[V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
[V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Witajcie
Spotkał mnie nieprzyjemny problem, ponieważ napięcie na wtyczce sondy za katalizatorem, dokładnie obwodu jej grzania po odpaleniu na wpiętej sondzie to ledwo ponad 5V, zaś bez wpiętej sondy 9.2V.
Kabel plusowy łączy się z wiązką główną i leci sobie gdzieś wesoło pod deskę rozdzielczą. Czy ktoś wymieniał go już, i mógłbym powiedzieć gdzie dokładniej on się kończy? Ewentualnie, czy istnieje jakaś alternatywa dorobienia nowego plusa, jeżeli tak to jak ugryźć temat?
Spotkał mnie nieprzyjemny problem, ponieważ napięcie na wtyczce sondy za katalizatorem, dokładnie obwodu jej grzania po odpaleniu na wpiętej sondzie to ledwo ponad 5V, zaś bez wpiętej sondy 9.2V.
Kabel plusowy łączy się z wiązką główną i leci sobie gdzieś wesoło pod deskę rozdzielczą. Czy ktoś wymieniał go już, i mógłbym powiedzieć gdzie dokładniej on się kończy? Ewentualnie, czy istnieje jakaś alternatywa dorobienia nowego plusa, jeżeli tak to jak ugryźć temat?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
A słyszałeś kiedyś o opornosci układu elektrycznego? Weź jakiś stary zasilacz.Podłacz go do urządzenia i sprawdź napięcie przed podłączeniem i po.Gwarantuję Ci, że napięcie po podłączeniu będzie niższe
Ps.Sonda za katem pracuje właśnie w zakresie do 5V.
Ps.Sonda za katem pracuje właśnie w zakresie do 5V.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Rozumiem że będzie niższe, ale żeby spadło z 12V, które sądzę że na wtyczce powinno być do 5.2V? Ja mówię o napięciu na grzałce, czyli plus miernika do czerwonego z sondy, minus do białego z sondy. Tak samo czy nie powinno być 12V, bez podłączenia sondy, a nie 9.2V? Generalnie miałem błąd EFI 522, wymieniłem sondę, bo stara miała ubitą grzałkę. Wstawiłem sondę używaną o oporności grzałki 5ohm, po pięciu odpaleniach błąd znikł sam, ale po 15min, check zapalił się z tym samym błędem. Zdobyłem kolejną sondę, tak samo sprawna grzałka, i również ten sam efekt.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Kabel idzie do sterownika silnika, dalej zwanym komputerem. Tam jest układ, który dobiera odpowiednie napięcie. Może on padł.Masz LPG?
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Czyli plus i minus z grzałki sondy idzie bezpośrednio do ecu? Tak, mam lpg. Korekta po moich regulacjach rok temu utrzymuje się według vol fcr, na -0,5%. Ogólnie auto kupiłem dwa lata temu z ubitą sondą diagnostyczną, katalizatora nie ma, jest emulator wspawany. Chciałem teraz powalczyć, żeby pozbyć się w końcu checka, ale widzę że chyba mi to niedane :/
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
No to masz odpowiedź. Nie masz kata i rozjechaną mapę na LPG, to sieje i z emulatoremSimon24121 pisze: ↑30 kwie 2022, o 22:19Czyli plus i minus z grzałki sondy idzie bezpośrednio do ecu? Tak, mam lpg. Korekta po moich regulacjach rok temu utrzymuje się według vol fcr, na -0,5%. Ogólnie auto kupiłem dwa lata temu z ubitą sondą diagnostyczną, katalizatora nie ma, jest emulator wspawany. Chciałem teraz powalczyć, żeby pozbyć się w końcu checka, ale widzę że chyba mi to niedane :/
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Czyli błąd grzałki który mam, jest wyświetlany też kiedy grzałka jest sprawna, ale katalizatora nie ma? Mapa rozjechana o jakieś 4%, wątpię by to było powodem. Po pierwszym odpaleniu sprawdzałem live jak wygląda z niej odczyt, spadał powoli z 5V, do jakiś 2V, potem rósł szybko do 5V stawał i wtedy wywalało błąd grzałki.
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Nagrałem filmik z odczytu parametrów, po nocy gdzie błąd nie występuje, aż do momentu jego pojawienia się. https://youtu.be/aUHXQc-3F8M
-
- Zaawansowany
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 21:15
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Wielun
- imię: Szymon
Re: [V40 2.0T 99r] Wypalony przewód od grzania sondy
Jeżeli ktoś by się spotkał z podobnym problemem, to dołożenie drugiego emulatora załatwiło problem.
Okazuje się że błąd grzałki, nie oznacza tylko błędu grzałki w tym wypadku.
Okazuje się że błąd grzałki, nie oznacza tylko błędu grzałki w tym wypadku.