[V40 2.0T 160 00r] Brak ssania

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 373
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania

Post autor: Robbie 70 » 10 mar 2021, o 09:30

Berez1991 pisze:
9 mar 2021, o 23:25
Dobra, zmierzyłem. Robiłem błędny pomiar. Stały plus jest we wtyczce, a masę bierzemy z minusa na Aku lub z karoserii.
No i u mnie jest wszystko okey. Napięcie ok 13.4V na odpalonym, więc już nie wiem czemu nie ma tych wyższych obrotów na zimnym rozruchu.
Sposób w jaki dokonałeś pomiaru nie odzwierciedla niestety poprawności działania silniczka krokowego, bowiem drugim przewodem przychodzi sygnał z ECU (ok. - 10V) w efekcie czego mierząc napięcie na obu przewodach podpiętej wtyczki (regulatora powietrza biegu jałowego) powinno ono oscylować w granicach ok. 3 V na biegu jałowym.
Z tym, że jak wcześniej pisałem, aby dokonać takiego pomiaru ja musiałem "uszkodzić" lekko izolację obu przewodów idących do wtyczki "krokowca".

Awatar użytkownika
Berez1991
Posty: 14
Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 160 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Opole
imię: Damian

Re: [V40 2.0T 160 00r] Brak ssania

Post autor: Berez1991 » 19 mar 2021, o 13:05

Robbie 70 pisze:
10 mar 2021, o 09:30
Berez1991 pisze:
9 mar 2021, o 23:25
Dobra, zmierzyłem. Robiłem błędny pomiar. Stały plus jest we wtyczce, a masę bierzemy z minusa na Aku lub z karoserii.
No i u mnie jest wszystko okey. Napięcie ok 13.4V na odpalonym, więc już nie wiem czemu nie ma tych wyższych obrotów na zimnym rozruchu.
Sposób w jaki dokonałeś pomiaru nie odzwierciedla niestety poprawności działania silniczka krokowego, bowiem drugim przewodem przychodzi sygnał z ECU (ok. - 10V) w efekcie czego mierząc napięcie na obu przewodach podpiętej wtyczki (regulatora powietrza biegu jałowego) powinno ono oscylować w granicach ok. 3 V na biegu jałowym.
Z tym, że jak wcześniej pisałem, aby dokonać takiego pomiaru ja musiałem "uszkodzić" lekko izolację obu przewodów idących do wtyczki "krokowca".
Dzięki za odpowiedź. Wymieniłem wtyczkę na nową, bo coś mi się tam nie podobały kable. No i dodatkowo ten druciarz, który robił swapa kabel trytytką zagiął (prawdopodobnie coś mu tam nie łączyło. Teraz nowa wtyczka i krokowiec działa poprawnie.

w0jta5 dzięki wielkie za nakierowanie. W intecoolerze jest czujnik temperatury, który nie jest nigdzie podpięty - brak wtyczki i wiązki do niego. Na zegarach Check i błąd P0113. Nie myślałem, że to przez niego świrują obroty na zimnym.
Do sedna: ktoś wie jak biegnie oryginalnie wiązka od niego ? Gdzieś na forum widziałem, że czasami idzie wraz z mapsensorem po prawej stronie. Łudzę się, że może trafie na kawałek wiązki która jest ucięta i nie będę musiał ciągnąc :laughingneqw: do ECU.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”