[V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Kimtom
Posty: 16
Rejestracja: 18 mar 2021, o 08:44
Model: V40
Silnik: 2
moc: 100
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Aleksander

[V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: Kimtom » 10 cze 2021, o 11:12

Witam :)
Zauważyłem problem z Volvo i z ciekawości zabrałem autko na hamownię.
Ot, hamownia potwierdziła to co czułem. Przy wciśnięciu gazu samochód się rozpędza normalnie, nagle jakby przestaje i potem znowu powoli dochodzi mu moc.
Jest też tak, że przy obrotach typu 1700 silnik baaardzo słabo przyśpiesza nawet na drugim biegu. Jest to trochę problem, bo żeby na 2 biegu w miarę dynamicznie przyśpieszyć to na 1 biegu trzeba dać mu 3k obrotów. Czy Wy też tak macie?

W załączniku jest wykres z hamowni. Jak myślicie, gdzie zacząć szukać? Coś z ciśnieniem doładowania jest nie tak?
Dodam tylko że fabrycznie miało by być 115KM oraz 265Nm.
Co ciekawe tak się dzieje nie zawsze. Trzeba wyczuć jak mocno się wciska pedał gazu. Do pewnego momentu wszystko jest ok, jeśli zbyt mocno - pojawi się ten problem.

Obrazek

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: GregoR. » 10 cze 2021, o 14:55

Sprawdź zawór egr czy nie zacina sie w pozycji otwartej a najlepiej to go zaślepić.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

w0jta5
Debeściak
Posty: 147
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
Model: V40
Silnik: D4192T4
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Jelenia Góra
imię: Wojtek

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: w0jta5 » 11 cze 2021, o 08:25

Nie mogli na hamowni zobaczyć jakie ciśnienie jest zadane przez komp a jakie wykonane w tym zakresie obrotów? Dobrze byłoby podjechać na hamownie gdzie mają ogarniętego diagnostę.
Nie jest tak, że masz jakieś regenerowane turbo? Bo momentu na dole praktycznie nie masz
Bo tak to będziesz szukał po omacku i leciał z kasy na podmianę losowe części.
GregoR. pisze:
10 cze 2021, o 14:55
Sprawdź zawór egr czy nie zacina sie w pozycji otwartej a najlepiej to go zaślepić.
EGR raczej nie powinien się aktywować gdy masz gaz w podłodze. Gdyby był zawieszony to nie zbudowałby ciśnienia przy 2 tyś i powyżej 3 tys obrotów.

Ale EGR to jest ciekawa sprawa w tych silnikach (102 i 116KM) i tu mam pytanie czy klapa gasząca/przepustnica nie współpracuje z EGR i przymyka ją gdy sterownik otwiera zawór EGR?
Bo może to być kluczowe czy warto zaślepiać EGR. Sytuacja dojeżdżasz do zakrętu, redukujesz, jedziesz bez gazu, więc EGR pewnie się otworzy, ale jest zaślepiony, zapewne otworzy się zawór upustowy w turbosprężarce, przepustnica się przymknie żeby spaliny sprawniej wypełniły kolektor dolotowy i można w dużym uproszczeniu stwierdzić, że mamy dziurę na wyjściu z zakrętu. Nie wiem czy dobrze to rozumuje, ale jak dla mnie EGR trzeba by wykastrować w ECU, bo możemy stracić na sprawności silnika.

Awatar użytkownika
GregoR.
Volvo Fan
Posty: 5652
Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
Model: S40
Silnik: D4192T2
moc: 95 KM
Rocznik: 1999
wiek: 42
Skąd jesteś?: Wasosz
imię: Grzegorz

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: GregoR. » 11 cze 2021, o 08:53

Egr to tylko ekologia, śmiało mozna go zaślepic a elektronika niech sobie pracuje. Jakbyś na wyjściu miał sonde lambda to jeszcze miałoby to znaczenie czy egr jest zaslepiony czy nie.

Takie moje zdanie ale upierac sie przy tym nie będę bo nie mam takiego silnika.

No i też sprawa prosta, że jak egr będzie zacięty w pozycji otwartej to w żadnym zakresie obrotow nie uzyska maksymalnego momentu.
Moja ESKA i Błękitny Prosiak
Mody:EGR-Off, sprzęgło, wtryski 216, turbina 1,4 bar
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kimtom
Posty: 16
Rejestracja: 18 mar 2021, o 08:44
Model: V40
Silnik: 2
moc: 100
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Aleksander

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: Kimtom » 11 cze 2021, o 09:12

Poprzedni właściciel coś mówił o regeneracji, ale raczej bym temu nie wierzył. Chociaż.. Kto wie.
Z hamownią był cyrk, bo gość chciał podpiąć kompa. Wykryło moduł SRS (i nawet dało się skasować błąd SIPS), ABS i całą resztę oprócz silnika. Mówi że może być jakiś kabel uszkodzony po drodze do ECU czy coś w tym stylu.
No chyba że jego urządzenie nie dało rady. Było to urządzenie firmy Launch. Gość powiedział że pierwszy raz się z czymś takim spotyka.

w0jta5
Debeściak
Posty: 147
Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
Model: V40
Silnik: D4192T4
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Jelenia Góra
imię: Wojtek

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: w0jta5 » 14 cze 2021, o 07:51

Musisz znaleźć kogoś kto ma odpowiedni interfejs do Volvo z tymi silnikami, nie jest to takie proste niestety. Wtedy możesz szukać przyczyny obcięcia doładowania przy 3 tyś obr.

Awatar użytkownika
Kimtom
Posty: 16
Rejestracja: 18 mar 2021, o 08:44
Model: V40
Silnik: 2
moc: 100
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Aleksander

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: Kimtom » 14 cze 2021, o 09:36

Właśnie szukam :)

Awatar użytkownika
yanoossh
Posty: 5
Rejestracja: 19 sie 2018, o 14:32
Model: V40
Silnik: D4192T3
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 39
Skąd jesteś?: Myslenice
imię: Janusz

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: yanoossh » 1 wrz 2021, o 19:16

mam bardzo podobny problem jak autor tematu
tyle ze dodatkowo słychać takie szorowanie w tym momencie

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu

Post autor: Yaro » 3 wrz 2021, o 21:14

yanoossh pisze:
1 wrz 2021, o 19:16
mam bardzo podobny problem jak autor tematu
tyle ze dodatkowo słychać takie szorowanie w tym momencie
A nie jest tak że 115-stki mają suszarę ze zmienną geometrią? Popatrz na sterowanie turbiny. Może kierownice strumienia zapiekły się i pracują z oporem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”