[V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 mar 2019, o 15:50
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 100KW
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Myslowice
- imię: Kamil
[V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Witam.
Od jakiegoś czasu tj od jesieni, walczę z czujnikiem temperatury zewnętrznej ( ten w zderzaku obok chłodnicy )
Problem zaczął się w listopadzie ubiegłego roku. Zaraz po odpaleniu temperatura na zewnątrz jaka pokazywał była prawidłowa po chwili jazdy pokazywało już (minus) -40 i tak podczas dalszej jazdy wskazywał.
Po zgaszeniu auta i ponownym rozruchu temperatura była prawidłowa już w danym dniu się nie wieszał.
Od jakiegoś miesiąca zaczął głupieć już całkiem więc zamówiłem nowy oryginalny czujnik w ASO ( 132zł )
Po zamontowaniu dzieje się dokładnie to samo.
Przejrzałem wtyczkę od czujnika (2 pinową) czy nie jest zaśniedziła, wyczyściłem ją i popsikałem sprejem (K2 kontakt)
Przewody od czujnika jak i sama wtyczka wyglądają wzorcowo, nie są nigdzie poprzecierane ani zagięte.
Dalej nie byłem w stanie prześwietlić kabli gdyż wchodzą pod chłodnice w taki duży solidny "peszel" wraz z innymi przewodami.
Sam peszel jest gruby, solidny i po całej długości wygląda wzorcowo.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogłoby być przyczyną?
Czy może deska rozdzielcza ma jakiś układ który mógłby głupiec i wyświetlać takie przekłamane wskazania temperatury?
Od jakiegoś czasu tj od jesieni, walczę z czujnikiem temperatury zewnętrznej ( ten w zderzaku obok chłodnicy )
Problem zaczął się w listopadzie ubiegłego roku. Zaraz po odpaleniu temperatura na zewnątrz jaka pokazywał była prawidłowa po chwili jazdy pokazywało już (minus) -40 i tak podczas dalszej jazdy wskazywał.
Po zgaszeniu auta i ponownym rozruchu temperatura była prawidłowa już w danym dniu się nie wieszał.
Od jakiegoś miesiąca zaczął głupieć już całkiem więc zamówiłem nowy oryginalny czujnik w ASO ( 132zł )
Po zamontowaniu dzieje się dokładnie to samo.
Przejrzałem wtyczkę od czujnika (2 pinową) czy nie jest zaśniedziła, wyczyściłem ją i popsikałem sprejem (K2 kontakt)
Przewody od czujnika jak i sama wtyczka wyglądają wzorcowo, nie są nigdzie poprzecierane ani zagięte.
Dalej nie byłem w stanie prześwietlić kabli gdyż wchodzą pod chłodnice w taki duży solidny "peszel" wraz z innymi przewodami.
Sam peszel jest gruby, solidny i po całej długości wygląda wzorcowo.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogłoby być przyczyną?
Czy może deska rozdzielcza ma jakiś układ który mógłby głupiec i wyświetlać takie przekłamane wskazania temperatury?
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 maja 2016, o 12:38
- Model: V40
- Silnik: 1.9
- moc: 115KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Torun
- imię: Grzegorz
Re: [V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Mam to samo co jakiś czas pokazuje -40 potem wraca do normy. podejrzewam właśnie problem gdzieś na złączce bo to się dzieje przy większej wilgotności. Dzięki za wskazanie gdzie jest czujnik obejrzę go.
-
- Turysta
- Posty: 42
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 16:05
- Model: V40
- Silnik: 1,9 D4192T3
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: MRK_Wwa
- imię: Tomek
Re: [V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Myślałem, że te -40 to od czapy, ale widzę, że nie tylko u mnie taka wartość akurat wskakuje jak ze świruje czujnik. W sumie tylko 2 razy się z tym spotkałem, chyba da się z tym żyć. Ale można spróbować go obejrzeć - przy jakiejś okazji zajrzę
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Nie wiem czy kolegom wyżej udało się rozwiązać problem, dlatego też pozwolę sobie odświeżyć.
Z racji, że w dniu wczorajszym podjąłem się naprawy braku wskazań temperatury zewnętrznej wrzucam garść informacji jak to było u mnie.
Może komuś się przyda.
Początkowo też zdarzały się przekłamania w stylu ujemnych wartości podczas upałów, ale ostatnio już tylko --- 3 kreski pokazywał.
Licznik u mnie jest taki
Zacząłem od pomiaru samego czujnika. Powinien w temp. 25°C mieć rezystancję w okolicach 1 kOhm. W domu trochę cieplej więc pokazał 0.84 k.
Generalnie zasada jest taka, że im niższa temperatura tym większa rezystancja czujnika.
Czujnik sprawny więc założyłem go spowrotem i pora na schemat.
Ze schematu widać, że czujnik jest połączony do licznika na pinach A12 i A19.
Tak więc licznik out
Spinacze biurowe w dłoń i ponowny pomiar rezystancji czujnika i tym samym sprawdzenie czy nie ma przerwy gdzieś po drodze.
Na dworze ok. 5°C więc i rezystancja wyższa 2.22 kOhm.
Tak więc czujnik i połączenie z nim OK. Jedynym winnym pozostaje licznik.
Jakiś czas temu zmagałem się z opadającą wskazówką prędkościomierza oraz złymi wskazaniami poziomu paliwa, gdzie winnymi okazały się pęknięte luty gniazd licznika.
W tym przypadku również to było przyczyną i odświeżenie lutów na pinach A 12 i A 19 rozwiązało problem.
Wiąże się to jednak z rozebraniem licznika i zdjęciem wskazówek.
Ponowne ich założenie i późniejsze skalibrowanie jest co prawda wykonalne, ale do prostych nie należy.
Z racji, że w dniu wczorajszym podjąłem się naprawy braku wskazań temperatury zewnętrznej wrzucam garść informacji jak to było u mnie.
Może komuś się przyda.
Początkowo też zdarzały się przekłamania w stylu ujemnych wartości podczas upałów, ale ostatnio już tylko --- 3 kreski pokazywał.
Licznik u mnie jest taki
Zacząłem od pomiaru samego czujnika. Powinien w temp. 25°C mieć rezystancję w okolicach 1 kOhm. W domu trochę cieplej więc pokazał 0.84 k.
Generalnie zasada jest taka, że im niższa temperatura tym większa rezystancja czujnika.
Czujnik sprawny więc założyłem go spowrotem i pora na schemat.
Ze schematu widać, że czujnik jest połączony do licznika na pinach A12 i A19.
Tak więc licznik out
Spinacze biurowe w dłoń i ponowny pomiar rezystancji czujnika i tym samym sprawdzenie czy nie ma przerwy gdzieś po drodze.
Na dworze ok. 5°C więc i rezystancja wyższa 2.22 kOhm.
Tak więc czujnik i połączenie z nim OK. Jedynym winnym pozostaje licznik.
Jakiś czas temu zmagałem się z opadającą wskazówką prędkościomierza oraz złymi wskazaniami poziomu paliwa, gdzie winnymi okazały się pęknięte luty gniazd licznika.
W tym przypadku również to było przyczyną i odświeżenie lutów na pinach A 12 i A 19 rozwiązało problem.
Wiąże się to jednak z rozebraniem licznika i zdjęciem wskazówek.
Ponowne ich założenie i późniejsze skalibrowanie jest co prawda wykonalne, ale do prostych nie należy.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Moje dwie uwagi do tej procedury...
Po lutowaniu trzeba umyć zawsze cały topnik. Alkohol izopropylowy, wacik, i do dzieła. Pozostawienie to proszenie się o kłopoty. Tak za parę miesięcy.
Spinacz biurowy w roli szpilek pomiarowych? ja tam widzę ryzyko rozgięcia styków w tej kostce. I potem naprawdę jest zastanawianie się gdzie nie styka.
Po lutowaniu trzeba umyć zawsze cały topnik. Alkohol izopropylowy, wacik, i do dzieła. Pozostawienie to proszenie się o kłopoty. Tak za parę miesięcy.
Spinacz biurowy w roli szpilek pomiarowych? ja tam widzę ryzyko rozgięcia styków w tej kostce. I potem naprawdę jest zastanawianie się gdzie nie styka.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Debeściak
- Posty: 375
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Dzięki za celne wskazówki. Na przyszłość będę miał na uwadze.Janek_wro pisze: ↑26 lis 2022, o 17:22Moje dwie uwagi do tej procedury...
Po lutowaniu trzeba umyć zawsze cały topnik. Alkohol izopropylowy, wacik, i do dzieła. Pozostawienie to proszenie się o kłopoty. Tak za parę miesięcy.
Spinacz biurowy w roli szpilek pomiarowych? ja tam widzę ryzyko rozgięcia styków w tej kostce. I potem naprawdę jest zastanawianie się gdzie nie styka.
Akurat nie miałem tego izopropylu i tak to zostawiłem.... może pochodzi jakiś czas. A czym jeszcze to da radę umyć ?
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: [V40 2.0 PoLift 2002r] Czujnik temperatury zewnetrznej.
Spirytus min 92%. Najlepiej czysty... tylko to się średnio opłaca w przeliczeniu na PLN. Chyba że masz nieakcyzowy techniczny.
Denaturat w detalicznych butelkach to obecnie jakieś siki 75% zawierający licho wie co jeszcze. Więc nie polecam.
Izopropanol to naprawdę najtańsza i najczystsza opcja. Zdaje mi się że był niekiedy dostępny w jakichś marketach typu leroy czy casto. A jak nie, to zawsze jest na allegro.
I żeby nikomu z czytajacych do głowy nie przyszło używać do tego celu np rozpuszczalnika nitro, czy innych rozpuszczalników lakierniczych. Wprawdzie topniki zmywa, ale uszkadza też plastiki obecne na płytkach.
pozdrawiam
JD
JD