[volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: Extradd » 28 gru 2013, o 16:16

marcin19880504 pisze:nagram krótki film z jazdy, podczas deptania spada do 10,4 a podczas hamowania silnikiem leci do 15 ,16 lub 20. Na postoju gdy zimny jest 13,9.
Mam pytanie , czy mogę włożyć sondę szerokopasmową zamiast tej co mam w aucie? Czy ecu będzie dobrze obliczało mieszankę itd. (jakbym kupił cały zestaw afr)
Nie mam pewności ale zakładam że te wskazania które pokazuje twój zegar to tylko jakieś wskazania które niczego nie odzwierciedlają w praktyce. Czy będzie pasować sonda szerokopasmowa zamiast ori? Nie mam pojęcia, ale raczej nie.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: RIPPER » 28 gru 2013, o 16:28

tomi555 pisze:Przy takim podłączeniu zegara afr mamy w aucie zwykły woltomierz, a w dodatku nie wiadomo jak wyskalowany i o jakiej dokładności - niestety całkowicie bezużyteczny...
Jedynie wyskalowanie go w porównaniu do zwykłego AFR może dać jakiś pogląd na jego wartości...


RIPPER - niestety tak nie jest - sonda ma pomagać utrzymać wartość stechiometryczną (lambda=1) a nie afr=12 (lambda ok 0,8). I w większości zakresu to robi, a podczas WOT silnik wchodzi w OL i jest tak dolany paliwem, że jest to poza wskazaniami sondy. Sonda 5v nie jest też sondą dwustanową - poszukaj w necie charakterystyki jej oporności, to zobaczysz jak to wygląd (jest to sonda tytanowa, o zmiennej oporności).
Kolego zmienna oporność to oczywiste zmienia oporność w zależności od ilości tlenu w spalinach i tyle .

Tak jak mówisz przy przyspieszaniu nie wiadomo ile idzie paliwa bo silnik leje Ecu dba tylko o to by mu się ubogo nie było i tyle

Zamiast tego wskażnika wystarczy zwykła dioda z rezystorem wmontowana gdzieś w deskę

i da dokładnie to samo co ten wskaźnik.

I nie ma się co spierać.

Pozatym warto też wspomnieć że że sond tytanowych jest kilka rodzajów są takie co mają zakres do 1.3 V reszta co 0-5V gdzie 5 volt to bogato
u nas wersja odwrotna i np Sonda w nissanie jaki miałem też miała zakres 0-5V gdzie 5V było bogato ale na wysokich obrotach

a oscylacja na wolnych obrotach odbywała się w zakresie 0,02 - 0,04 V (Sporo mi zajęło rozgryzienie jej działania -ale to naprawdę tylko ecu wiedział co robi) .Bo na wysokich obrotach przy stałych prędkościach np sonda sobie latała 3V troszkę do góry troszkę na dół ,,,,


Niestety musimy przełknąć tą cenę i sobie taki kupić ja też polowałem po niemieckim ebaJU i też szału nie było

Dino mi zrobił wodę z mózgu bo już chciałem brać ten normalny wskaźnik
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: tomi555 » 28 gru 2013, o 18:24

RIPPER - jeżeli chciałbyś kupić afr w us oraz a to mogę pomóc.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
RIPPER
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
Model: V40
Silnik: 1.9 T4
moc: 200+
Rocznik: 1997
wiek: 37
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: RIPPER » 29 gru 2013, o 01:28

No właśnie porównywałem ceny i tak jak pisałem starszy

820 zł cena z tej oferty allegrowej nowszy 920 jakoś tak

Wersja MTX - podobna cena ale ma zintegrowany kontroler w zegarze i tu kicha bo nie da się podłączyć pod lapka wychodzi coś raczej tylko pod auto .

Tomi555 myślę cały czas nad tym Dino mi zrobił mętlik by kupić coś deczko innego

http://www.ebay.com/itm/Innovate-LM-2-L ... 0676621%26" onclick="window.open(this.href);return false;

tu jest za na około 200 $ http://www.ebay.com/itm/Innovate-3873-M ... 7d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
w granicach 600 zł wychodzi to nie 820 zł
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: tomi555 » 29 gru 2013, o 09:17

Przeglądając ebay trafiłem na coś bardzo ciekawego -> http://www.ebay.com/itm/LAMBDA-2-narrow ... 9f&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.piilix.fi/brochures/PIILIx-b ... da2-EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.piilix.fi/manuals/VPV-Lambda2-EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Myślę, że do strojenia idealne (oczywiście biorąc pod uwagę cenę...).

Mam kolegę w Finlandii (160km od producenta tego cudu), więc może zapytać o cenę u źródła. W razie co wysyłka FREE worldwide.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

Awatar użytkownika
Extradd
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
Model: 1.9T
Silnik: B4194T
moc: 224KM
Rocznik: 1999
wiek: 7
Skąd jesteś?: Poland
imię: DD
Kontakt:

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: Extradd » 29 gru 2013, o 09:23

tomi555 pisze:Przeglądając ebay trafiłem na coś bardzo ciekawego -> http://www.ebay.com/itm/LAMBDA-2-narrow ... 9f&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.piilix.fi/brochures/PIILIx-b ... da2-EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.piilix.fi/manuals/VPV-Lambda2-EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Myślę, że do strojenia idealne (oczywiście biorąc pod uwagę cenę...).

Mam kolegę w Finlandii (160km od producenta tego cudu), więc może zapytać o cenę u źródła. W razie co wysyłka FREE worldwide.
Za taką kasę to bym się na to pisał.
Obrazek

Polub nas na facebooku- Forum Volvo S40 V40 i pokrewnych

Dołącz do nas na Motostat.pl oraz na Google+

DINO

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: DINO » 29 gru 2013, o 09:25

moim zdaniem lepiej dołożyć troszkę i mieć wskaźnik, tu nie złapiesz wszystkiego, ale do podglądu to może być OK, tylko w takim przypadku można też dać zwykłą listwę diodową za parę złotych i tez pokaże stany sondy

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: tomi555 » 29 gru 2013, o 09:31

Ja widzę to jako maszynka tylko do strojenia, nie do stałego zamontowania w aucie.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

DINO

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: DINO » 29 gru 2013, o 09:33

@tomi555, stroiłeś kiedyś auto z sondą AFR??? tak z ciekawości pytam, bo jakoś nei widzę możliwości odczytu na tym zestawie jaki jest aktualny AFR

Awatar użytkownika
tomi555
Debeściak
Posty: 319
Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
Model: v40
Silnik: T4
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Krk
imię: Marcin

Re: [volvo v40 T4 200km 99r] Afr jak podpiąć?

Post autor: tomi555 » 29 gru 2013, o 10:01

Czy samochody są wyposażone w sondy AFR, czy sondy lambda?


Żeby daleko nie szukać (wikipedia):
"Air-Fuel equivalence ratio, λ (lambda), is the ratio of actual AFR to stoichiometry for a given mixture. λ= 1.0 is at stoichiometry, rich mixtures λ < 1.0, and lean mixtures λ > 1.0.

There is a direct relationship between λ and AFR. To calculate AFR from a given λ, multiply the measured λ by the stoichiometric AFR for that fuel. Alternatively, to recover λ from an AFR, divide AFR by the stoichiometric AFR for that fuel. This last equation is often used as the definition of λ:
\lambda = \frac{AFR}{AFR_{stoich}}

Because the composition of common fuels varies seasonally, and because many modern vehicles can handle different fuels, when tuning, it makes more sense to talk about λ values rather than AFR.

Most practical AFR devices actually measure the amount of residual oxygen (for lean mixes) or unburnt hydrocarbons (for rich mixtures) in the exhaust gas as know in PPCHS."


ps. tak, stroiłem.
Obrazek
Obrazek

Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”