
Jestem bardzo ciekawy co tu jest nie wporządku. Wtryski, EGR, odma, lewe powietrze, sonda. Może brak kompresji. Oby motor nie był zajechany
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 lis 2020, o 18:16
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Karol
Re: [V40 1.9 T4 99r] Niestabilna praca wypadanie zapłonu
Udało się połączyć. Takie błędy się pojawiły. Kasowanie nic nie pomogło.
Na szczęście jest punkt zaczepienia. Gdy ruszaliśmy tą wiązką obroty silnika się zmieniały. Wzrosły i zaczęły się stabilizować.
Trzeba dokładnie przejrzeć tę wiązkę tam musi być przyczyna. Część z tych przewodów "leci" do wtryskiwaczy.
Na szczęście jest punkt zaczepienia. Gdy ruszaliśmy tą wiązką obroty silnika się zmieniały. Wzrosły i zaczęły się stabilizować.
Trzeba dokładnie przejrzeć tę wiązkę tam musi być przyczyna. Część z tych przewodów "leci" do wtryskiwaczy.