[V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Shargan
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 30 sie 2018, o 23:22
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam

[V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy

Post autor: Shargan » 21 sie 2021, o 18:36

Krótko i na temat: czy taka ilość dymu z odmy to norma w tym silniku, czy może jest go zdecydowanie zbyt dużo i jest to sygnał że zbliża się remont silnika, tj. pierścienie itp.?

https://www.youtube.com/watch?v=vywe170qd1U

Szerzy kontekst to oczywiście walka z olejem - na harmonijce z EGR jest go na tyle dużo że lubi sobie kapnąć, więc szukam - odma raczej pójdzie do wymiany bo wygląda jeszcze na oryginalną (chociaż np. spust oleju z niej wygląda na drożny), ilość oleju na wlocie i wylocie turbo jest taka sama, więc wydaje mi się że tylko mieli mgiełkę którą dostaje w dolocie. a nie przepuszcza samo

Awatar użytkownika
kp070
Debeściak
Posty: 423
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:02
Model: V40
Silnik: 1.9TD - D4192T4
moc: 102KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lodz
imię: Krzysztof

Re: [V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy

Post autor: kp070 » 22 sie 2021, o 12:42

Co do remontu to się nie wypowiem.

Odnośnie oleju na harmonijce od EGR to przypadkiem nie cieknie, nie przeciska się na mocowaniu przepustnicy (jest tam oring i potrafi puszczać) i z góry potrafi to zaciekać na tą harmonijkę, przynajmniej u mnie tak było.

W ogóle warto tam zajrzeć bo potrafi tam być sporo syfu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Shargan
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 30 sie 2018, o 23:22
Model: V40
Silnik: D4192T4
moc: 102 KM
Rocznik: 2001
wiek: 27
Skąd jesteś?: Slask
imię: Adam

Re: [V40 1.9 dci 102KM] Ilość dymu z odmy

Post autor: Shargan » 22 sie 2021, o 13:00

Nie, znaczy tak, ale to już dawno ogarnięte - na początku wszystko tam miałem uwalone od oleju, wymieniłem całą klapę gaszącą razem z oringiem na nową, wymieniłem kolektor dolotowy bo w "oryginale" zamiast EGRu miałem jakieś jego nieoryginalne resztki które były tak wbite że nie dało się ich wyciągnąć (a ciekło z tego równo) i wsadziłem do tego nowego kolektora używany EGR (z nową uszczelka metalową) który pełni funkcję odpiętej zatyczki.

Sukces był niezły, ale znowu po jakimś czasie zaczęło to podciekać - zarówno spod uszczelki EGR, ale tam delikatnie, no i z łączenia tego nieszczęsnego węża-harmonijki z kolektorem dolotowym. Klapa gasząca jest na szczęście sucha. Przy wyciąganiu EGR zawsze tam z niego chlapnie trochę olejem, więc moja teoria jest taka że to co leci w dolocie (czy to z odmy czy to z turbo) wpada w tą dziurę gdzie jest kanał do EGR i rzeczony, jako że jest odpięty i w pozycji zamkniętej, staje się swoistym Oil Catch Tankiem, a że sprężyna jest w EGR taka jaka jest, ciśnienie w dolocie trochę zapewne go otwiera i wtedy ten olej przedostaje się do tej harmonijki. Chyba że jakimś cudem trafia tam od strony kolektora wydechowego, no ale to bez przesady, takich cudów nie ma :P

Na ten moment mam plan właśnie odmę wymienić, drogie to nie jest, upewnić się jeszcze raz że spływ do miski jest na pewno drożny no i zobaczyć co będzie się działo dalej. Wiem że jest jeszcze szansa że trochę oleju będzie w IC ale niestety nie mam warunków żeby odpiąć ten dolny wąż z niego i zobaczyć co i czy tam poleci.

Auto raczej dymi jak to diesel, ale nie są to obłoki białego (czy tam niebieskiego) dymu no i pachnie to raczej dieslem a nie olejem silnikowym :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”