Witam.
Mam problem. Silnik przerywa pod obciążeniem / podczaj jazdy od 2 do 2.5 tys obrotów. Łapie czkawkę przy wjesciu doładowania i później już jedzie dobrze.
Początki problemu wystąpiły gdy na stacji nie odbił pistolet i zalałem zbiornik paliwa po same uszy, ale wylało się. Auto zaczęło przerywać ale przepomopowalem gruszką i zaczęło działać prawidłowo. Teraz przerywanie wróciło, wymieniłem filtr paliwa i pokrywę filtra paliwa, bo byla nieszczelna na wyjściu czujnika. Czujnik na listwie paliwowej odkręcałem i jest czysty. Paliwo ostatnio najczęściej tankowane na shellu.
Silnik dobrze odpala i wkręca się na postoju prawidłowo.
Check engine nie świeci, nie robiłem jeszcze diagnostyki.
Szczerze przyznam nie mam pomysłu. Dalej jakieś nieszczelnosci w układzie paliwowoym?
[V40 1.9 Di 2001] przerywa przy 2- 2.5 tys.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 sie 2019, o 19:11
- Model: v40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 85kW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Przemyslaw
Re: [V40 1.9 Di 2001] przerywa przy 2- 2.5 tys.
Cześć , napisz jaki filtr paliwa założyłeś i może sprawdź czy dobrze poskładane. Możesz mieć dwie opcje albo paliwo i szarpnie bo mu brakuje ( możesz wyjąć regulator z pompy i obejrzeć jak wygląda bo jak się będzie zacinał to tak samo będzie szarpało) albo geometria ci się przycina na turbinie i stąd szarpanie w pewnym zakresie ( na zgaszonym silniku złap za ciegno i zobacz czy pracuje w pełnym zakresie bez oporów). I będziemy myśleć dalej. Czujnik na listwie paliwowej ok mówisz to dobrze ( ale chcąc to dobrze sprawdzić to pod komputer najlepiej parametry) . Profilaktycznie możesz zajrzeć do baku i sprawdzić w jakim stanie masz kosz paliwowy i czy nie jest zapchany jeżeli jest to wiadomo, że wyczyszczenie poprawi przepływ. Miłej pracy przy aucie i Pozdrawiam
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 1.9 Di 2001] przerywa przy 2- 2.5 tys.
Filtr akurat jest Filtron, a wcześniej był Mann. Filtr wymieniony profilaktycznie, bo był dość czysty. Złożone raczej dobrze.
Geometrii nie ma, tylko zawor (chyba WG). Pracuje poprawnie, sprawdzałem jak działa na pracującym sylniku
Zastanawia mnie to że powyżej 2.5 tys idzie dobrze. Może właśnie regulator na pompie ciśnienia, muszę to obadać.
Geometrii nie ma, tylko zawor (chyba WG). Pracuje poprawnie, sprawdzałem jak działa na pracującym sylniku
Zastanawia mnie to że powyżej 2.5 tys idzie dobrze. Może właśnie regulator na pompie ciśnienia, muszę to obadać.
-
- Początkujący
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 sie 2019, o 19:11
- Model: v40
- Silnik: 1.9TD
- moc: 85kW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Poznan
- imię: Przemyslaw
Re: [V40 1.9 Di 2001] przerywa przy 2- 2.5 tys.
Jeżeli masz silnik 1.9di 115km (120km). To masz zmienną geometrię i sprawdź dobrze czy szarpanie to nie przez to bo właśnie w tych obrotach będzie się działo, a jeżeli nie masz to układ paliwowy do obadania jeszcze raz. Jakbyś był z okolić Szczecina to mógłbym podjechać i pomóc.
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 1.9 Di 2001] przerywa przy 2- 2.5 tys.
Mam 101 czy tam 102 KM.
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 1.9 Di 2001] przerywa przy 2- 2.5 tys.
Problem zażegnany, przynajmniej na razie.
Problem występował w określonej partii obrotów, więc wykluczyłem zapowietrzający się układ paliwowy. Check engine też się nie odpala więc to nie usterka którą może wyłapać sterownik. Błędów na sterowniku też nie sprawdziłem, bo ELM się nie łączy.
Więc przemyłem wszystkie połączenia osprzętu z wiązką i przyjrzałem się wiązce. Wiązka przy 1 wtrysku jest podejrzana i połączenie EGR-wiązka było zaolejone. A więc trzeba się rozglądać za kimś kto robi wiązki i wymienić klapę gaszącą bo to z niej wziął się ten olej na EGR.
Silnik działa prawidłowo.
Problem występował w określonej partii obrotów, więc wykluczyłem zapowietrzający się układ paliwowy. Check engine też się nie odpala więc to nie usterka którą może wyłapać sterownik. Błędów na sterowniku też nie sprawdziłem, bo ELM się nie łączy.
Więc przemyłem wszystkie połączenia osprzętu z wiązką i przyjrzałem się wiązce. Wiązka przy 1 wtrysku jest podejrzana i połączenie EGR-wiązka było zaolejone. A więc trzeba się rozglądać za kimś kto robi wiązki i wymienić klapę gaszącą bo to z niej wziął się ten olej na EGR.
Silnik działa prawidłowo.