[v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 2631
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
- Model: XC70
- Silnik: 2
- moc: KM
- wiek: 1
- Skąd jesteś?: PLONSK
- imię: Jarek
- Lokalizacja: PŁOŃSK
[v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Witam wszystkich, z racji pytań i zainteresowania montażem, i dołożenia dodatkowych pilotów do naszych Volviaków, coś podpowiem
Ostatnio montowałem u kolegi Ajgor13 takowy sterownik, cena dobra a i jakościowo bardzo dobry mogę polecić
W naszych wozidłach (polifcie) musimy dobrać się do naszego ORI sterownika.
Znajduje sie od w tunelu środkowym pod radiem, a wygląda to mniej więcej tak,
foto poniżej
Demontażu konsoli nie będę opisywał, gdzieś już to nam opisał bardzo ładnie nasz kolega ELI
Sterownik jest podczepiony pod takim metalowym wspornikiem (pod radiem), przykręconym na 4 śruby po 2 na stronę (klucz 10")
Polecam się pobawić i wykręcić go, będzie nam łatwiej się dostać do sterownika (na foto niżej oznaczone miejsca śrub, i zaznaczone strzałką z której strony podchodzimy z kluczem.)
Na tym zdjęciu zaznaczyłem, na pomarańczowo śrubę z masą pod którą podczepimy nasz sterownik.
A tak to wyglądało po rozkręceniu
Mamy 2 wtyczki 24 i bodajże 26 pinową
Wypinamy je sobie, i tak
w większej wtyczce
PIN 16 Odpowiada za zamykanie drzwi (sterowany masą)
PIN 18 Odpowiada za otwieranie drzwi (sterowany masą)
PIN 12 odpowiada za kierunkowskaz lewy
PIN 13 odpowiada za kierunkowskaz prawy
(KOLORÓW KABLI NIE PISZĘ SPECJALNIE BO JUŻ NIERAZ SIĘ ZDARZYŁO ŻE RÓŻNIŁY SIĘ)
UWAGA KIERUNKI MOŻEMY WPIĄĆ TEŻ POD PRZYCISK ŚWIATEŁ AWARYJNYCH
z mniejszej wtyczki
PIN 1 - mamy "+" stały (gruby czerwony kabelek)
UWAGA !!!! PRZED JAKIM KOLWIEK PODŁĄCZENIEM, PROPONUJĘ CHWYCIĆ ZWYKŁĄ PROBÓWKĘ W RĘKĘ I SPRAWDZIĆ NAPIER KAŻDY PIN
(oczywiście przy sprawdzaniu, sterownik musi być wpięty )
łapiemy masę z auta probówka:
-Włączmy kierunki po kolei i przytykamy pod 12 i 13 pin będzie mrugała znaczy OK
-zamykamy drzwi, dotykamy probówka pin 16 auto winno nam się zamknąć, dalej pin 18 otworzy się
Bierzemy się za sterownik BLOW (bądź inny jesli mamy inny, tylko uwaga tu kolory kabli mogą się różnić, ale schemat każsy ma swój ładnie oznaczony)
Pamiętając że w V-kach sterownik starowany jest masa
kolejno kabelki łączymy /lutujemy do sterownika vki nie (nie przecinamy kabelków sterownika Volva, tylko wpinamy się w nie ):
-pomarańcz - zbędny,
-biały - zamykanie (pin16 sterownika vki)
-żółty - przypinamy do masy "-" ( wskazana śruba masowa)
-pomarańcz/czarny - zbędny
-biało/czarny - otwieranie (pin18 sterownika Vki)
-żółto/czarny -przypinamy do masy "-" (wskazana śruba masowa)
-czarny - masa "-" (wskazana śruba masowa)
-czerwono/czarny - zbędny
-czerwony - plus "+" (z pinem 1 sterownika v-ki)
-różowy -zbędny
-brąz-kierunkowskaz (pin12 sterownika Vki)
-brąz-kierunkowskaz (pin13 sterownika vki)
-zielony-zbędny (domykanie szyb dla chętnego który posiada tą funkcje u siebie)
Zbędne kabelki proponuję powypinać z kostki, albo po prosu je uciąć no i zaizolować rzecz jasna
lutujemy wszystko w/g schematu, izolujemy po każdym zalutowaniu, wpinamy sterowniki na miejsce - sprawdzamy działanie
No i jeśli wszystko działa, składamy do kupy dołożony sterownik przyczepiamy gdzieś pod deską (miejsca jest sporo, do wyboru do koloru)
Otwieramy piwko, cieszymy się nowymi pilocikami.
Jak by ktoś miał jakieś problemy piszcie, pomogę
Ostatnio montowałem u kolegi Ajgor13 takowy sterownik, cena dobra a i jakościowo bardzo dobry mogę polecić
W naszych wozidłach (polifcie) musimy dobrać się do naszego ORI sterownika.
Znajduje sie od w tunelu środkowym pod radiem, a wygląda to mniej więcej tak,
foto poniżej
Demontażu konsoli nie będę opisywał, gdzieś już to nam opisał bardzo ładnie nasz kolega ELI
Sterownik jest podczepiony pod takim metalowym wspornikiem (pod radiem), przykręconym na 4 śruby po 2 na stronę (klucz 10")
Polecam się pobawić i wykręcić go, będzie nam łatwiej się dostać do sterownika (na foto niżej oznaczone miejsca śrub, i zaznaczone strzałką z której strony podchodzimy z kluczem.)
Na tym zdjęciu zaznaczyłem, na pomarańczowo śrubę z masą pod którą podczepimy nasz sterownik.
A tak to wyglądało po rozkręceniu
Mamy 2 wtyczki 24 i bodajże 26 pinową
Wypinamy je sobie, i tak
w większej wtyczce
PIN 16 Odpowiada za zamykanie drzwi (sterowany masą)
PIN 18 Odpowiada za otwieranie drzwi (sterowany masą)
PIN 12 odpowiada za kierunkowskaz lewy
PIN 13 odpowiada za kierunkowskaz prawy
(KOLORÓW KABLI NIE PISZĘ SPECJALNIE BO JUŻ NIERAZ SIĘ ZDARZYŁO ŻE RÓŻNIŁY SIĘ)
UWAGA KIERUNKI MOŻEMY WPIĄĆ TEŻ POD PRZYCISK ŚWIATEŁ AWARYJNYCH
z mniejszej wtyczki
PIN 1 - mamy "+" stały (gruby czerwony kabelek)
UWAGA !!!! PRZED JAKIM KOLWIEK PODŁĄCZENIEM, PROPONUJĘ CHWYCIĆ ZWYKŁĄ PROBÓWKĘ W RĘKĘ I SPRAWDZIĆ NAPIER KAŻDY PIN
(oczywiście przy sprawdzaniu, sterownik musi być wpięty )
łapiemy masę z auta probówka:
-Włączmy kierunki po kolei i przytykamy pod 12 i 13 pin będzie mrugała znaczy OK
-zamykamy drzwi, dotykamy probówka pin 16 auto winno nam się zamknąć, dalej pin 18 otworzy się
Bierzemy się za sterownik BLOW (bądź inny jesli mamy inny, tylko uwaga tu kolory kabli mogą się różnić, ale schemat każsy ma swój ładnie oznaczony)
Pamiętając że w V-kach sterownik starowany jest masa
kolejno kabelki łączymy /lutujemy do sterownika vki nie (nie przecinamy kabelków sterownika Volva, tylko wpinamy się w nie ):
-pomarańcz - zbędny,
-biały - zamykanie (pin16 sterownika vki)
-żółty - przypinamy do masy "-" ( wskazana śruba masowa)
-pomarańcz/czarny - zbędny
-biało/czarny - otwieranie (pin18 sterownika Vki)
-żółto/czarny -przypinamy do masy "-" (wskazana śruba masowa)
-czarny - masa "-" (wskazana śruba masowa)
-czerwono/czarny - zbędny
-czerwony - plus "+" (z pinem 1 sterownika v-ki)
-różowy -zbędny
-brąz-kierunkowskaz (pin12 sterownika Vki)
-brąz-kierunkowskaz (pin13 sterownika vki)
-zielony-zbędny (domykanie szyb dla chętnego który posiada tą funkcje u siebie)
Zbędne kabelki proponuję powypinać z kostki, albo po prosu je uciąć no i zaizolować rzecz jasna
lutujemy wszystko w/g schematu, izolujemy po każdym zalutowaniu, wpinamy sterowniki na miejsce - sprawdzamy działanie
No i jeśli wszystko działa, składamy do kupy dołożony sterownik przyczepiamy gdzieś pod deską (miejsca jest sporo, do wyboru do koloru)
Otwieramy piwko, cieszymy się nowymi pilocikami.
Jak by ktoś miał jakieś problemy piszcie, pomogę
-
- Volvo Fan
- Posty: 2631
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
- Model: XC70
- Silnik: 2
- moc: KM
- wiek: 1
- Skąd jesteś?: PLONSK
- imię: Jarek
- Lokalizacja: PŁOŃSK
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Proste jeszczę któregoś dnia zajrzę do siebie i dla chetnych zrobię przed lifta schemat
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Yyyy... mam tak samo. A mówiłeś Jarku że takie proste . Jak dla Ciebie, bo chyba z lutownicą w ręku się urodziłeśELI pisze:Super, dla mnie czarna magia
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
apropos tego wspornika, to jest zabawa żeby go wyjąć (siedzi w tych śrubach, więc trzeba pomanewrować), ale jak widać da radę.
Co najlepsze, że z tymi pilotami czasem działa metoda "do głowy" PIK PIK i otwarty z 12m
Co najlepsze, że z tymi pilotami czasem działa metoda "do głowy" PIK PIK i otwarty z 12m
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Ajgor13, też nieraz otwieram z dyni
-
- Volvo Fan
- Posty: 2631
- Rejestracja: 23 lut 2014, o 23:33
- Model: XC70
- Silnik: 2
- moc: KM
- wiek: 1
- Skąd jesteś?: PLONSK
- imię: Jarek
- Lokalizacja: PŁOŃSK
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Yaro, zamów jak bedzie trzeba rozrysuje ci to nawet kolorami kabli
albo kolejny spocik robimy, i wezmę lutownicę ze sobą
albo kolejny spocik robimy, i wezmę lutownicę ze sobą
-
- Volvo Fan
- Posty: 1862
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 18:09
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102
- Rocznik: 2001
- wiek: 23
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Igor
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
pajakk pisze:albo kolejny spocik robimy, i wezmę lutownicę ze sobą
To kiedy?
-
- Debeściak
- Posty: 154
- Rejestracja: 14 paź 2015, o 23:47
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122
- Rocznik: 2003
- wiek: 21
- Skąd jesteś?: Wloszczowa_Wroclaw
- imię: Michal
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
Co do otwierania zamka z głowy To problemem może być albo słaba bateria w pilocie, albo nie zestrojony dokładnie antena pilota i odbiornik w samochodzie. Czytałem kiedyś że gościu miał podobny problem. Pilot działał mu z max 5m, i poradzili mu żeby rozebrał pilot i na płytce poszukał małego potencjometru. Służy on do dokładnego zestrojenia anteny pilota i anteny w samochodzie. Po tym zabiegu Można było otworzyć auto z dużo większej odległości.Ajgor13
Jak na pilot radiowy 12m to malutko, można to raczej poprawić
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [v/s40 polift] Uniwersalny sterownik z pilotami - montaż
kiedyś już wrzucałem instrukcję montażu uniwersalnego sterownika centralnym zamkiem w przedlifcie (1999r.) i na pewno jest gdzieś w poradnikach, ale wrzucę jeszcze raz tutaj, bo też idealnie będzie pasował
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.