Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
Struna
- Friend
- Posty: 63
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 13:10
- Model: XC70
- Silnik: B5244T3
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Kraków/Skawina
- imię: Struna
-
Kontakt:
Post
autor: Struna » 27 gru 2013, o 16:27
nie, nie wystroiłbym tak aby móc powiedzieć, że będzie bezpiecznie.
Natomiast po wystrojeniu jako taki "bezpiecznik" można by tego używać.
Dominik pisze:Pamiętasz jaki był u mnie AFR?
nie pamiętam, ale zapewne koło 12
-
marcin19880504
- Debeściak
- Posty: 484
- Rejestracja: 13 paź 2013, o 11:37
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- Rocznik: 1999
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Radom
- imię: Marcin
Post
autor: marcin19880504 » 27 gru 2013, o 18:03
Dominik pisze:marcin19880504 wrzuciłem twój filmik na YT bo z tamtym jest masa problemów. Rozumiem że podłączyłeś to bez kontrolera prosto do fabrycznej sondy V40?
tak zgadza się, jak będę miał większy napływ gotówki to zaopatrzę się w szerokopasmowa, dziś pojeździłem trochę i pokazało 10,6 przy 4500 rpm.
-
RIPPER
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: RIPPER » 27 gru 2013, o 19:22
przecież przy cut offie powinno powyżej 15 lecieć jak nie do 22...
cena zestawy na LC01 to 820 zł a lc02 915 mtx to podobne kwoty ale nie podłączysz pod lapka ...
wszystko od innovate..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
marcin19880504
- Debeściak
- Posty: 484
- Rejestracja: 13 paź 2013, o 11:37
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- Rocznik: 1999
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Radom
- imię: Marcin
Post
autor: marcin19880504 » 27 gru 2013, o 19:37
przy cutt off było 15 albo 16 chyba a jak go cisnołem to bylo od 10,4 do 10,6
-
tomi555
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Post
autor: tomi555 » 27 gru 2013, o 23:08
Jedyne wyjście, to porównać wskazania tak podpiętego wskaźnika do "prawdziwego" wskaźnika afr z sondą, ale chyba mało to będzie miało wspólnego z rzeczywistością...
Z moich wyliczeń wychodzi, że oryginalna sonda powinna pokazywać w miarę dokładnie w zakresie afr ok. 11,5 - 16/17, więc teoretycznie dało by się na nią wystroić OL. Ale jaka będzie dokładność tego nikt nie wie. Udało mię znaleźć wykresy napięć sondy 5v i w naszym przypadku afr ok 12 powinniśmy uzyskać przy wskazaniu sondy na poziomie 0,3-0,4v.
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
marcin19880504
- Debeściak
- Posty: 484
- Rejestracja: 13 paź 2013, o 11:37
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- Rocznik: 1999
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Radom
- imię: Marcin
Post
autor: marcin19880504 » 27 gru 2013, o 23:27
aha to czyli jakiś tam głupot nie pokazuje ten mój zegarek, nie są to może jakieś pewne dane coś tam można odczytać, np na postoju pokazuje 13,9
-
RIPPER
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: RIPPER » 28 gru 2013, o 00:58
Nie przemawia to do mnie w żaden sposób .
Sonda jest 2 stanowa i tyle .
To że występują poszczególne napięcia nie ma znaczenia .
Ecu widzi tak
5 Volt i 0 Volt
Leje paliwem lub je odcina jak nie zobaczy poszczególnych wartości jak było by inaczej
czylo 0.45 V był by idealny aft to komp by się sterował po dziesiątkach a tak nie jest
zobaczcie na szeroko pasmówki z jaką prędkością one pokazują . Dla mie te wskazania to jakaś średnia z napięć pokazana w przemnożeniu na wskazania 10 12 czy 14 gdzie uznajemy 0 jako pomiar maksymalny lub minimalny
Powiedz ci Ci pokazuje jak hamujesz silnikiem a co jak przyspieszasz ?
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
DINO
Post
autor: DINO » 28 gru 2013, o 06:33
jak macie w V pełnego cuttoffa to sonda (zegarek) powinna pokazać 22
warto by było sprawdzić wskazanie z szerokopasmową, i tak jak napisał @Struna, wtedy mieć takie coś dla lansu i ewentualnego wskazania, gorzej jak się trafi na kogoś kumatego
-
tomi555
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Post
autor: tomi555 » 28 gru 2013, o 10:39
Przy takim podłączeniu zegara afr mamy w aucie zwykły woltomierz, a w dodatku nie wiadomo jak wyskalowany i o jakiej dokładności - niestety całkowicie bezużyteczny...
Jedynie wyskalowanie go w porównaniu do zwykłego AFR może dać jakiś pogląd na jego wartości...
RIPPER - niestety tak nie jest - sonda ma pomagać utrzymać wartość stechiometryczną (lambda=1) a nie afr=12 (lambda ok 0,8). I w większości zakresu to robi, a podczas WOT silnik wchodzi w OL i jest tak dolany paliwem, że jest to poza wskazaniami sondy. Sonda 5v nie jest też sondą dwustanową - poszukaj w necie charakterystyki jej oporności, to zobaczysz jak to wygląd (jest to sonda tytanowa, o zmiennej oporności).
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
marcin19880504
- Debeściak
- Posty: 484
- Rejestracja: 13 paź 2013, o 11:37
- Model: V40
- Silnik: 1.9T
- Rocznik: 1999
- wiek: 22
- Skąd jesteś?: Radom
- imię: Marcin
Post
autor: marcin19880504 » 28 gru 2013, o 11:10
nagram krótki film z jazdy, podczas deptania spada do 10,4 a podczas hamowania silnikiem leci do 15 ,16 lub 20. Na postoju gdy zimny jest 13,9.
Mam pytanie , czy mogę włożyć sondę szerokopasmową zamiast tej co mam w aucie? Czy ecu będzie dobrze obliczało mieszankę itd. (jakbym kupił cały zestaw afr)