A dogadać się z kimś żeby na podwórku pozwolił Ci skorzystać ze zwykłego węża ogrodowego i wody i tak przepłukać, co wyleci to wyleci ale nic nie obiecuję że to pomoże, u siebie w jednym aucie mi to pomogłoCursed pisze: ↑18 paź 2021, o 17:09Szczerze to przede wszystkim nie mam skąd wziąć ciśnienia, mieszkam w bloku, nie mam czego ani gdzie się podłączyć. Mam działeczkę taką rodzinną dość daleko i jedyne co to ta ruska pompa do studni na brudną wodę.krzysio1108 pisze: ↑17 paź 2021, o 08:15Cursed a czemu nie spróbujesz pod ciśnieniem podać wody na nagrzewnice? Zdejmujesz dwa przewody które wchodzą do nagrzewnicy i lejesz wodę w jedną z rurek aż z drugiej poleci czysta
No i w związku z tym brak pomysłu czym to zrobić, dlatego próbuję to przepłukać chociaż i powoli coś idzie. Jak masz pomysł co zrobić/kupić żeby to sprawnie zrobić, również na tej działce to bardzo chętnie spróbuję, na pewno taniej niż wymieniać nagrzewnicę.
[V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Wymagałoby to poprawy relacji stosunków ze znajomym albo podróży, no ale fakt w sumie najprostsza droga, tylko się w wężyki muszę zaopatrzyć odpowiednie. Zajmę się tym jakby mój sposób przestał wystarczyć.
Ogólnie teraz jest ostatnia tura, już trzecia/czwarta jak już płukam samą wodą demineralizowaną po ostatniej płukance. Po odkamieniaczu jeszcze była zwykła płukanka do samochodów. Kranówka by nie miała większego sensu skoro usyfiony układ ale słuszna uwaga oczywiście. Zrobiłem na płukankach większe dystanse teraz, bo poprzednio niewielkie efekty to dawało. Dziś wieczorem wjeżdża już dobry płyn.
No i chwila pracy na odkamieniaczu do ekspresów i czajników nie powinna negatywnie wpłynąć inaczej niż odsłaniając nieszczelności zategowane uszczelniaczem, czy samym kamieniem przez poprzednich właścicieli. Jeśli są to i tak nagrzewnica czy inna część układu do wymiany, więc nawet jakbym uszkodził to nie ma szkody większej. A jeśli taki sposób wystarczy to oszczędziłem na wymianie. A ekspres ciśnieniowy to z większym ciśnieniem pracuje i na większej dokładności niż ten układ raczej więc tym bardziej takim specyfikiem bym się nie martwił. Co do gumy to też bym założył że za krótko narażone ale no najwyżej to ja się przekonam o swoich błędach .
A co do błotka faktycznie spytałem właśnie z ciekawości co do tego koloru i dzięki za celną odpowiedź. Zastanawiałem się czy właśnie być może jakiś znany objaw stosowania uszczelniacza w płynie czy ewentualnie jakaś część się rozpuszcza na zielono .
Wyszło na to że nagrzewnica, bo termostat i pompa wody (hepu) nowe, czujnik raczej dobrze wskazuje temp i temp po osiągnięciu roboczej nie wzrasta więc reszta układu działa. Ogrzewanie też nie przestawało zupełnie działać, tylko słabo.
Obecnie wygląda to tak że zaczął dużo lepiej grzać i nie muszę już jeździć w czapce, zobaczymy co będzie potem .
No i bardzo ciekawy projekt, niestety nie mam garażu, ale mam nadzieję że kiedyś marzenie spełnię i jakoś sobie załatwię. Obejrzę filmik, zobaczę ile jestem w stanie zrobić, może się okazać dobrym rozwiązaniem dla mnie.
Ogólnie teraz jest ostatnia tura, już trzecia/czwarta jak już płukam samą wodą demineralizowaną po ostatniej płukance. Po odkamieniaczu jeszcze była zwykła płukanka do samochodów. Kranówka by nie miała większego sensu skoro usyfiony układ ale słuszna uwaga oczywiście. Zrobiłem na płukankach większe dystanse teraz, bo poprzednio niewielkie efekty to dawało. Dziś wieczorem wjeżdża już dobry płyn.
No i chwila pracy na odkamieniaczu do ekspresów i czajników nie powinna negatywnie wpłynąć inaczej niż odsłaniając nieszczelności zategowane uszczelniaczem, czy samym kamieniem przez poprzednich właścicieli. Jeśli są to i tak nagrzewnica czy inna część układu do wymiany, więc nawet jakbym uszkodził to nie ma szkody większej. A jeśli taki sposób wystarczy to oszczędziłem na wymianie. A ekspres ciśnieniowy to z większym ciśnieniem pracuje i na większej dokładności niż ten układ raczej więc tym bardziej takim specyfikiem bym się nie martwił. Co do gumy to też bym założył że za krótko narażone ale no najwyżej to ja się przekonam o swoich błędach .
A co do błotka faktycznie spytałem właśnie z ciekawości co do tego koloru i dzięki za celną odpowiedź. Zastanawiałem się czy właśnie być może jakiś znany objaw stosowania uszczelniacza w płynie czy ewentualnie jakaś część się rozpuszcza na zielono .
Wyszło na to że nagrzewnica, bo termostat i pompa wody (hepu) nowe, czujnik raczej dobrze wskazuje temp i temp po osiągnięciu roboczej nie wzrasta więc reszta układu działa. Ogrzewanie też nie przestawało zupełnie działać, tylko słabo.
Obecnie wygląda to tak że zaczął dużo lepiej grzać i nie muszę już jeździć w czapce, zobaczymy co będzie potem .
No i bardzo ciekawy projekt, niestety nie mam garażu, ale mam nadzieję że kiedyś marzenie spełnię i jakoś sobie załatwię. Obejrzę filmik, zobaczę ile jestem w stanie zrobić, może się okazać dobrym rozwiązaniem dla mnie.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Cześć, żeby nie było jak zwykle na forach, opiszę zakończenie historii.
Znalazłem ręczną pompkę do płynów i ją zakupiłem z planem ręcznego płukania, ale sobie odpuściłem bo śruby przy cybantach były tak plastyczne że to dramat, jeszcze na parkingu w mrozie.
Zacząłem dzwonić po mechanikach i każdy odmawiał jakby moje pieniądze śmierdziały.
W końcu zacząłem szukać pod kątem tego co trzeba zrobić i znalazłem warsztat od układu chłodzenia na Okęciu.
Przyjęli mnie i za 400 złotych i w jeden dzień sprawili że wreszcie grzanie działa. Za tydzień jeszcze jedno płukanko. Polecalbym imiennie ale nie wiem czy można reklamę robić.
W każdym razie morał taki że nie za wszystko warto się zabierać samemu .
Generalnie, informacja dla przyszłych szukających rozwiązania, płukanie nagrzewnicy pomogło. Płukanie układu chłodzenia samemu odkamieniaczem nieznacznie.
Znalazłem ręczną pompkę do płynów i ją zakupiłem z planem ręcznego płukania, ale sobie odpuściłem bo śruby przy cybantach były tak plastyczne że to dramat, jeszcze na parkingu w mrozie.
Zacząłem dzwonić po mechanikach i każdy odmawiał jakby moje pieniądze śmierdziały.
W końcu zacząłem szukać pod kątem tego co trzeba zrobić i znalazłem warsztat od układu chłodzenia na Okęciu.
Przyjęli mnie i za 400 złotych i w jeden dzień sprawili że wreszcie grzanie działa. Za tydzień jeszcze jedno płukanko. Polecalbym imiennie ale nie wiem czy można reklamę robić.
W każdym razie morał taki że nie za wszystko warto się zabierać samemu .
Generalnie, informacja dla przyszłych szukających rozwiązania, płukanie nagrzewnicy pomogło. Płukanie układu chłodzenia samemu odkamieniaczem nieznacznie.
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
A wiadomo ci w jaki sposób ją wypłukali? Czego użyli albo co z nią robili?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Bez większych konkretów niestety, ale na początku płukali bezpośrednio nagrzewnicę do skutku ewidentnie. Założyli też mi nowe cybanty . Podejrzewam że był też zator w rurze doprowadzającej do nagrzewnicy i raczej to też udrożnili. Po tygodniu wyplukali znowu nagrzewnice i cały układ i zmienili płyn. Nawet zniżkę dostałem względem oryginalnej ceny i gwarancję na naprawę wypisali.
Napewno nie była to po prostu płukanka w układ wlana.
Chudszy o 550zl mogę zająć się naprawianiem całej reszty rzeczy .
Napewno nie była to po prostu płukanka w układ wlana.
Chudszy o 550zl mogę zająć się naprawianiem całej reszty rzeczy .
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Najważniejsze że klient zadowolony powodzenia w dalszej naprawie
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 lis 2021, o 13:55
- Model: S40
- Silnik: B4204t5
- moc: 200km
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Wierzchucino
- imię: Tomasz
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Mam podobny problem, mianowicie ustawiony nadmuch na szybę wieje tylko na środek szyby, a na resztę nie ma w ogóle podmuchu co przy aktualnej temperaturze jest uciążliwe aby szyby odparowały.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Uszczelki w kanałach rozprowadzania powietrza. Upierdliwa sprawa, trzeba cała deskę ściągać. Poszukaj tu na forum, albo po googlu.
pozdrawiam
JD
JD