[V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 mar 2021, o 08:44
- Model: V40
- Silnik: 2
- moc: 100
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Aleksander
[V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Witam
Zauważyłem problem z Volvo i z ciekawości zabrałem autko na hamownię.
Ot, hamownia potwierdziła to co czułem. Przy wciśnięciu gazu samochód się rozpędza normalnie, nagle jakby przestaje i potem znowu powoli dochodzi mu moc.
Jest też tak, że przy obrotach typu 1700 silnik baaardzo słabo przyśpiesza nawet na drugim biegu. Jest to trochę problem, bo żeby na 2 biegu w miarę dynamicznie przyśpieszyć to na 1 biegu trzeba dać mu 3k obrotów. Czy Wy też tak macie?
W załączniku jest wykres z hamowni. Jak myślicie, gdzie zacząć szukać? Coś z ciśnieniem doładowania jest nie tak?
Dodam tylko że fabrycznie miało by być 115KM oraz 265Nm.
Co ciekawe tak się dzieje nie zawsze. Trzeba wyczuć jak mocno się wciska pedał gazu. Do pewnego momentu wszystko jest ok, jeśli zbyt mocno - pojawi się ten problem.
Zauważyłem problem z Volvo i z ciekawości zabrałem autko na hamownię.
Ot, hamownia potwierdziła to co czułem. Przy wciśnięciu gazu samochód się rozpędza normalnie, nagle jakby przestaje i potem znowu powoli dochodzi mu moc.
Jest też tak, że przy obrotach typu 1700 silnik baaardzo słabo przyśpiesza nawet na drugim biegu. Jest to trochę problem, bo żeby na 2 biegu w miarę dynamicznie przyśpieszyć to na 1 biegu trzeba dać mu 3k obrotów. Czy Wy też tak macie?
W załączniku jest wykres z hamowni. Jak myślicie, gdzie zacząć szukać? Coś z ciśnieniem doładowania jest nie tak?
Dodam tylko że fabrycznie miało by być 115KM oraz 265Nm.
Co ciekawe tak się dzieje nie zawsze. Trzeba wyczuć jak mocno się wciska pedał gazu. Do pewnego momentu wszystko jest ok, jeśli zbyt mocno - pojawi się ten problem.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Sprawdź zawór egr czy nie zacina sie w pozycji otwartej a najlepiej to go zaślepić.
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Nie mogli na hamowni zobaczyć jakie ciśnienie jest zadane przez komp a jakie wykonane w tym zakresie obrotów? Dobrze byłoby podjechać na hamownie gdzie mają ogarniętego diagnostę.
Nie jest tak, że masz jakieś regenerowane turbo? Bo momentu na dole praktycznie nie masz
Bo tak to będziesz szukał po omacku i leciał z kasy na podmianę losowe części.
Ale EGR to jest ciekawa sprawa w tych silnikach (102 i 116KM) i tu mam pytanie czy klapa gasząca/przepustnica nie współpracuje z EGR i przymyka ją gdy sterownik otwiera zawór EGR?
Bo może to być kluczowe czy warto zaślepiać EGR. Sytuacja dojeżdżasz do zakrętu, redukujesz, jedziesz bez gazu, więc EGR pewnie się otworzy, ale jest zaślepiony, zapewne otworzy się zawór upustowy w turbosprężarce, przepustnica się przymknie żeby spaliny sprawniej wypełniły kolektor dolotowy i można w dużym uproszczeniu stwierdzić, że mamy dziurę na wyjściu z zakrętu. Nie wiem czy dobrze to rozumuje, ale jak dla mnie EGR trzeba by wykastrować w ECU, bo możemy stracić na sprawności silnika.
Nie jest tak, że masz jakieś regenerowane turbo? Bo momentu na dole praktycznie nie masz
Bo tak to będziesz szukał po omacku i leciał z kasy na podmianę losowe części.
EGR raczej nie powinien się aktywować gdy masz gaz w podłodze. Gdyby był zawieszony to nie zbudowałby ciśnienia przy 2 tyś i powyżej 3 tys obrotów.
Ale EGR to jest ciekawa sprawa w tych silnikach (102 i 116KM) i tu mam pytanie czy klapa gasząca/przepustnica nie współpracuje z EGR i przymyka ją gdy sterownik otwiera zawór EGR?
Bo może to być kluczowe czy warto zaślepiać EGR. Sytuacja dojeżdżasz do zakrętu, redukujesz, jedziesz bez gazu, więc EGR pewnie się otworzy, ale jest zaślepiony, zapewne otworzy się zawór upustowy w turbosprężarce, przepustnica się przymknie żeby spaliny sprawniej wypełniły kolektor dolotowy i można w dużym uproszczeniu stwierdzić, że mamy dziurę na wyjściu z zakrętu. Nie wiem czy dobrze to rozumuje, ale jak dla mnie EGR trzeba by wykastrować w ECU, bo możemy stracić na sprawności silnika.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Egr to tylko ekologia, śmiało mozna go zaślepic a elektronika niech sobie pracuje. Jakbyś na wyjściu miał sonde lambda to jeszcze miałoby to znaczenie czy egr jest zaslepiony czy nie.
Takie moje zdanie ale upierac sie przy tym nie będę bo nie mam takiego silnika.
No i też sprawa prosta, że jak egr będzie zacięty w pozycji otwartej to w żadnym zakresie obrotow nie uzyska maksymalnego momentu.
Takie moje zdanie ale upierac sie przy tym nie będę bo nie mam takiego silnika.
No i też sprawa prosta, że jak egr będzie zacięty w pozycji otwartej to w żadnym zakresie obrotow nie uzyska maksymalnego momentu.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 mar 2021, o 08:44
- Model: V40
- Silnik: 2
- moc: 100
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Aleksander
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Poprzedni właściciel coś mówił o regeneracji, ale raczej bym temu nie wierzył. Chociaż.. Kto wie.
Z hamownią był cyrk, bo gość chciał podpiąć kompa. Wykryło moduł SRS (i nawet dało się skasować błąd SIPS), ABS i całą resztę oprócz silnika. Mówi że może być jakiś kabel uszkodzony po drodze do ECU czy coś w tym stylu.
No chyba że jego urządzenie nie dało rady. Było to urządzenie firmy Launch. Gość powiedział że pierwszy raz się z czymś takim spotyka.
Z hamownią był cyrk, bo gość chciał podpiąć kompa. Wykryło moduł SRS (i nawet dało się skasować błąd SIPS), ABS i całą resztę oprócz silnika. Mówi że może być jakiś kabel uszkodzony po drodze do ECU czy coś w tym stylu.
No chyba że jego urządzenie nie dało rady. Było to urządzenie firmy Launch. Gość powiedział że pierwszy raz się z czymś takim spotyka.
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
Musisz znaleźć kogoś kto ma odpowiedni interfejs do Volvo z tymi silnikami, nie jest to takie proste niestety. Wtedy możesz szukać przyczyny obcięcia doładowania przy 3 tyś obr.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 14:32
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Myslenice
- imię: Janusz
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
mam bardzo podobny problem jak autor tematu
tyle ze dodatkowo słychać takie szorowanie w tym momencie
tyle ze dodatkowo słychać takie szorowanie w tym momencie
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [V40 1.9D 115KM 2003] Spadek mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu
A nie jest tak że 115-stki mają suszarę ze zmienną geometrią? Popatrz na sterowanie turbiny. Może kierownice strumienia zapiekły się i pracują z oporem.