[V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Norb88
Turysta
Posty: 32
Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
Model: V40
Silnik: B4204T5
moc: 147 KW
Rocznik: 2003
Skąd jesteś?: Lubartow
imię: Norbert

[V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: Norb88 » 7 mar 2021, o 21:18

Witam. Najprawdopodobniej mam jakąś nieszczelność w dolocie. Chociaż przepatrzyłem wszystkie wężyki i przewody nie mogę jej znaleźć. Turbo przy odłączonej gruszce dmucha max 0,9 bara i wstaje dopiero od 3500 obrotów. Żadnych niepokojących dźwięków. Wcześniej na mbc ustawione miałem 1,2 bara. Czy zatykając rurę za filtrem powietrza i dmuchając sprężarką nic nie uszkodzę?

Awatar użytkownika
Patrixxo
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Kiernozia
imię: Patryk

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: Patrixxo » 10 mar 2021, o 14:12

Weź plaka i pryskaj wszystkie połączenia na odpalonym silniku, jak będzie gdzieś nieszczelność to wtedy zmieni się praca silnika.
Jest jeszcze jeden sposób jak masz dostęp do wytwornicy dymu albo kogoś znajomego co pali efajki, wtedy wpuszczasz w dym dolot jak najwięcej, zatykasz i patrzysz czy gdzieś się nie ulatnia 😅
To są moje sposoby

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: cartball » 18 mar 2021, o 09:46

Witam

Podłącze się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Sprawdziłem u siebie szczelność dolotu bo podczas jazdy szarpało silnikiem i okazało się, że przewód od serwa do kolektora ma przedmuch na złączu w kolektorze. Fotka poniżej obrazuje, o który chodzi.

Test wykonałem za pomocą sprężarki i dymu z papierosa.

Czy wie ktoś jak uszczelnić to miejsce? Ewentualnie czy jest możliwość dokupienia tego plastikowego oringu?

Obrazek



Poniższe zdjęcia zapożyczone od kolegi dudi44

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Patrixxo
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Kiernozia
imię: Patryk

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: Patrixxo » 18 mar 2021, o 10:45

Wymień oring co znajduje się w środku przepustnicy a rurka jak ci wylatuje złap trytką do czegoś. Ja tak mam i działa a wcześniej przy ostrzejszej jeździe potrafiła mi wyskoczyć.

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: cartball » 18 mar 2021, o 14:03

Wymień oring co znajduje się w środku przepustnicy
Chodzi o ten plastik z zaczepami z trzeciego zdjęcia?
Ma to jakiś swój numer katalogowy? Jak tego szukać?
Na popularnym portalu aukcyjnym znalazłem tylko przewody bez żadnych końcówek.

Awatar użytkownika
Patrixxo
Turysta
Posty: 29
Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Kiernozia
imię: Patryk

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: Patrixxo » 21 mar 2021, o 22:13

Tam gdzie wchodzi ten przewód od podciśnienia w kolektor tam w środku masz oring uszczelniający. Ten plastik to tylko zabezpieczenie przed wysunięciem się przewodu z kolektora.

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: cartball » 22 mar 2021, o 10:56

To już chyba grubsza robota z wymiana tego elementu.
Trochę bałem się go ruszać żeby nie uziemić auta na dobre i owinąłem ten plastik teflonem, wsadziłem w kolektor i na wcisk szczelnie w niego przewód. Całość jeszcze przymocowałem opaskami do elementu listwy wtryskowej żeby przewód nie miał możliwości poruszenia w żadną ze stron.

Awatar użytkownika
Berez1991
Posty: 14
Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
Model: V40
Silnik: 2.0T
moc: 160 KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Opole
imię: Damian

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: Berez1991 » 3 kwie 2021, o 10:38

cartball pisze:
22 mar 2021, o 10:56
To już chyba grubsza robota z wymiana tego elementu.
Trochę bałem się go ruszać żeby nie uziemić auta na dobre i owinąłem ten plastik teflonem, wsadziłem w kolektor i na wcisk szczelnie w niego przewód. Całość jeszcze przymocowałem opaskami do elementu listwy wtryskowej żeby przewód nie miał możliwości poruszenia w żadną ze stron.
Nie taka gruba. 5 min roboty. Najpierw musisz lekko do góry pociągnąć ten plastikowy wąż jak na foto:
Obrazek
Tak żebyś mógł cienkim śrubokrętem opuścić zabezpieczanie w dół jak na foto :
Obrazek
No i teraz możesz wyjąć już tą rurke. Nastepnie to zabezpieczenie:
Obrazek
I tam w środku masz oring, wyjmujesz za pomocą śrubokręta, czyścisz wszystko, wkładasz nowy oring i składasz.

Mój oring wyglądał tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: cartball » 3 kwie 2021, o 13:20

Teraz wszystko jasne. U mnie nie było już nigdzie tego oringu co masz na dłoni dlatego nie bardzo wiedziałem o co z nim chodzi. Jak na razie wszytko uszczelniłem taśmą teflonową i całość przymocowalem na sztywno trytytkami do listwy.

Awatar użytkownika
slavkos
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
Model: S40
Silnik: 2.0t
moc: 163km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Rzaska
imię: Slawek

Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu

Post autor: slavkos » 3 kwie 2021, o 22:19

cartball pisze:
3 kwie 2021, o 13:20
Teraz wszystko jasne. U mnie nie było już nigdzie tego oringu co masz na dłoni dlatego nie bardzo wiedziałem o co z nim chodzi. Jak na razie wszytko uszczelniłem taśmą teflonową i całość przymocowalem na sztywno trytytkami do listwy.
Pisałeś o sprawdzaniu szczelności dolotu przez dym papierosowy, możesz dokładniej wyjaśnić jak to robisz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”