[V40 1.9 D115KM 04r] Kopcenie

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
boss4242
Posty: 4
Rejestracja: 7 sie 2021, o 11:48
Model: V40
Silnik: 1.9 D
moc: 85/115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Polska
imię: Filip

[V40 1.9 D115KM 04r] Kopcenie

Post autor: boss4242 » 20 wrz 2021, o 06:51

Koledzy,
[V40 1.9 D 85kw/115KM 2004r. wersja polift] DIESEL SILNIK Renualt, Wtryskiwacze Common Rail


W skrócie, po przejechaniu około 100km na autostradzie jadąc stale około +/- 120km /h , zjechałem do lokalnej miejscowości i zauważyłem, że auto kopci na siwo/biało(podczas jazdy, przy ponownym rozruchu, dodaniu gazu). Wystraszony tym faktem, zjechałem na pobocze i pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem płyn chłodniczy, korek oleju, szczelność przewodów, ewentualne wycieki... Wszystko było w porządku. Następnego dnia, ponownie sprawdzanie czy to nie uszczelka lub cokolwiek, wszystko jest ok , dodatkowo odpalając auto zero dymu :o , wycieków, ubytków czy spadków mocy, silnik pracuje równo.
Przy okazji odmówił posłuszeństwa prędkościomierz, raz działa i wskazuje prędkość a raz nawet nie drgnie podczas jazdy.
Proszę o Pomoc czy ktoś z Was miał podobną sytuację bo nigdy wcześniej w mojej karierze samochodowej takiego objawu nie miałem.
Każda rada się przyda, jak to mówią kto pyta nie błądzi.
Z góry dziękuje :help:

PS: Poczytałem trochę po forum i zastanawiam się czy to nie świece żarowe, lecz auto odpala od strzała? :shock: , odma zawalona :shock: ? Mam nadzieję tylko aby nie głowica, czy uszczelka.. dodam jeszcze, że wtryski niedawno czyszczone i podkładki wymienione oraz nowe oringi na przewód olejowy turbiny bo była nieszczelność i kapało.

Gregorious
Zaawansowany
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
Model: V40
Silnik: 1.9D
moc: 115
Rocznik: 2002
wiek: 32
Skąd jesteś?: Rzeszow
imię: Grzesiek

Re: [V40 1.9 D115KM 04r] Kopcenie

Post autor: Gregorious » 3 paź 2021, o 00:40

Objawy jednoznacznie wskazują na problem z głowicą (UPG/uszczelniacze zaworowe)Ogólnie trzeba to przepatrzeć i sprawdzić głowicę pod kątem szczelności. Natomiast licznik zacznij od wykręcenia i przeczyszczenia przedmuchania kostek i elektryki licznika potem zerknij czy nie ma błędu czujnika ABS lub czujnika przy skrzynii Ostatecznością są zimne luty a w następstwie naprawa lub wymiana licznika Obadaj ewentualnie klapę gaszącą
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”