[V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Damian
[V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Witam
Posiadam problem w swoim nowym nabytku. Mianowicie po nocnym odpalaniu lub dłuższym postoju auto ładnie odpala, ale nie ma ssania. Odpali i od razu gaśnie chyba, że przytrzymam gaz na obrotach z minute i normalnie później utrzymuje te obroty. Czujnik temperatury sprawdzony: przed uruchomieniem zimnego silnika pokazuje temperaturę realna i z czasem rośnie do tych 90 stopni.
Auto nie ma problemu z odpaleniem tylko nie ma tego ssania przez co po każdym dłuższym postoju muszę trzymać ten pedał gazu żeby mi nie zgasł
Dodatkowa informacja: auto oryginalnie miało motor 1.8 obecnie jest 2.0T.
Posiadam problem w swoim nowym nabytku. Mianowicie po nocnym odpalaniu lub dłuższym postoju auto ładnie odpala, ale nie ma ssania. Odpali i od razu gaśnie chyba, że przytrzymam gaz na obrotach z minute i normalnie później utrzymuje te obroty. Czujnik temperatury sprawdzony: przed uruchomieniem zimnego silnika pokazuje temperaturę realna i z czasem rośnie do tych 90 stopni.
Auto nie ma problemu z odpaleniem tylko nie ma tego ssania przez co po każdym dłuższym postoju muszę trzymać ten pedał gazu żeby mi nie zgasł
Dodatkowa informacja: auto oryginalnie miało motor 1.8 obecnie jest 2.0T.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Jakie ciśnienie na listwie po przekręceniu kluczyka po dłuższym postoju?
Pompa paliwa była wymieniona wraz z silnikiem?
Pompa paliwa była wymieniona wraz z silnikiem?
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
U mnie też nie ma typowego ssania ale nie mam problemu żeby gasł. Gdyby regulator paliwa padł to raczej miałby właśnie problem z odpaleniem ale nie zaszkodzi podpiąć zegar i sprawdzić.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Damian
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Może doprecyzuje. Auto nie ma żadnego problemu z odpalaniem. Tylko jest brak ssania przez co silnik zimny gaśnie. Jak odpalę to mogę nawet do odcięcia wkręcić (dej mu na zimnym) po prostu silnik sam nie podbija obrotów do tych ~1200obr. Muszę to robić sam operując gazem.Simon24121 pisze: ↑17 lut 2021, o 23:29Jakie ciśnienie na listwie po przekręceniu kluczyka po dłuższym postoju?
Pompa paliwa była wymieniona wraz z silnikiem?
Dodatkowo silnik już po tych paru minutach ma ładne 800 obr, a jak się nagrzeje to 1000. Wiem że jałowe mogę sobie ustawić na liczne przy przepustnicy tylko jak ustawie je na ciepłym silniku to znowu na zimnym obroty są ok 550...
Może adaptacja przepustnicy pomoże?
BTW
Ten SWAP to robił taki "Magik" że głowa mała. Wszędzie trytytki, boby naspawane, nawet mocowanie cięgna od biegów zaspawane...
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Dokładnie tak jak @raptusek napisał. Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy.
W silnikach na wtrysku nie ma czegoś takiego jak ssanie. Ssanie było i jest wyłącznie w silnikach, w których jest gaźnik.
A dodatkowo do sprawdzenia cała odma - puszka i węże od niej.
Może być cała zawalona, oraz dodatkowo do przejrzenia cały dolot i do wymycia go.
W silnikach na wtrysku nie ma czegoś takiego jak ssanie. Ssanie było i jest wyłącznie w silnikach, w których jest gaźnik.
A dodatkowo do sprawdzenia cała odma - puszka i węże od niej.
Może być cała zawalona, oraz dodatkowo do przejrzenia cały dolot i do wymycia go.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Damian
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
A no właśnie. Pod silniczkiem brak uszczelki założyłem uszczelkę silniczek na krótko działa prawidłowo, ale we wtyczce brak napięcia przy rozruchu. Jest jakiś pkt zaczepienia. Szukam we wiązce gdzie ginie napięcie.
No wiem, że nie ma, ale chciałem, żeby każdy zrozumiał o co mi chodzi.turboni pisze: ↑26 lut 2021, o 19:01Dokładnie tak jak @raptusek napisał. Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy.
W silnikach na wtrysku nie ma czegoś takiego jak ssanie. Ssanie było i jest wyłącznie w silnikach, w których jest gaźnik.
A dodatkowo do sprawdzenia cała odma - puszka i węże od niej.
Może być cała zawalona, oraz dodatkowo do przejrzenia cały dolot i do wymycia go.
-
- Debeściak
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
U mnie napięcie pojawia się 2 razy.
Pierwszy raz na krótko jak kluczyk jest w II pozycji (zapalają się kontrolki i słychać na chwilę pompę paliwa). A później w czasie odpalania i po odpaleniu to już cały czas jest napięcie.
Z tym, że aby dokonać pomiaru to musiałem zdrapać trochę izolacji z przewodów wtyczki. Na podpiętej wtyczce nie zmierzysz chyba inaczej, a na odłączonej nie próbowałem mierzyć.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Damian
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Dobra, zmierzyłem. Robiłem błędny pomiar. Stały plus jest we wtyczce, a masę bierzemy z minusa na Aku lub z karoserii.
No i u mnie jest wszystko okey. Napięcie ok 13.4V na odpalonym, więc już nie wiem czemu nie ma tych wyższych obrotów na zimnym rozruchu.
No i u mnie jest wszystko okey. Napięcie ok 13.4V na odpalonym, więc już nie wiem czemu nie ma tych wyższych obrotów na zimnym rozruchu.
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania
Nie znam tych silników, ale zasada działania jest przeważnie podobna.
Silnik krokowy to element wykonawczy. Jak ECU dostanie sygnał, że temp jest niska to podbija obroty po rozruchu. Więc albo dostaje nieprawidłowy sygnał od czujników (powietrza dolotu lub płynu chłodniczego, może być też uszkodzony obwód) lub jest uszkodzony obwód krokowego.
To tak w dużym uproszczeniu. Trzeba rozpoznać jaki jest rodzaj ecu i jak to działa.
Silnik krokowy to element wykonawczy. Jak ECU dostanie sygnał, że temp jest niska to podbija obroty po rozruchu. Więc albo dostaje nieprawidłowy sygnał od czujników (powietrza dolotu lub płynu chłodniczego, może być też uszkodzony obwód) lub jest uszkodzony obwód krokowego.
To tak w dużym uproszczeniu. Trzeba rozpoznać jaki jest rodzaj ecu i jak to działa.