Krótko i na temat: czy taka ilość dymu z odmy to norma w tym silniku, czy może jest go zdecydowanie zbyt dużo i jest to sygnał że zbliża się remont silnika, tj. pierścienie itp.?
https://www.youtube.com/watch?v=vywe170qd1U
Szerzy kontekst to oczywiście walka z olejem - na harmonijce z EGR jest go na tyle dużo że lubi sobie kapnąć, więc szukam - odma raczej pójdzie do wymiany bo wygląda jeszcze na oryginalną (chociaż np. spust oleju z niej wygląda na drożny), ilość oleju na wlocie i wylocie turbo jest taka sama, więc wydaje mi się że tylko mieli mgiełkę którą dostaje w dolocie. a nie przepuszcza samo
[V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 423
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
- Model: V40
- Silnik: 1.9TD - D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lodz
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy
Co do remontu to się nie wypowiem.
Odnośnie oleju na harmonijce od EGR to przypadkiem nie cieknie, nie przeciska się na mocowaniu przepustnicy (jest tam oring i potrafi puszczać) i z góry potrafi to zaciekać na tą harmonijkę, przynajmniej u mnie tak było.
W ogóle warto tam zajrzeć bo potrafi tam być sporo syfu.
Odnośnie oleju na harmonijce od EGR to przypadkiem nie cieknie, nie przeciska się na mocowaniu przepustnicy (jest tam oring i potrafi puszczać) i z góry potrafi to zaciekać na tą harmonijkę, przynajmniej u mnie tak było.
W ogóle warto tam zajrzeć bo potrafi tam być sporo syfu.
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 23:22
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102 KM
- Rocznik: 2001
- wiek: 27
- Skąd jesteś?: Slask
- imię: Adam
Re: [V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy
Nie, znaczy tak, ale to już dawno ogarnięte - na początku wszystko tam miałem uwalone od oleju, wymieniłem całą klapę gaszącą razem z oringiem na nową, wymieniłem kolektor dolotowy bo w "oryginale" zamiast EGRu miałem jakieś jego nieoryginalne resztki które były tak wbite że nie dało się ich wyciągnąć (a ciekło z tego równo) i wsadziłem do tego nowego kolektora używany EGR (z nową uszczelka metalową) który pełni funkcję odpiętej zatyczki.
Sukces był niezły, ale znowu po jakimś czasie zaczęło to podciekać - zarówno spod uszczelki EGR, ale tam delikatnie, no i z łączenia tego nieszczęsnego węża-harmonijki z kolektorem dolotowym. Klapa gasząca jest na szczęście sucha. Przy wyciąganiu EGR zawsze tam z niego chlapnie trochę olejem, więc moja teoria jest taka że to co leci w dolocie (czy to z odmy czy to z turbo) wpada w tą dziurę gdzie jest kanał do EGR i rzeczony, jako że jest odpięty i w pozycji zamkniętej, staje się swoistym Oil Catch Tankiem, a że sprężyna jest w EGR taka jaka jest, ciśnienie w dolocie trochę zapewne go otwiera i wtedy ten olej przedostaje się do tej harmonijki. Chyba że jakimś cudem trafia tam od strony kolektora wydechowego, no ale to bez przesady, takich cudów nie ma
Na ten moment mam plan właśnie odmę wymienić, drogie to nie jest, upewnić się jeszcze raz że spływ do miski jest na pewno drożny no i zobaczyć co będzie się działo dalej. Wiem że jest jeszcze szansa że trochę oleju będzie w IC ale niestety nie mam warunków żeby odpiąć ten dolny wąż z niego i zobaczyć co i czy tam poleci.
Auto raczej dymi jak to diesel, ale nie są to obłoki białego (czy tam niebieskiego) dymu no i pachnie to raczej dieslem a nie olejem silnikowym
Sukces był niezły, ale znowu po jakimś czasie zaczęło to podciekać - zarówno spod uszczelki EGR, ale tam delikatnie, no i z łączenia tego nieszczęsnego węża-harmonijki z kolektorem dolotowym. Klapa gasząca jest na szczęście sucha. Przy wyciąganiu EGR zawsze tam z niego chlapnie trochę olejem, więc moja teoria jest taka że to co leci w dolocie (czy to z odmy czy to z turbo) wpada w tą dziurę gdzie jest kanał do EGR i rzeczony, jako że jest odpięty i w pozycji zamkniętej, staje się swoistym Oil Catch Tankiem, a że sprężyna jest w EGR taka jaka jest, ciśnienie w dolocie trochę zapewne go otwiera i wtedy ten olej przedostaje się do tej harmonijki. Chyba że jakimś cudem trafia tam od strony kolektora wydechowego, no ale to bez przesady, takich cudów nie ma
Na ten moment mam plan właśnie odmę wymienić, drogie to nie jest, upewnić się jeszcze raz że spływ do miski jest na pewno drożny no i zobaczyć co będzie się działo dalej. Wiem że jest jeszcze szansa że trochę oleju będzie w IC ale niestety nie mam warunków żeby odpiąć ten dolny wąż z niego i zobaczyć co i czy tam poleci.
Auto raczej dymi jak to diesel, ale nie są to obłoki białego (czy tam niebieskiego) dymu no i pachnie to raczej dieslem a nie olejem silnikowym