[V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 374
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: Robbie 70 » 4 lip 2021, o 07:13

https://dobrymechanik.pl/artykuly/czyta ... matyzacji/
Krokowy możesz zmierzyć omomierzem. Powinien mieć 8-11 omów.

Awatar użytkownika
Vicia
Debeściak
Posty: 158
Rejestracja: 28 lut 2019, o 06:41
Model: V40
Silnik: 1.8 (115km)
moc: 85kw
Rocznik: 1997
Skąd jesteś?: Lipno
imię: Wiktor

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: Vicia » 6 lip 2021, o 21:30

Witam

Odnośnie do tematu też bym szedł w stronę kompresji ...u siebie w tym kierunku nic nie robiłem i u mnie po załączeniu klimy auto zamulalo się i było to odczuwalne podczas jazdy trzeba go było dobrze gnieść by jako tako się odepchnęło... silnik 1.8 ..ale że gasło to nie miałem takiego zdarzenia.

A właśnie... może w momencie załączenia klimy powinno dostać większą dawkę paliwa? ..zmierz ciśnienie na listwie przed i po uruchomieniu klimy. Może to coś naprowadzi jeśli prądowo wszystko ok.pozdrawiam!

Awatar użytkownika
DARO35
Debeściak
Posty: 219
Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
Model: v40
Silnik: 1,8
moc: 115
Rocznik: 1999
Skąd jesteś?: Polska
imię: daro

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: DARO35 » 6 lip 2021, o 22:33

Witam być może Ci to coś pomoże a może nie ale ja np. Mam zamontowany voltomierz na stałe (wbudowałem sobie z nudów w miejscu jednego z przycisków przy drążku zmiany biegów - dzięki temu mam podgląd na ładowanie w czasie rzeczywistym) i ostatnio przed wyjazdem w dłuższą trasę zdziwiłem się ze napięcie skacze od 12.5 do 13.5 - myślałem już zawracać bo bałem się jechać w trasę podejrzewając że pada mi alternator. W pewnym momencie jednak wpadłem na pomysl aby wyłączyć klimę i nagle ładowanie weszło na poziom 13.6- 13, 7 V. Moja konkluzja jest następująca - być może masz słaby już akumulator ( klima jednak obciąża silnik i prąd ładowania słabnie) plus do tego światła, radio i ten wspomniany wentylator (który też może mieć np. przytarte łożysko i pobierać więcej energii bo miałem tak w peugeocie) i masz słaba iskrę stąd przygasanie auta bo mieszanka nie dopala się tak jak powinna - sprawdź
tez kondycję swojego akumulatora i czy jest odpowiedniej pojemności (czy jest dobrany pod konkretny silnik) plus oczywiście tak jak pisał raptusek sprawdź cewki i w ogóle skontroluj cały układ zapłonowy.

Awatar użytkownika
strzelec11
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 2 mar 2021, o 11:22
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 136KM
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Bydgoszcz
imię: piotr

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: strzelec11 » 7 lip 2021, o 09:58

miałem taki sam problem zmieniłem świece i cewki już nie faluje a tym bardziej nie gaśnie na wolnych obrotach.Teraz to jest jazda mniam :beer:

Awatar użytkownika
RozuM...
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 121KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Kunow
imię: Michal

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: RozuM... » 8 lip 2021, o 11:24

Zmienione swiece na nowe i cewki tez. Na ngk.
Cisnienie na tlokach jest po od 11 do 11.8.
Paliwo nie ma nic do rzeczy. Mam auto benzyna gaz i na jednym i drugim jest to samo wiec cisnienie paliwa odpada. Wentylator podmienilem bo mam 2 auto na części i tez nie to.

Mysle ze albo ten akumulator tyle ze kupowany w październiku poprzedniego roku i warty nie byle co.
Wiec tak moze to byc komputer comfortu? Ten jestem wstanie podmienic. Ewentulalnie krokowy bo nie mierzyłem. Albo glowny komputer. Sprezarka nie jest zatarta bo zmieniona. Naprawde ciezko stwierdzić o co chodzi.

Dodam jeszcze ze auto bez załączonej klimy zachowuje sie bez zarzutów.

Awatar użytkownika
RozuM...
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 121KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Kunow
imię: Michal

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: RozuM... » 5 sie 2021, o 00:08

No to wygląda to tak ze mam taki błąd CCM-0085
I jest coś na forum o tym ale nie mam uprawnień pomoże ktoś?

Produkować:
Volvo
Kod:
CCM-0085
Definicja:
30-Zasilanie. Brak zasilania
Opis:
Diagnostyczny kod usterki (DTC) CCM-0085 jest zapisywany, jeśli moduł sterowania klimatyzacją zarejestruje, że po włączeniu zapłonu brakuje zasilania 30 dla modułu sterowania klimatem.
Przyczyna:
Rezystancja styku lub utlenianie na zaciskach
Otwarty obwód w kablu modułu klimatyzacji
Wadliwy bezpiecznik numer 8 (10A) w zintegrowanym przekaźniku/skrzynce bezpieczników w komorze silnika
Zwarcie do masy w kablu modułu klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: Janek_wro » 5 sie 2021, o 16:16

RozuM... pisze:
4 sie 2021, o 23:35
No to wygląda to tak ze mam taki błąd CCM-0085
interminent? permanent?
RozuM... pisze:
5 sie 2021, o 00:08
jeśli moduł sterowania klimatyzacją zarejestruje, że po włączeniu zapłonu brakuje zasilania 30 dla modułu sterowania klimatem.
Wg DIN 72552, linia "30" jest zasilaniem bezpośrednio z akku. Zatem skarży się że dostaje zasilanie "15"-tką, a brak mu na "30"-tce?
RozuM... pisze:
5 sie 2021, o 00:08
Wadliwy bezpiecznik numer 8 (10A) w zintegrowanym przekaźniku/skrzynce bezpieczników w komorze silnika
sprawdziłeś ten bezpiecznik?
RozuM... pisze:
5 sie 2021, o 00:08
Produkować:
Volvo
oj produkować, nie produkować? lubię takie tłumaczenia na PL. Może lepiej już w oryginale? :omg:
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RozuM...
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 121KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Kunow
imię: Michal

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: RozuM... » 5 sie 2021, o 16:58

Bezpiecznik sprawdzony. Wymienilem potencjometry z dawcy i bledu juz nie ma za to teraz jest nowy.

Produkować:
Volvo
Kod:
ECM-25
Definicja:
Długoterminowa regulacja paliwa. Zbyt chudy lub zbyt bogaty
Opis:
Moduł sterujący otrzymuje informacje z podgrzewanej sondy lambda (HO2S) o mieszance paliwowo-powietrznej. Jeżeli mieszanka paliwowo-powietrzna odbiega od λ=1, krótkoterminowa korekcja mieszanki paliwa skompensuje to, dostosowując interwał wtrysku tak, aby osiągnąć λ=1. Gdy krótkoterminowy skład mieszanki paliwa dokona regulacji, zostanie również skorygowany długoterminowy skład mieszanki paliwa (λ). Diagnostyczny kod usterki (DTC) jest zapisywany, gdy przygotowanie mieszanki paliwa osiągnie górną granicę (granica mieszanki paliwowej) lub dolną granicę (limit mieszanki paliwowej).
Przyczyna:
Bogaty limit:
Rezystancja styku w zaciskach
Wysokie ciśnienie paliwa
Nieszczelne wtryskiwacze
Zanieczyszczony olej
Uszkodzony podgrzewany czujnik tlenu (HO2S).
Limit Lean:
Rezystancja styku w zaciskach
Niskie ciśnienie paliwa
Wyciek powietrza w układzie dolotowym
Wyciek w układzie wydechowym
Uszkodzony podgrzewany czujnik tlenu (HO2S).

Jakie cienienie powinno być na listwie? Ja mam 1.9 a gdzieś czytałem ze 3. Podmnienilem juz regulator na listwie i to nie to.

Sam nie wiem co z nim robić a w poniedziałek do niemiec musze jechać...
Możliwe ze to pompka paliwa?


Komp w vinu zczytal ze mam 163 km i slinik B4204T3

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: Janek_wro » 5 sie 2021, o 17:35

RozuM... pisze:
5 sie 2021, o 16:58
Jakie cienienie powinno być na listwie? Ja mam 1.9 a gdzieś czytałem ze 3. Podmnienilem juz regulator na listwie i to nie to.
Ciśnienie takie bez odpalonego silnika? to pewnie pompa paliwowa będzie.
Na odpalonym silniku? to możliwe że filtr zapchany.
Filtr jak bardzo wiekowy?
Jak masz chęć - zmierz ciśnienie tuż za filtrem, okolice tylnych lewych drzwi, pod plastikową osłoną, na kolanku wylotowym z filtra jest schrader.
Jeśli filtr jest w miarę nowy, to pompa niedomaga
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RozuM...
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2021, o 19:43
Model: V40
Silnik: 2,0T
moc: 121KW
Rocznik: 2001
Skąd jesteś?: Kunow
imię: Michal

Re: [V40 2.0t 165km 2001r] gaśnie na klimie

Post autor: RozuM... » 5 sie 2021, o 17:47

Filtr 30 tys temu wymieniony. Mam auto 3 lata i dbam ale mnie ostatnio bardzo bulwersuje. Na odpalonym bez odpalonego jest 2.3.
Kupiłem dziś pompkę chciałem zrobić ale pada bardzo. Musze poczekać do jutra. Ale juz rozbebralem do pompki. Widziałem ze filmik jest na youtube.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”