[V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
spid1985
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Marcin

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: spid1985 » 25 paź 2019, o 10:45

Tak to dokładnie ten potencjometr. Nie wiem czym to oryginalnie jest lutowane. Ja lutowałem najzwyklejszą najtańszą cyną i działa bardzo dobrze :)

Awatar użytkownika
zultigr
Debeściak
Posty: 113
Rejestracja: 7 maja 2017, o 19:17
Model: v40
Silnik: 1,9
moc: 115
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Gdansk
imię: Edi

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: zultigr » 25 paź 2019, o 18:03

Już się zmęczyłem odsyłać ludzi do mojego posta :lubudubu :P
Nic nie trzeba lutować. Wystarczy kupić płyn kontakt do czyszczenia potencjometrów i obficie przemyć potencjometr. U mnie dało to 2 lata spokoju. Niedawno musiałem powtórzyć procedurę bo znowu zaczęły się lekkie wahania prędkości dmuchawy. Po szczegóły zapraszam do mojego starego posta tutaj:
viewtopic.php?f=86&t=1587&p=122433#p122433

Awatar użytkownika
spid1985
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Marcin

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: spid1985 » 25 paź 2019, o 21:04

Z rozlutowaniem też nie było problemu. Zwykła lutownica i odsysacz. W sumie 30 min i wymiana zrobiona.
Jeśli chodzi o płyn do czyszczenia, szczerze mówiąc wcześniej o tym nie słyszałem.

Awatar użytkownika
spid1985
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Marcin

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: spid1985 » 26 paź 2019, o 10:09

Myślę, że lepiej wymienić, szczególnie, że koszt nie wysoki :)

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: Janek_wro » 27 paź 2019, o 13:29

krystiancza2 pisze:
25 paź 2019, o 07:54
O no to będzie to dzięki ziomek. Orjetuje się ktoś czy luty są razem z olowiem?
dyrektywa RoHS obowiązuje w UE gdzieś od 2006 roku. Nie wiem jak w branży automotive, czy nie było jakiegoś okresu przejściowego.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: Janek_wro » 27 paź 2019, o 13:36

krystiancza2 pisze:
25 paź 2019, o 11:02
Zalutowac to w dzisiejszych czasach nie problem, gorzej jest z rozlutowaniem starych lutow, jeśli są z olowiem to potrzebny będzie dobry sprzęt aby to ogarnąć.
Uzasadnij myśl, bo nie ogarniam co masz na myśli.
Dobry sprzęt do rozlutowania to nawet najtańsza transformatorówka i kalafonia.
A jeśli ktoś coś naprawia samodzielnie, to RoHS go nie trzyma, można sobie zastosować stary dobry SnPb40. Będzie nawet lepiej.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: Janek_wro » 27 paź 2019, o 13:50

Calafior pisze:
24 paź 2019, o 23:41
Jak się nie mylę to chyba oto chodzi https://allegro.pl/oferta/volvo-s40-v40 ... e=facebook
No proszę, wystarczy potencjometr wystawić jako 'do volvo', i cena już szybuje :patyk:
A i cena wysyłki jakaś nieprzystająca do realiów.

a może by to samo:
https://allegro.pl/oferta/piher-potencj ... 7888037450
albo tu
PT15NV w TME

Dodam jeszcze, że nie musi być koniecznie PIHER, podejdzie każdy, ważny tylko raster wyprowadzeń (12,5x10mm), i kształt w otworze (chyba hex).
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Diab
Debeściak
Posty: 107
Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Deblin
imię: Domek
Lokalizacja: w ałcie

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: Diab » 29 paź 2019, o 21:51

spid1985 pisze:
26 paź 2019, o 10:09
Myślę, że lepiej wymienić, szczególnie, że koszt nie wysoki :)
Dużo roboty z samym dobraniem się do potencjometru?

Awatar użytkownika
spid1985
Turysta
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 22:12
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Lubelskie
imię: Marcin

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: spid1985 » 30 paź 2019, o 14:43

Nie ma z tym dużo pracy. Na YT jest filmik jak wyjąć panel klimy (https://www.youtube.com/watch?v=GudeOs45ESM&t=2s). Jeśli dobrze pamiętam, to kratek nawiewu nie trzeba było wyciągać ale nie jestem tego pewny. Zobaczysz jak zaczniesz demontaż (jeśli trzeba to uważaj, żeby nie zgubić gumek i blaszek przytrzymujących te kratki). Jak będziesz miał wyjęty panel klimy, to tylko od tyłu odkręcasz 5 lub 6 śrubek, odpinasz zatrzaski i ściągasz tylną obudowę. Teraz powinieneś zobaczyć luty elementów płytki.
Do pracy przyda się odsysacz, żeby szybko pozbyć się cyny, żeby nie grzać na darmo elementów obok (ja się bałem, że zniszczę je tym grzaniem).

Awatar użytkownika
Diab
Debeściak
Posty: 107
Rejestracja: 25 sie 2019, o 10:02
Model: V40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Deblin
imię: Domek
Lokalizacja: w ałcie

Re: [V40 1.9 102KM] Nierówna praca nawiewu, warjujący wentylator

Post autor: Diab » 30 paź 2019, o 17:59

spid1985 pisze:
30 paź 2019, o 14:43
Nie ma z tym dużo pracy. Na YT jest filmik jak wyjąć panel klimy (https://www.youtube.com/watch?v=GudeOs45ESM&t=2s). Jeśli dobrze pamiętam, to kratek nawiewu nie trzeba było wyciągać ale nie jestem tego pewny. Zobaczysz jak zaczniesz demontaż (jeśli trzeba to uważaj, żeby nie zgubić gumek i blaszek przytrzymujących te kratki). Jak będziesz miał wyjęty panel klimy, to tylko od tyłu odkręcasz 5 lub 6 śrubek, odpinasz zatrzaski i ściągasz tylną obudowę. Teraz powinieneś zobaczyć luty elementów płytki.
Do pracy przyda się odsysacz, żeby szybko pozbyć się cyny, żeby nie grzać na darmo elementów obok (ja się bałem, że zniszczę je tym grzaniem).
Wymieniałem ostatnio zarówki więc temat jest mi znany, ale nie zdejmowałem pokręteł. Da się wyjąć z panelu całą płytkę, żeby taki potencjometr później stamtąd wyciągnąć? Bo chyba od strony pokręteł to nie wyjdzie.
Wyjmowałem radio, bez gmerania przy kratkach nawiewu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”