[v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
: 28 paź 2015, o 21:00
Witam wszystkich, z racji pytań i zainteresowania montażem, i dołożenia dodatkowych pilotów do naszych Volviaków, coś podpowiem
Ostatnio montowałem u kolegi Ajgor13 takowy sterownik, cena dobra a i jakościowo bardzo dobry mogę polecić
W naszych wozidłach (polifcie) musimy dobrać się do naszego ORI sterownika.
Znajduje sie od w tunelu środkowym pod radiem, a wygląda to mniej więcej tak,
foto poniżej
Demontażu konsoli nie będę opisywał, gdzieś już to nam opisał bardzo ładnie nasz kolega ELI
Sterownik jest podczepiony pod takim metalowym wspornikiem (pod radiem), przykręconym na 4 śruby po 2 na stronę (klucz 10")
Polecam się pobawić i wykręcić go, będzie nam łatwiej się dostać do sterownika (na foto niżej oznaczone miejsca śrub, i zaznaczone strzałką z której strony podchodzimy z kluczem.)
Na tym zdjęciu zaznaczyłem, na pomarańczowo śrubę z masą pod którą podczepimy nasz sterownik.
A tak to wyglądało po rozkręceniu
Mamy 2 wtyczki 24 i bodajże 26 pinową
Wypinamy je sobie, i tak
w większej wtyczce
PIN 16 Odpowiada za zamykanie drzwi (sterowany masą)
PIN 18 Odpowiada za otwieranie drzwi (sterowany masą)
PIN 12 odpowiada za kierunkowskaz lewy
PIN 13 odpowiada za kierunkowskaz prawy
(KOLORÓW KABLI NIE PISZĘ SPECJALNIE BO JUŻ NIERAZ SIĘ ZDARZYŁO ŻE RÓŻNIŁY SIĘ)
UWAGA KIERUNKI MOŻEMY WPIĄĆ TEŻ POD PRZYCISK ŚWIATEŁ AWARYJNYCH
z mniejszej wtyczki
PIN 1 - mamy "+" stały (gruby czerwony kabelek)
UWAGA !!!! PRZED JAKIM KOLWIEK PODŁĄCZENIEM, PROPONUJĘ CHWYCIĆ ZWYKŁĄ PROBÓWKĘ W RĘKĘ I SPRAWDZIĆ NAPIER KAŻDY PIN
(oczywiście przy sprawdzaniu, sterownik musi być wpięty )
łapiemy masę z auta probówka:
-Włączmy kierunki po kolei i przytykamy pod 12 i 13 pin będzie mrugała znaczy OK
-zamykamy drzwi, dotykamy probówka pin 16 auto winno nam się zamknąć, dalej pin 18 otworzy się
Bierzemy się za sterownik BLOW (bądź inny jesli mamy inny, tylko uwaga tu kolory kabli mogą się różnić, ale schemat każsy ma swój ładnie oznaczony)
Pamiętając że w V-kach sterownik starowany jest masa
kolejno kabelki łączymy /lutujemy do sterownika vki nie (nie przecinamy kabelków sterownika Volva, tylko wpinamy się w nie ):
-pomarańcz - zbędny,
-biały - zamykanie (pin16 sterownika vki)
-żółty - przypinamy do masy "-" ( wskazana śruba masowa)
-pomarańcz/czarny - zbędny
-biało/czarny - otwieranie (pin18 sterownika Vki)
-żółto/czarny -przypinamy do masy "-" (wskazana śruba masowa)
-czarny - masa "-" (wskazana śruba masowa)
-czerwono/czarny - zbędny
-czerwony - plus "+" (z pinem 1 sterownika v-ki)
-różowy -zbędny
-brąz-kierunkowskaz (pin12 sterownika Vki)
-brąz-kierunkowskaz (pin13 sterownika vki)
-zielony-zbędny (domykanie szyb dla chętnego który posiada tą funkcje u siebie)
Zbędne kabelki proponuję powypinać z kostki, albo po prosu je uciąć no i zaizolować rzecz jasna
lutujemy wszystko w/g schematu, izolujemy po każdym zalutowaniu, wpinamy sterowniki na miejsce - sprawdzamy działanie
No i jeśli wszystko działa, składamy do kupy dołożony sterownik przyczepiamy gdzieś pod deską (miejsca jest sporo, do wyboru do koloru)
Otwieramy piwko, cieszymy się nowymi pilocikami.
Jak by ktoś miał jakieś problemy piszcie, pomogę
Ostatnio montowałem u kolegi Ajgor13 takowy sterownik, cena dobra a i jakościowo bardzo dobry mogę polecić
W naszych wozidłach (polifcie) musimy dobrać się do naszego ORI sterownika.
Znajduje sie od w tunelu środkowym pod radiem, a wygląda to mniej więcej tak,
foto poniżej
Demontażu konsoli nie będę opisywał, gdzieś już to nam opisał bardzo ładnie nasz kolega ELI
Sterownik jest podczepiony pod takim metalowym wspornikiem (pod radiem), przykręconym na 4 śruby po 2 na stronę (klucz 10")
Polecam się pobawić i wykręcić go, będzie nam łatwiej się dostać do sterownika (na foto niżej oznaczone miejsca śrub, i zaznaczone strzałką z której strony podchodzimy z kluczem.)
Na tym zdjęciu zaznaczyłem, na pomarańczowo śrubę z masą pod którą podczepimy nasz sterownik.
A tak to wyglądało po rozkręceniu
Mamy 2 wtyczki 24 i bodajże 26 pinową
Wypinamy je sobie, i tak
w większej wtyczce
PIN 16 Odpowiada za zamykanie drzwi (sterowany masą)
PIN 18 Odpowiada za otwieranie drzwi (sterowany masą)
PIN 12 odpowiada za kierunkowskaz lewy
PIN 13 odpowiada za kierunkowskaz prawy
(KOLORÓW KABLI NIE PISZĘ SPECJALNIE BO JUŻ NIERAZ SIĘ ZDARZYŁO ŻE RÓŻNIŁY SIĘ)
UWAGA KIERUNKI MOŻEMY WPIĄĆ TEŻ POD PRZYCISK ŚWIATEŁ AWARYJNYCH
z mniejszej wtyczki
PIN 1 - mamy "+" stały (gruby czerwony kabelek)
UWAGA !!!! PRZED JAKIM KOLWIEK PODŁĄCZENIEM, PROPONUJĘ CHWYCIĆ ZWYKŁĄ PROBÓWKĘ W RĘKĘ I SPRAWDZIĆ NAPIER KAŻDY PIN
(oczywiście przy sprawdzaniu, sterownik musi być wpięty )
łapiemy masę z auta probówka:
-Włączmy kierunki po kolei i przytykamy pod 12 i 13 pin będzie mrugała znaczy OK
-zamykamy drzwi, dotykamy probówka pin 16 auto winno nam się zamknąć, dalej pin 18 otworzy się
Bierzemy się za sterownik BLOW (bądź inny jesli mamy inny, tylko uwaga tu kolory kabli mogą się różnić, ale schemat każsy ma swój ładnie oznaczony)
Pamiętając że w V-kach sterownik starowany jest masa
kolejno kabelki łączymy /lutujemy do sterownika vki nie (nie przecinamy kabelków sterownika Volva, tylko wpinamy się w nie ):
-pomarańcz - zbędny,
-biały - zamykanie (pin16 sterownika vki)
-żółty - przypinamy do masy "-" ( wskazana śruba masowa)
-pomarańcz/czarny - zbędny
-biało/czarny - otwieranie (pin18 sterownika Vki)
-żółto/czarny -przypinamy do masy "-" (wskazana śruba masowa)
-czarny - masa "-" (wskazana śruba masowa)
-czerwono/czarny - zbędny
-czerwony - plus "+" (z pinem 1 sterownika v-ki)
-różowy -zbędny
-brąz-kierunkowskaz (pin12 sterownika Vki)
-brąz-kierunkowskaz (pin13 sterownika vki)
-zielony-zbędny (domykanie szyb dla chętnego który posiada tą funkcje u siebie)
Zbędne kabelki proponuję powypinać z kostki, albo po prosu je uciąć no i zaizolować rzecz jasna
lutujemy wszystko w/g schematu, izolujemy po każdym zalutowaniu, wpinamy sterowniki na miejsce - sprawdzamy działanie
No i jeśli wszystko działa, składamy do kupy dołożony sterownik przyczepiamy gdzieś pod deską (miejsca jest sporo, do wyboru do koloru)
Otwieramy piwko, cieszymy się nowymi pilocikami.
Jak by ktoś miał jakieś problemy piszcie, pomogę