[V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 sie 2018, o 18:52
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 Km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Marcin
[V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
Witam,
Mam problem po wymianie silnika, tzn. podczas odpalania wkręca się na około 5000 obr/min, zapala się kontrolka lambdy a następnie obroty spadają w okolice 1000 obr/min. Wtedy silnik pracuje nierówno i słychać częste strzały w kolektorze dolotowym. Raczej nie ma nieszczelności w układzie dolotowym, podciśnienia też założone prawidłowo. Podczas pracy silnika czuć było zapach benzyny, okazało się że oring na wtryskiwaczu się zawinął, po usunięciu usterki nic się nie zmieniło. Świece, cewki i kable WN prawie nowe. Wymieniony został sam słupek, wszystko inne zostało z poprzedniego silnika. Dodam, że założony silnik stał nieużywany ponad dwa lata (przed odpaleniem, na cylindry wpuszczone zostało trochę nafty, silnik obracał się bez problemu). Proszę o poradę co jeszcze może być nie tak ? Czy zamiana komputera może pomóc? (komputer został ze starego silnika).
Pozdrawiam
Mam problem po wymianie silnika, tzn. podczas odpalania wkręca się na około 5000 obr/min, zapala się kontrolka lambdy a następnie obroty spadają w okolice 1000 obr/min. Wtedy silnik pracuje nierówno i słychać częste strzały w kolektorze dolotowym. Raczej nie ma nieszczelności w układzie dolotowym, podciśnienia też założone prawidłowo. Podczas pracy silnika czuć było zapach benzyny, okazało się że oring na wtryskiwaczu się zawinął, po usunięciu usterki nic się nie zmieniło. Świece, cewki i kable WN prawie nowe. Wymieniony został sam słupek, wszystko inne zostało z poprzedniego silnika. Dodam, że założony silnik stał nieużywany ponad dwa lata (przed odpaleniem, na cylindry wpuszczone zostało trochę nafty, silnik obracał się bez problemu). Proszę o poradę co jeszcze może być nie tak ? Czy zamiana komputera może pomóc? (komputer został ze starego silnika).
Pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
Dobra ok po kolei - mam do Ciebie kilka pytań: 1. Czy po odpaleniu obroty spadają w okolice 1000 obrotów na silniku zimnym czy rozgrzanym?- to bardzo ważne (mam ten sam silnik i w okolicy 1000 to jest na ssaniu czyli zimnym silniku a po rozgrzaniu to mam między 700 a 800 tys. obrotow. 2. Co konkretnie rozumiesz przez słupek?? Masz na myśli blok z głowica czy sam blok? 3. Jak pracował stary silnik przed koniecznościa wymiany go na nowy? 4. Czy wtryskiwacze są ze starego silnika czy z tego podmienionego i czy przy tych całych przekładkach nie było ingerencji w układ paliwowy i nie został on ptzypadkowo zanieczyszczony? 5. Czy wszystkie wtyczki w ukladzie zapłonowym są powpinane i NIE ZAŚNIEDZIAŁE? w TYM UWAGA: czy po przekładce silnika dobrze przykręciłeś kabel masowy silnika do karoserii ? ( silnik źle umasowany może dawać zbyt mało prądu na świece i możesz mieć wypadanie zapłonu )
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 sie 2018, o 18:52
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 Km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
a więc:
1. Po odpaleniu od razu idzie do 5000 obr/min, zapala się kontrolka silnika a następnie spada w okolicę średnio 1000 obr/min (faluje nawet od 500 do 1200), nie rozgrzewałem silnika do nominalnej temperatury pracy ponieważ strasznie strzela w dolot i nie chcę zrobić więcej szkód.
2. Został wymieniony blok oraz głowica
3. Stary silnik pracował bardzo dobrze do samego końca, wymiana wynikała z zerwania paska rozrządu. a , że miałem taki sam silnik w garażu został wymieniony
4. Wtryskiwacze, listwa i cały dolot wraz z przepustnicą jest ze starego silnika. Czy powinienem założyć wtryskiwacze z silnika który został założony?
5. Wszystkie wtyczki zostały wpięte dobrze a styki są oczyszczone
Kabel masowy również został oczyszczony i dobrze przykręcony.
Podsumowując, wszystko zostało podłączone tak jak było przed wymianą silnika a problem tkwi właśnie w tym, że wskakuje na obroty a następnie nie równo pracuje i strzela w dolot.
Dziękuję za odpowiedź
1. Po odpaleniu od razu idzie do 5000 obr/min, zapala się kontrolka silnika a następnie spada w okolicę średnio 1000 obr/min (faluje nawet od 500 do 1200), nie rozgrzewałem silnika do nominalnej temperatury pracy ponieważ strasznie strzela w dolot i nie chcę zrobić więcej szkód.
2. Został wymieniony blok oraz głowica
3. Stary silnik pracował bardzo dobrze do samego końca, wymiana wynikała z zerwania paska rozrządu. a , że miałem taki sam silnik w garażu został wymieniony
4. Wtryskiwacze, listwa i cały dolot wraz z przepustnicą jest ze starego silnika. Czy powinienem założyć wtryskiwacze z silnika który został założony?
5. Wszystkie wtyczki zostały wpięte dobrze a styki są oczyszczone
Kabel masowy również został oczyszczony i dobrze przykręcony.
Podsumowując, wszystko zostało podłączone tak jak było przed wymianą silnika a problem tkwi właśnie w tym, że wskakuje na obroty a następnie nie równo pracuje i strzela w dolot.
Dziękuję za odpowiedź
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
A czujnik położenia wału jest ze starego czy z "nowego" silnika? co do wtryskiwaczy jak masz drugie to podmień - co Ci szkodzi sprobowac? Pytałeś o komputer moim zdaniem skoro przed zerwaniem paska działał a cała elektronika i elektryka jest ze starego silnika to raczej bym w kompie nmproblemow nie szukał.
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 sie 2018, o 18:52
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 Km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
Też uważam ,że nie ma sensu zmieniać komputera . A co do czujnika położenia wału, został z silnika w którym zerwał się pasek. Sprawdzę jeszcze wtryskiwacze i cały dolot, czy nie ma jednak gdzieś nieszczelności
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 sie 2018, o 18:52
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 Km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
A co do wchodzenia na wysokie obroty podczas rozruchu , czy może być to spowodowane lewym powietrzem ?
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
U mnie też na sekunde podskoczy ale zaraz opada na ok 1100 obrotów a w miarę rozgrzewania schodzi coraz niżej a po nagrzaniu waha się pomiędzy 700 a 800 obrotów i obroty nie falują. Pytasz czy jak łapie lewe powietrze to czy wzrosną obroty? - teoretycznie mogłoby to mieć wpływ ale czy aż taki to mi się nie wydaje bardziej bym już szukał przyczyn w tym czujniku położenia wału (bo jego awaria będzie wprowadzała w błąd komputer) , wtryskiwaczach czy silniku krokowym bo to co opisujesz to przypomina raczej zalewanie silnika paliwem lub wypadanie zapłonu i przez to niewypalanie mieszanki. A rozrząd prawidłowo ustawiony masz?
-
- Turysta
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 sie 2018, o 18:52
- Model: V40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 Km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kielce
- imię: Marcin
Re: [V40 B4184S 1998] nierówna praca po wymianie silnika
Problem rozwiązany. Okazało się ,że była nieszczelność pomiędzy głowicą a kolektorem dolotowym.