[S40 2.0T T3] problem z mbc

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
slavkos
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
Model: S40
Silnik: 2.0t
moc: 163km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Rzaska
imię: Slawek

[S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: slavkos » 30 mar 2021, o 18:14

Witam,
Podłączyłem dzisiaj MBC do żółtego wężyka od BCs, czyli idzie BCs - MBC - westgate. Mbc ustawione na najmniejsze doładowanie a i tak ładuje tyle ile fabryka turbo daje. Jak się zakręci zawór mocniej, to dmuchając w niego i tak nie jest szczelny, w jednym króćcu jest dziura atmosferyczna. MBC pro perfekt. Co może być przyczyną mojego problemu?

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: cartball » 1 kwie 2021, o 09:26

MBC montuje się zamiast BCS-a.
Ja u siebie założyłem ostatnio tego samego MBC według opisu z forum i działa jak powinien.
Wcześniej oczywiście sprawdziłem szczelność dolotu i gruszki turbo.

Awatar użytkownika
slavkos
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
Model: S40
Silnik: 2.0t
moc: 163km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Rzaska
imię: Slawek

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: slavkos » 1 kwie 2021, o 10:02

Niestety nie mam dostępu do poradników. Nie chcę pisać offtopa żeby ubić 20 postów. A co zrobiłeś z bcsem? Wypiales go? Czy został podłączony?

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: cartball » 1 kwie 2021, o 10:34

W BCS-ie zostaje niebieski przewód i kostka. Odpinasz żółty i czerwony i zakładasz kawałek rurki żeby zrobić "mostek" w BCS-ie. Żółty i czerwony podpinasz pod MBC. Żółty idzie do bocznego króćca MBC a czerwony do tego po przeciwnej stronie pokrętła. Lakonicznie trochę napisane ale w razie czego mogę wstawić fotkę wieczorem obrazującą co i jak.

Awatar użytkownika
slavkos
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
Model: S40
Silnik: 2.0t
moc: 163km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Rzaska
imię: Slawek

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: slavkos » 1 kwie 2021, o 15:41

MBC mam już podpięte, zastanawiałem się co z BCSem. Czyli w bcsie poprostu łączę dwa króćce bez węża za pomocą wężyka i tyle?

BTW. Jaki masz silnik? Ile dmuchasz?

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: cartball » 2 kwie 2021, o 06:48

Czyli w bcsie poprostu łączę dwa króćce ....... za pomocą wężyka
Dokładnie tak, łączysz je ze sobą żeby był "obieg zamknięty" a wężyk niebieski zostawiasz tak jak był wpięty w BSC-ie.
Ja mam silnik B4204T3 i fabrycznie turbo u mnie dmucha około 0.6 bara a ustawiłem 0,8 - 0,9 i jest fajnie.

Awatar użytkownika
slavkos
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
Model: S40
Silnik: 2.0t
moc: 163km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Rzaska
imię: Slawek

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: slavkos » 2 kwie 2021, o 12:59

A jaki masz wskaźnik? Mi wskaźnik pokazuje 0.5 bara, a w ELM pokazuje 0.95 bar. Nie wiem któremu wierzyć..

Awatar użytkownika
cartball
Turysta
Posty: 39
Rejestracja: 14 lis 2020, o 18:45
Model: V40
Silnik: 2.0T B4204T3
moc: 163
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Morr
imię: Slawomir

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: cartball » 6 kwie 2021, o 06:57

Ja mam AUTO GAUGE MD CARBON: AT0117 zapewne jakiś chińczyk. U mnie sprawa doładowania/podciśnienia wygląda tak że na biegu jałowym podciśnienie pokazuje około 0.6-0.7 a podczas jazdy schodzi do 0.8 jak auto samo hamuje silnikiem nie dodając gazu. Natomiast doładowanie dochodzi obecnie do 0.9 bara ale nie sprawdzałem na ELM.

Na ELM sprawdzałem podciśnienie i wskazanie prawie pokrywa się z zegarem. Różnica jest bodajże 0,1bara

Awatar użytkownika
Konrad89
Zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: 1 sie 2020, o 15:04
Model: V40
Silnik: 2.0 t4
moc: 200
Rocznik: 2002
wiek: 31
Skąd jesteś?: Czestochowa
imię: Konrad

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: Konrad89 » 6 kwie 2021, o 18:28

Podejmę się troszkę do tematu Panowie jak wam wstaje TURBO z mbc od samego dołu czy od 2500-3000 ? Dmucham 1 bar I od 3000 jest takie jeb...cie że w fotel wciska. Tak ma być czy ma wstawać wcześniej?
Obrazek

Awatar użytkownika
slavkos
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 27 mar 2021, o 19:33
Model: S40
Silnik: 2.0t
moc: 163km
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Rzaska
imię: Slawek

Re: [S40 2.0T T3] problem z mbc

Post autor: slavkos » 7 kwie 2021, o 08:42

Mi wstaje gdzieś koło 2.5-2.8k. Przy dmuchaniu 0.7 wywala błąd oczekujący o za dużym ciśnieniu doładowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”