[V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Jedna rzecz zwróciła moją uwagę co do Twoich problemów z połączeniem się z Fenix'em przy pomocy DDT 2000.
Komunikat wskazuje, że nie można zainicjować połączenia.
Piszesz w pewnym miejscu, że programem VOL-FCR udało Ci się skasować kontrolkę Service.
Pytanie, którym kablem to robiłeś i czy robiłeś jakąś jego przeróbkę. Pisałeś, że musisz kupić kabel bo w tym co miałeś był jakiś układ FT 232 BL.
Kabel z Viaken'a, który ja posiadam oparty na układzie FT 232 RL bez przeróbek jest bezużyteczny dla naszych Volvo ( przedlift) i to zarówno jeśli chodzi o program VOL-FCR jak i DDT 2000, ponieważ jest skonfigurowany następująco:
Pin 1 płytki -----> Pin 2 wtyczki
Pin 2 płytki -----> Pin 15 wtyczki
Pin 3 płytki -----> Pin 16 wtyczki
Pin 4 płytki -----> Piny 4 i 5 wtyczki
Aby cokolwiek robić programem VOL-FCR musisz przerobić kabel
Natomiast aby połączyć się z Fenix'em programem DDT 2000 musisz z kolei mostek przelutować na Pin 11.
Skoro więc udało Ci się skasować SERVICE programem VOL-FCR to najprawdopodobniej masz przeróbkę na PIN 7 wtyczki co uniemożliwia Ci połączenie z Fenix'em programem DDT 2000.
Ktoś z forum wspominał, że można wstawić przełącznik i odpowiednio potem się przełączać pomiędzy 7 i 11 w zależności z jakiego programu się korzysta.
Komunikat wskazuje, że nie można zainicjować połączenia.
Piszesz w pewnym miejscu, że programem VOL-FCR udało Ci się skasować kontrolkę Service.
Pytanie, którym kablem to robiłeś i czy robiłeś jakąś jego przeróbkę. Pisałeś, że musisz kupić kabel bo w tym co miałeś był jakiś układ FT 232 BL.
Kabel z Viaken'a, który ja posiadam oparty na układzie FT 232 RL bez przeróbek jest bezużyteczny dla naszych Volvo ( przedlift) i to zarówno jeśli chodzi o program VOL-FCR jak i DDT 2000, ponieważ jest skonfigurowany następująco:
Pin 1 płytki -----> Pin 2 wtyczki
Pin 2 płytki -----> Pin 15 wtyczki
Pin 3 płytki -----> Pin 16 wtyczki
Pin 4 płytki -----> Piny 4 i 5 wtyczki
Aby cokolwiek robić programem VOL-FCR musisz przerobić kabel
Natomiast aby połączyć się z Fenix'em programem DDT 2000 musisz z kolei mostek przelutować na Pin 11.
Skoro więc udało Ci się skasować SERVICE programem VOL-FCR to najprawdopodobniej masz przeróbkę na PIN 7 wtyczki co uniemożliwia Ci połączenie z Fenix'em programem DDT 2000.
Ktoś z forum wspominał, że można wstawić przełącznik i odpowiednio potem się przełączać pomiędzy 7 i 11 w zależności z jakiego programu się korzysta.
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 wrz 2023, o 17:18
- Model: V40
- Silnik: B4164S 1.6 Pb
- moc: 105 KM
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Podlaskie
- imię: Dan
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Rzeczywiście, wyszła plątanina z kablami kontrolkę service skasowałem kablem opartym o CH340 lub FT 232 BL bez przeróbki. Nie jestem w stanie sobie przypomnieć którym, bo żonglowałem tymi kablami przy pracy z Vol fcr. Zamówiony kolejny kabel FT 232 RL podłączam bez przeróbek. Tak samo zamówiłem kabel dedykowany do Renault niby z obsługą DDT2000 ale na jednym i drugim kablu kończę z tym samym komunikatem Init Error (1000)
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
No przecież Ci napisałem, że kabel FT 232 RL bez przeróbek jest bezużyteczny.
Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie bo tak to będziesz w tych miejscach jeszcze ho ho.
Tu masz jak ten mostek zrobić tylko nie do Pinu 7 a do 11. Płytka ma opisaną numerację Pinów.
viewtopic.php?f=9&t=10894#p166374
Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie bo tak to będziesz w tych miejscach jeszcze ho ho.
Tu masz jak ten mostek zrobić tylko nie do Pinu 7 a do 11. Płytka ma opisaną numerację Pinów.
viewtopic.php?f=9&t=10894#p166374
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Mój jest na układzie FT232RL i na chipie jest logo FTDI.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Ale gówno.Wiesz co. Ja nie używam więc wyślę Ci mój kabel.Wszystko działało itp. Pokryjesz tylko koszt wysyłki.
-
- Debeściak
- Posty: 378
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
No teraz to jesteśmy w "domu".
Masz inaczej ten kabel skonstruowany i skonfigurowany, więc wszystkie moje wcześniejsze wskazówki są o kant siedzenia ......
Na Twoim foto widac, że masz aktywne PIN'y 4,5 i 7 co by tłumaczyło, że łączyłeś się programem VOL-FCR i udało się skasować kontrolkę Service, gdyż tam komunikacja idzie po PIN'ie 7.
Jedyne chyba co możesz zrobić (jeśli chcesz oczywiście np. w trakcie oczekiwania na kabel od kolegi Borysława) to jakoś "uwolnić" ten PIN 7 od płytki, przylutować w to miejsce na płytce jeden koniec jakiegoś kabelka i drugi koniec lutować do PIN'u 11 z drugiej strony.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Kolega się nie odezwał więc na razie może jeszcze spróbować zmostkować piny.
-
- Turysta
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 wrz 2023, o 17:18
- Model: V40
- Silnik: B4164S 1.6 Pb
- moc: 105 KM
- Rocznik: 1997
- Skąd jesteś?: Podlaskie
- imię: Dan
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
Dziękuję serdecznie za chęci oddania kabla, ale chciałem sam sobie z tym poradzić. Udało mi się zmostkować pin 7 na pin11 i viola, mam działająca live datę zrobię sobie kabel na ten przełącznik 7pin-11pin bo to nie głupie rozwiązanie. Jeszcze raz dzięki za pomoc !
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1.6 Pb B4164S 1997] diagnostyka Fenix 5.1
No i super, że się udało