[V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 374
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
https://dobrymechanik.pl/artykuly/czyta ... matyzacji/
Krokowy możesz zmierzyć omomierzem. Powinien mieć 8-11 omów.
Krokowy możesz zmierzyć omomierzem. Powinien mieć 8-11 omów.
-
- Debeściak
- Posty: 158
- Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
- Model: V40
- Silnik: 1.8 (115km)
- moc: 85kw
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Lipno
- imię: Wiktor
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Witam
Odnośnie do tematu też bym szedł w stronę kompresji ...u siebie w tym kierunku nic nie robiłem i u mnie po załączeniu klimy auto zamulalo się i było to odczuwalne podczas jazdy trzeba go było dobrze gnieść by jako tako się odepchnęło... silnik 1.8 ..ale że gasło to nie miałem takiego zdarzenia.
A właśnie... może w momencie załączenia klimy powinno dostać większą dawkę paliwa? ..zmierz ciśnienie na listwie przed i po uruchomieniu klimy. Może to coś naprowadzi jeśli prądowo wszystko ok.pozdrawiam!
Odnośnie do tematu też bym szedł w stronę kompresji ...u siebie w tym kierunku nic nie robiłem i u mnie po załączeniu klimy auto zamulalo się i było to odczuwalne podczas jazdy trzeba go było dobrze gnieść by jako tako się odepchnęło... silnik 1.8 ..ale że gasło to nie miałem takiego zdarzenia.
A właśnie... może w momencie załączenia klimy powinno dostać większą dawkę paliwa? ..zmierz ciśnienie na listwie przed i po uruchomieniu klimy. Może to coś naprowadzi jeśli prądowo wszystko ok.pozdrawiam!
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Witam być może Ci to coś pomoże a może nie ale ja np. Mam zamontowany voltomierz na stałe (wbudowałem sobie z nudów w miejscu jednego z przycisków przy drążku zmiany biegów - dzięki temu mam podgląd na ładowanie w czasie rzeczywistym) i ostatnio przed wyjazdem w dłuższą trasę zdziwiłem się ze napięcie skacze od 12.5 do 13.5 - myślałem już zawracać bo bałem się jechać w trasę podejrzewając że pada mi alternator. W pewnym momencie jednak wpadłem na pomysl aby wyłączyć klimę i nagle ładowanie weszło na poziom 13.6- 13, 7 V. Moja konkluzja jest następująca - być może masz słaby już akumulator ( klima jednak obciąża silnik i prąd ładowania słabnie) plus do tego światła, radio i ten wspomniany wentylator (który też może mieć np. przytarte łożysko i pobierać więcej energii bo miałem tak w peugeocie) i masz słaba iskrę stąd przygasanie auta bo mieszanka nie dopala się tak jak powinna - sprawdź
tez kondycję swojego akumulatora i czy jest odpowiedniej pojemności (czy jest dobrany pod konkretny silnik) plus oczywiście tak jak pisał raptusek sprawdź cewki i w ogóle skontroluj cały układ zapłonowy.
tez kondycję swojego akumulatora i czy jest odpowiedniej pojemności (czy jest dobrany pod konkretny silnik) plus oczywiście tak jak pisał raptusek sprawdź cewki i w ogóle skontroluj cały układ zapłonowy.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 11:22
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 136KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Bydgoszcz
- imię: piotr
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
miałem taki sam problem zmieniłem świece i cewki już nie faluje a tym bardziej nie gaśnie na wolnych obrotach.Teraz to jest jazda mniam
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 121KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Kunow
- imię: Michal
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Zmienione swiece na nowe i cewki tez. Na ngk.
Cisnienie na tlokach jest po od 11 do 11.8.
Paliwo nie ma nic do rzeczy. Mam auto benzyna gaz i na jednym i drugim jest to samo wiec cisnienie paliwa odpada. Wentylator podmienilem bo mam 2 auto na części i tez nie to.
Mysle ze albo ten akumulator tyle ze kupowany w październiku poprzedniego roku i warty nie byle co.
Wiec tak moze to byc komputer comfortu? Ten jestem wstanie podmienic. Ewentulalnie krokowy bo nie mierzyłem. Albo glowny komputer. Sprezarka nie jest zatarta bo zmieniona. Naprawde ciezko stwierdzić o co chodzi.
Dodam jeszcze ze auto bez załączonej klimy zachowuje sie bez zarzutów.
Cisnienie na tlokach jest po od 11 do 11.8.
Paliwo nie ma nic do rzeczy. Mam auto benzyna gaz i na jednym i drugim jest to samo wiec cisnienie paliwa odpada. Wentylator podmienilem bo mam 2 auto na części i tez nie to.
Mysle ze albo ten akumulator tyle ze kupowany w październiku poprzedniego roku i warty nie byle co.
Wiec tak moze to byc komputer comfortu? Ten jestem wstanie podmienic. Ewentulalnie krokowy bo nie mierzyłem. Albo glowny komputer. Sprezarka nie jest zatarta bo zmieniona. Naprawde ciezko stwierdzić o co chodzi.
Dodam jeszcze ze auto bez załączonej klimy zachowuje sie bez zarzutów.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 121KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Kunow
- imię: Michal
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
No to wygląda to tak ze mam taki błąd CCM-0085
I jest coś na forum o tym ale nie mam uprawnień pomoże ktoś?
Produkować:
Volvo
Kod:
CCM-0085
Definicja:
30-Zasilanie. Brak zasilania
Opis:
Diagnostyczny kod usterki (DTC) CCM-0085 jest zapisywany, jeśli moduł sterowania klimatyzacją zarejestruje, że po włączeniu zapłonu brakuje zasilania 30 dla modułu sterowania klimatem.
Przyczyna:
Rezystancja styku lub utlenianie na zaciskach
Otwarty obwód w kablu modułu klimatyzacji
Wadliwy bezpiecznik numer 8 (10A) w zintegrowanym przekaźniku/skrzynce bezpieczników w komorze silnika
Zwarcie do masy w kablu modułu klimatyzacji.
I jest coś na forum o tym ale nie mam uprawnień pomoże ktoś?
Produkować:
Volvo
Kod:
CCM-0085
Definicja:
30-Zasilanie. Brak zasilania
Opis:
Diagnostyczny kod usterki (DTC) CCM-0085 jest zapisywany, jeśli moduł sterowania klimatyzacją zarejestruje, że po włączeniu zapłonu brakuje zasilania 30 dla modułu sterowania klimatem.
Przyczyna:
Rezystancja styku lub utlenianie na zaciskach
Otwarty obwód w kablu modułu klimatyzacji
Wadliwy bezpiecznik numer 8 (10A) w zintegrowanym przekaźniku/skrzynce bezpieczników w komorze silnika
Zwarcie do masy w kablu modułu klimatyzacji.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
interminent? permanent?
Wg DIN 72552, linia "30" jest zasilaniem bezpośrednio z akku. Zatem skarży się że dostaje zasilanie "15"-tką, a brak mu na "30"-tce?
sprawdziłeś ten bezpiecznik?
oj produkować, nie produkować? lubię takie tłumaczenia na PL. Może lepiej już w oryginale?
pozdrawiam
JD
JD
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 121KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Kunow
- imię: Michal
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Bezpiecznik sprawdzony. Wymienilem potencjometry z dawcy i bledu juz nie ma za to teraz jest nowy.
Produkować:
Volvo
Kod:
ECM-25
Definicja:
Długoterminowa regulacja paliwa. Zbyt chudy lub zbyt bogaty
Opis:
Moduł sterujący otrzymuje informacje z podgrzewanej sondy lambda (HO2S) o mieszance paliwowo-powietrznej. Jeżeli mieszanka paliwowo-powietrzna odbiega od λ=1, krótkoterminowa korekcja mieszanki paliwa skompensuje to, dostosowując interwał wtrysku tak, aby osiągnąć λ=1. Gdy krótkoterminowy skład mieszanki paliwa dokona regulacji, zostanie również skorygowany długoterminowy skład mieszanki paliwa (λ). Diagnostyczny kod usterki (DTC) jest zapisywany, gdy przygotowanie mieszanki paliwa osiągnie górną granicę (granica mieszanki paliwowej) lub dolną granicę (limit mieszanki paliwowej).
Przyczyna:
Bogaty limit:
Rezystancja styku w zaciskach
Wysokie ciśnienie paliwa
Nieszczelne wtryskiwacze
Zanieczyszczony olej
Uszkodzony podgrzewany czujnik tlenu (HO2S).
Limit Lean:
Rezystancja styku w zaciskach
Niskie ciśnienie paliwa
Wyciek powietrza w układzie dolotowym
Wyciek w układzie wydechowym
Uszkodzony podgrzewany czujnik tlenu (HO2S).
Jakie cienienie powinno być na listwie? Ja mam 1.9 a gdzieś czytałem ze 3. Podmnienilem juz regulator na listwie i to nie to.
Sam nie wiem co z nim robić a w poniedziałek do niemiec musze jechać...
Możliwe ze to pompka paliwa?
Komp w vinu zczytal ze mam 163 km i slinik B4204T3
Produkować:
Volvo
Kod:
ECM-25
Definicja:
Długoterminowa regulacja paliwa. Zbyt chudy lub zbyt bogaty
Opis:
Moduł sterujący otrzymuje informacje z podgrzewanej sondy lambda (HO2S) o mieszance paliwowo-powietrznej. Jeżeli mieszanka paliwowo-powietrzna odbiega od λ=1, krótkoterminowa korekcja mieszanki paliwa skompensuje to, dostosowując interwał wtrysku tak, aby osiągnąć λ=1. Gdy krótkoterminowy skład mieszanki paliwa dokona regulacji, zostanie również skorygowany długoterminowy skład mieszanki paliwa (λ). Diagnostyczny kod usterki (DTC) jest zapisywany, gdy przygotowanie mieszanki paliwa osiągnie górną granicę (granica mieszanki paliwowej) lub dolną granicę (limit mieszanki paliwowej).
Przyczyna:
Bogaty limit:
Rezystancja styku w zaciskach
Wysokie ciśnienie paliwa
Nieszczelne wtryskiwacze
Zanieczyszczony olej
Uszkodzony podgrzewany czujnik tlenu (HO2S).
Limit Lean:
Rezystancja styku w zaciskach
Niskie ciśnienie paliwa
Wyciek powietrza w układzie dolotowym
Wyciek w układzie wydechowym
Uszkodzony podgrzewany czujnik tlenu (HO2S).
Jakie cienienie powinno być na listwie? Ja mam 1.9 a gdzieś czytałem ze 3. Podmnienilem juz regulator na listwie i to nie to.
Sam nie wiem co z nim robić a w poniedziałek do niemiec musze jechać...
Możliwe ze to pompka paliwa?
Komp w vinu zczytal ze mam 163 km i slinik B4204T3
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Ciśnienie takie bez odpalonego silnika? to pewnie pompa paliwowa będzie.
Na odpalonym silniku? to możliwe że filtr zapchany.
Filtr jak bardzo wiekowy?
Jak masz chęć - zmierz ciśnienie tuż za filtrem, okolice tylnych lewych drzwi, pod plastikową osłoną, na kolanku wylotowym z filtra jest schrader.
Jeśli filtr jest w miarę nowy, to pompa niedomaga
pozdrawiam
JD
JD
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
- Model: V40
- Silnik: 2,0T
- moc: 121KW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Kunow
- imię: Michal
Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie
Filtr 30 tys temu wymieniony. Mam auto 3 lata i dbam ale mnie ostatnio bardzo bulwersuje. Na odpalonym bez odpalonego jest 2.3.
Kupiłem dziś pompkę chciałem zrobić ale pada bardzo. Musze poczekać do jutra. Ale juz rozbebralem do pompki. Widziałem ze filmik jest na youtube.
Kupiłem dziś pompkę chciałem zrobić ale pada bardzo. Musze poczekać do jutra. Ale juz rozbebralem do pompki. Widziałem ze filmik jest na youtube.