Robbie 70 pisze: ↑10 mar 2021, o 09:30
Berez1991 pisze: ↑9 mar 2021, o 23:25
Dobra, zmierzyłem. Robiłem błędny pomiar. Stały plus jest we wtyczce, a masę bierzemy z minusa na Aku lub z karoserii.
No i u mnie jest wszystko okey. Napięcie ok 13.4V na odpalonym, więc już nie wiem czemu nie ma tych wyższych obrotów na zimnym rozruchu.
Sposób w jaki dokonałeś pomiaru nie odzwierciedla niestety poprawności działania silniczka krokowego, bowiem drugim przewodem przychodzi sygnał z ECU (ok. - 10V) w efekcie czego mierząc napięcie na obu przewodach podpiętej wtyczki (regulatora powietrza biegu jałowego) powinno ono oscylować w granicach ok. 3 V na biegu jałowym.
Z tym, że jak wcześniej pisałem, aby dokonać takiego pomiaru ja musiałem "uszkodzić" lekko izolację obu przewodów idących do wtyczki "krokowca".
Dzięki za odpowiedź. Wymieniłem wtyczkę na nową, bo coś mi się tam nie podobały kable. No i dodatkowo ten druciarz, który robił swapa kabel trytytką zagiął (prawdopodobnie coś mu tam nie łączyło. Teraz nowa wtyczka i krokowiec działa poprawnie.
w0jta5 dzięki wielkie za nakierowanie. W intecoolerze jest czujnik temperatury, który nie jest nigdzie podpięty - brak wtyczki i wiązki do niego. Na zegarach Check i błąd P0113. Nie myślałem, że to przez niego świrują obroty na zimnym.
Do sedna: ktoś wie jak biegnie oryginalnie wiązka od niego ? Gdzieś na forum widziałem, że czasami idzie wraz z mapsensorem po prawej stronie. Łudzę się, że może trafie na kawałek wiązki która jest ucięta i nie będę musiał ciągnąc
do ECU.