[S40 1.9TD 02r] Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lut 2019, o 10:33
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD 115
- moc: KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Alek
[S40 1.9TD 02r] Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Hej,
Od dłuższego czasu walczę z poziomowaniem fabrycznych xenonów w S40.
Na chwilę obecną po włączeniu świateł obie lampy jadą w dół a następnie do góry i zatrzymują się w pozycji początkowej.
Ręczna regulacja nie wiele daje gdyż kończy się zakres (wyżej ustawić się nie da).
Światła świecą na około 15 metrów a jazda po zmroku jest uciążliwa.
Zaglądałem już do czujnika znajdującego się na tylnej belce i czyściłem go w alkoholu izopropylowym. Był delikatny nalot ale po czyszczeniu elektronika wygląda jak nowa.
Wymieniałem zaczepy w odbłyśnikach lamp gdyż oryginalne rozpadły się podczas wymiany żarówek.
Wymieniłem jeden z silniczków w lampie bo był martwy.
Czy ktoś z Was przerabiał już ten temat i wie co może być przyczyną.
A może trzeba się podłączyć komputerem i ustawić jakiś punkt "zerowy" lub wartość referencyjną?
Od dłuższego czasu walczę z poziomowaniem fabrycznych xenonów w S40.
Na chwilę obecną po włączeniu świateł obie lampy jadą w dół a następnie do góry i zatrzymują się w pozycji początkowej.
Ręczna regulacja nie wiele daje gdyż kończy się zakres (wyżej ustawić się nie da).
Światła świecą na około 15 metrów a jazda po zmroku jest uciążliwa.
Zaglądałem już do czujnika znajdującego się na tylnej belce i czyściłem go w alkoholu izopropylowym. Był delikatny nalot ale po czyszczeniu elektronika wygląda jak nowa.
Wymieniałem zaczepy w odbłyśnikach lamp gdyż oryginalne rozpadły się podczas wymiany żarówek.
Wymieniłem jeden z silniczków w lampie bo był martwy.
Czy ktoś z Was przerabiał już ten temat i wie co może być przyczyną.
A może trzeba się podłączyć komputerem i ustawić jakiś punkt "zerowy" lub wartość referencyjną?
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Tak, trzeba pojechać na ustawienie świateł.
Cała filozofia
Cała filozofia
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
A tak się zapytam. Od kiedy występuje regulacja ręczna przy zamontowanym czujniku? Jakaś rzeźba jest zrobiona.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lut 2019, o 10:33
- Model: S40
- Silnik: 1.9TD 115
- moc: KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Alek
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Dokładnie, lampy w naszych S/V 40 mają odbłyśnik podparty w 3 regulowanych punktach.
Regulacja w pionie odbywa się poprzez silniczek na dole odbłyśnika i ręcznie imbusem od góry.
Dodatkowo w płaszczyźnie poziomej również imbusem.
U mnie zakres regulacji ręcznej kończy się a lampy i tak świecą w dół.
Mam jeszcze nadzieję, że VIDA DICE coś tu pomoże.
Regulacja w pionie odbywa się poprzez silniczek na dole odbłyśnika i ręcznie imbusem od góry.
Dodatkowo w płaszczyźnie poziomej również imbusem.
U mnie zakres regulacji ręcznej kończy się a lampy i tak świecą w dół.
Mam jeszcze nadzieję, że VIDA DICE coś tu pomoże.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Jeżeli piszesz o ustawieniu w lampie to jak najbardziej się zgodzę. Jest w każdej lampie niezależnie czy to xenon czy nie. Ale opisałeś "ręczna regulacja" ,a takowa znajduje się przy włączniku świateł w kabinie i to mnie zmyliło.
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 19:08
- Model: S40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122
- Rocznik: 2003
- wiek: 25
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Marcin
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
U mnie taka procedura nie występuje, a też mam fabrycznie xenon. Dopiero gdy dociążę tył (np usiądę na progu bagażnika) to po około 10s strumień światła wędruje w dół, a gdy zejdę to znów 10s i wracają do pozycji wyjściowej. Tak ma być, a Ty masz coś inaczej? Czy u mnie jest coś nie tak?Alexincognito pisze: ↑18 sty 2020, o 18:33Na chwilę obecną po włączeniu świateł obie lampy jadą w dół a następnie do góry i zatrzymują się w pozycji początkowej.
Przed chwilą byłem w garażu i rzuciłem okiem na mocowanie lamp do nadwozia i wpadłem na pomysł taki trochę druciarski. Ostatecznie mógłbyś od strony chłodnicy na dolnej śrubie zastosować podkładkę pomiędzy lampą a nadwoziem, a od strony kierunkowskazu rozpiłować otwór na kształt elipsy, żeby cała lampa równo poszła do góry, a nie tylko jednym narożnikiem.
-
- Turysta
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 mar 2020, o 12:47
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 145
- Rocznik: 2012
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Jan
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Ktoś wie ile orientacyjnie takie poziomowanie mogłoby kosztować u majstra?
-
- Zaawansowany
- Posty: 90
- Rejestracja: 10 sty 2018, o 16:10
- Model: v40 MY01
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2000
- wiek: 36
- Skąd jesteś?: Zielona_Gora
- imię: Radek
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Dłubanie najlepiej robić w 2 osoby.
1. Odłącz moduł GDM i sprawdź rezystancję pomiędzy pinem 1 przy module GDM a masą.
2. Włącz światła i zapłon, a następnie sprawdź napięcie pomiędzy pinem 1 i 2 przy module GDM. Powinno być ~12V
3. Zrób test czy oba silniczki pracują jednocześnie. Na włączonym zapłonie i światłach połącz piny we wtyczce przy module GDM
a) pin 1 z pinem 7 - czy silniczki pracują ?
b) pin 2 z pinem 7 - czy silniczki pracują ?
4. Wyłącz zapłon i światła.
5. Odłącz przewody od obu silniczków przy lampach.
6. Sprawdź miernikiem jaką masz rezystancję wiązki pomiędzy modułem GDM (tym z tyłu) a silniczkami w reflektorach.
a) Pomiędzy pinem 1 przy lampach a masą.
b) Pomiędzy pinem 3 przy lampach a masą.
c) Pomiędzy pinem 2 (środkowym) przy lampach a 7 pinem przy module GDM.
## Wtyczka przy reflektorach
## Wtyczka przy module GDM
## specyfikacja pinów wtyczki GDM
U - DC voltage in volts (V)
Ubat - battery voltage
Ulow - voltage approximately 0 V
f = frequency in Hertz (Hz)
% duty - duty cycle (pulse ratio) as a (%)
Jeżeli masz kogoś z VIDA i DICE to po upewnieniu się, że wszystkie połączenia i napięcia są ok możesz robić diagnostykę.
Jeżeli nie wykryje modułu GDM a wiązkę już sprawdzałeś to moduł/czujnik masz do wymiany. .
Generalnie jest kłopot z kupieniem sprawnej używki (150-300 zł) a nowy kosztuje chyba 800 zł...
Różnie bywa z tymi modułami. U mnie komunikacja z modułem jest i poptrzez VIDA mogę wymusić pracę silniczków góra/dół. Z poziomu programu również pokazuje aktualny kąt pochylenia samochodu ale nie mogę przeprowadzić kalibracji i światła sam się nie poziomują....
1. Odłącz moduł GDM i sprawdź rezystancję pomiędzy pinem 1 przy module GDM a masą.
2. Włącz światła i zapłon, a następnie sprawdź napięcie pomiędzy pinem 1 i 2 przy module GDM. Powinno być ~12V
3. Zrób test czy oba silniczki pracują jednocześnie. Na włączonym zapłonie i światłach połącz piny we wtyczce przy module GDM
a) pin 1 z pinem 7 - czy silniczki pracują ?
b) pin 2 z pinem 7 - czy silniczki pracują ?
4. Wyłącz zapłon i światła.
5. Odłącz przewody od obu silniczków przy lampach.
6. Sprawdź miernikiem jaką masz rezystancję wiązki pomiędzy modułem GDM (tym z tyłu) a silniczkami w reflektorach.
a) Pomiędzy pinem 1 przy lampach a masą.
b) Pomiędzy pinem 3 przy lampach a masą.
c) Pomiędzy pinem 2 (środkowym) przy lampach a 7 pinem przy module GDM.
## Wtyczka przy reflektorach
## Wtyczka przy module GDM
## specyfikacja pinów wtyczki GDM
U - DC voltage in volts (V)
Ubat - battery voltage
Ulow - voltage approximately 0 V
f = frequency in Hertz (Hz)
% duty - duty cycle (pulse ratio) as a (%)
Jeżeli masz kogoś z VIDA i DICE to po upewnieniu się, że wszystkie połączenia i napięcia są ok możesz robić diagnostykę.
Jeżeli nie wykryje modułu GDM a wiązkę już sprawdzałeś to moduł/czujnik masz do wymiany. .
Generalnie jest kłopot z kupieniem sprawnej używki (150-300 zł) a nowy kosztuje chyba 800 zł...
Różnie bywa z tymi modułami. U mnie komunikacja z modułem jest i poptrzez VIDA mogę wymusić pracę silniczków góra/dół. Z poziomu programu również pokazuje aktualny kąt pochylenia samochodu ale nie mogę przeprowadzić kalibracji i światła sam się nie poziomują....
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: S40 1.9TD 2002 Poziomowanie xenonów, lampy świecą za nisko
Wprawdzie poziomowania ksenonów nigdy nie robiłem, ale pozwolę sobie dorzucić swoje 2 grosze, a mające swe źródło w wiedzy ogólnej z zakresu elektroniki/automatyki.
Moduł podaje na pin7 stosowny poziom napięcia, i serwo lampy ma ustawić odpowiedni kąt. Z tego opisu w tabelce nie widzę, żeby był zaprojektowany feedback lampa->moduł.
A jak zmieniasz kąt samochodu, to zmienia się napięcie wyjściowe na pin7? Bo to jest wyjście sterujące z modułu do lamp.
Moduł podaje na pin7 stosowny poziom napięcia, i serwo lampy ma ustawić odpowiedni kąt. Z tego opisu w tabelce nie widzę, żeby był zaprojektowany feedback lampa->moduł.
pozdrawiam
JD
JD