[V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 32
- Rejestracja: 18 wrz 2019, o 22:16
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 147 KW
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Lubartow
- imię: Norbert
[V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Witam. Najprawdopodobniej mam jakąś nieszczelność w dolocie. Chociaż przepatrzyłem wszystkie wężyki i przewody nie mogę jej znaleźć. Turbo przy odłączonej gruszce dmucha max 0,9 bara i wstaje dopiero od 3500 obrotów. Żadnych niepokojących dźwięków. Wcześniej na mbc ustawione miałem 1,2 bara. Czy zatykając rurę za filtrem powietrza i dmuchając sprężarką nic nie uszkodzę?
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Weź plaka i pryskaj wszystkie połączenia na odpalonym silniku, jak będzie gdzieś nieszczelność to wtedy zmieni się praca silnika.
Jest jeszcze jeden sposób jak masz dostęp do wytwornicy dymu albo kogoś znajomego co pali efajki, wtedy wpuszczasz w dym dolot jak najwięcej, zatykasz i patrzysz czy gdzieś się nie ulatnia
To są moje sposoby
Jest jeszcze jeden sposób jak masz dostęp do wytwornicy dymu albo kogoś znajomego co pali efajki, wtedy wpuszczasz w dym dolot jak najwięcej, zatykasz i patrzysz czy gdzieś się nie ulatnia
To są moje sposoby
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
- Model: V40
- Silnik: 2.0T B4204T3
- moc: 163
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Morr
- imię: Slawomir
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Witam
Podłącze się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Sprawdziłem u siebie szczelność dolotu bo podczas jazdy szarpało silnikiem i okazało się, że przewód od serwa do kolektora ma przedmuch na złączu w kolektorze. Fotka poniżej obrazuje, o który chodzi.
Test wykonałem za pomocą sprężarki i dymu z papierosa.
Czy wie ktoś jak uszczelnić to miejsce? Ewentualnie czy jest możliwość dokupienia tego plastikowego oringu?
Poniższe zdjęcia zapożyczone od kolegi dudi44
Podłącze się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Sprawdziłem u siebie szczelność dolotu bo podczas jazdy szarpało silnikiem i okazało się, że przewód od serwa do kolektora ma przedmuch na złączu w kolektorze. Fotka poniżej obrazuje, o który chodzi.
Test wykonałem za pomocą sprężarki i dymu z papierosa.
Czy wie ktoś jak uszczelnić to miejsce? Ewentualnie czy jest możliwość dokupienia tego plastikowego oringu?
Poniższe zdjęcia zapożyczone od kolegi dudi44
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Wymień oring co znajduje się w środku przepustnicy a rurka jak ci wylatuje złap trytką do czegoś. Ja tak mam i działa a wcześniej przy ostrzejszej jeździe potrafiła mi wyskoczyć.
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
- Model: V40
- Silnik: 2.0T B4204T3
- moc: 163
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Morr
- imię: Slawomir
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Chodzi o ten plastik z zaczepami z trzeciego zdjęcia?Wymień oring co znajduje się w środku przepustnicy
Ma to jakiś swój numer katalogowy? Jak tego szukać?
Na popularnym portalu aukcyjnym znalazłem tylko przewody bez żadnych końcówek.
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2020, o 15:51
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kiernozia
- imię: Patryk
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Tam gdzie wchodzi ten przewód od podciśnienia w kolektor tam w środku masz oring uszczelniający. Ten plastik to tylko zabezpieczenie przed wysunięciem się przewodu z kolektora.
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
- Model: V40
- Silnik: 2.0T B4204T3
- moc: 163
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Morr
- imię: Slawomir
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
To już chyba grubsza robota z wymiana tego elementu.
Trochę bałem się go ruszać żeby nie uziemić auta na dobre i owinąłem ten plastik teflonem, wsadziłem w kolektor i na wcisk szczelnie w niego przewód. Całość jeszcze przymocowałem opaskami do elementu listwy wtryskowej żeby przewód nie miał możliwości poruszenia w żadną ze stron.
Trochę bałem się go ruszać żeby nie uziemić auta na dobre i owinąłem ten plastik teflonem, wsadziłem w kolektor i na wcisk szczelnie w niego przewód. Całość jeszcze przymocowałem opaskami do elementu listwy wtryskowej żeby przewód nie miał możliwości poruszenia w żadną ze stron.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 14:58
- Model: V40
- Silnik: 2.0T
- moc: 160 KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Opole
- imię: Damian
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Nie taka gruba. 5 min roboty. Najpierw musisz lekko do góry pociągnąć ten plastikowy wąż jak na foto:cartball pisze: ↑22 mar 2021, o 10:56To już chyba grubsza robota z wymiana tego elementu.
Trochę bałem się go ruszać żeby nie uziemić auta na dobre i owinąłem ten plastik teflonem, wsadziłem w kolektor i na wcisk szczelnie w niego przewód. Całość jeszcze przymocowałem opaskami do elementu listwy wtryskowej żeby przewód nie miał możliwości poruszenia w żadną ze stron.
Tak żebyś mógł cienkim śrubokrętem opuścić zabezpieczanie w dół jak na foto :
No i teraz możesz wyjąć już tą rurke. Nastepnie to zabezpieczenie:
I tam w środku masz oring, wyjmujesz za pomocą śrubokręta, czyścisz wszystko, wkładasz nowy oring i składasz.
Mój oring wyglądał tak:
-
- Turysta
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
- Model: V40
- Silnik: 2.0T B4204T3
- moc: 163
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Morr
- imię: Slawomir
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Teraz wszystko jasne. U mnie nie było już nigdzie tego oringu co masz na dłoni dlatego nie bardzo wiedziałem o co z nim chodzi. Jak na razie wszytko uszczelniłem taśmą teflonową i całość przymocowalem na sztywno trytytkami do listwy.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
- Model: S40
- Silnik: 2.0t
- moc: 163km
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Rzaska
- imię: Slawek
Re: [V40, T4 2.0, 2003] Sprawdzenie szczelności dolotu
Pisałeś o sprawdzaniu szczelności dolotu przez dym papierosowy, możesz dokładniej wyjaśnić jak to robisz?