No nie wpadłbym na to że tam jest też uszczelnienie, możliwe że z tego miejsca wydobywa się olej, kolejny raz zrzucać rozrząd nie jest problemem 2 godzinki i po sprawie, ale martwi mnie że kolejny raz trzeba dociągać śrubę koła i może nie wytrzymać a nie bardzo jest skąd wziąć nową
[V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
https://www.draken.com.pl/volvo/pojedyn ... -xc90.html
Tu masz nową śrubę.
Wysłałem Ci też na PW namiary na MAXGEAR w sprawie kola.
Nowe koło ma już to uszczelnienie założone, więc jakbyś zdecydował się wymieniać koło to nie ma sensu tego rozbierać dla samego oringu.
Tu masz nową śrubę.
Wysłałem Ci też na PW namiary na MAXGEAR w sprawie kola.
Nowe koło ma już to uszczelnienie założone, więc jakbyś zdecydował się wymieniać koło to nie ma sensu tego rozbierać dla samego oringu.
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Dzięki za wiadomość na pw , sprawdziłem w Autopartnerze na chwilę obecną mają tylko te po tysiaku z hakiem ale jest szansa że coś cieniej będzieRobbie 70 pisze: ↑27 sie 2021, o 08:54https://www.draken.com.pl/volvo/pojedyn ... -xc90.html
Tu masz nową śrubę.
Wysłałem Ci też na PW namiary na MAXGEAR w sprawie kola.
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Odma wymieniona ok 15 000 km temu, simeringi na wale i wałkach rozrządu nowe przejechały ok 200 km, uszczelka korka wlewu nowa, i jak ciekło tak cieknie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
obrazek 150x120 px wiele nam nie powie. Dawaj zdjęcia jak wygląda to w naturze. Jeśli jest ochlapane po osłonie, to z kół pasowych rozpryskuje. pewnie koło VVT jeśli jest stare. A może z zaślepki koła? Ona ma taką miedzianą uszczelkę/podkładkę...
pozdrawiam
JD
JD
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Sugerujesz uszczelkę na korku koła zmiennych faz, możliwe koło było zdejmowane kilka razy, a wyciek zauważyłem jak się pojawił na zatrzaskach pokrywy, teraz wymianiłem uszczelniacze i po 100 km zdjąłem pokrywę i na niej od środka były ślady oleju, wytarłem i po następnych 200 km znowu pojawił się olej.
Koło VVT ma ślady oleju właśnie od strony zaślepki koła,
Może ktoś wie jaki rozmiar tej uszczelki ?
Koło VVT ma ślady oleju właśnie od strony zaślepki koła,
Może ktoś wie jaki rozmiar tej uszczelki ?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Na niej czy tylko na obwodzie koła?
Obadaj suchą chusteczką czy tłuste jest tuż wokół samej zaślepki. Bo może być samo koło już popuszcza. I nie na zaślepce.
Tego nie wiem, nie mierzyłem. Najpierw spróbuj jeszcze delikatnie dokręcić. Można też zdjąć, i jeśli podkładka nie jest dokumentnie zmielona, to ją papierem ściernym potraktować, 400 lub więcej. Sprawdź czy powierzchnia koła w tej płaszczyźnie uszczelki nie jest gdzieś wgnieciona.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 372
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Całkiem możliwe, że od tego kilkukrotnego ściągania koła ścięło oring. A dokręcałeś na "wyczucie", bo dla tego korka jest podany moment 35 Nm.
Rozmiaru tej uszczelki nie znam, ale tu masz ewentualnie nowy korek w komplecie z podkładką miedzianą i oringiem.
https://www.draken.com.pl/volvo/element ... ynowe.html
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
Dziś dokładnie obejrzałem koło, zrobiłem test sugerowaną metodą i wszystko wskazuje na "SKS" koło od środka ma ślady oleju, poza tym przy uruchamianiu silnika słychać stuk taki jakby zagrały panewki, i chyba to nieszczęsne koło "umiera"
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8 122KM 2000 r] olej na górnej pokrywie rozrządu
No i sprawa wycieku oleju się wyjaśniła wyciek i stuk przy odpalaniu był z koła zmiennych faz które zakończyło swój żywot.
Dziękuję wszystkim za sugestie i porady, każdą sugestie kolegów sprawdziłem, większość wskazywała koło zmiennych faz ale odrzucałem od siebie ze względu na cenę koła i zaworu których cena zakupu przekraczała wartość samochodu.
W związku z powyższym Łoś zmienił właściciela.
Następne również Volvo młodsze i w dieslu.
Dziękuję wszystkim za sugestie i porady, każdą sugestie kolegów sprawdziłem, większość wskazywała koło zmiennych faz ale odrzucałem od siebie ze względu na cenę koła i zaworu których cena zakupu przekraczała wartość samochodu.
W związku z powyższym Łoś zmienił właściciela.
Następne również Volvo młodsze i w dieslu.