Strona 1 z 1

(v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75

: 21 maja 2020, o 18:32
autor: salom
Jako że mam problem z prawidłowym połączeniu przewodów podciśnienia, turbo od momentu uruchomienia silnika,wciąga sztangę na maxa, chciałbym się dowiedzieć, jakimi napięciami prądu jest sterowany zawór N 75 :blabla , i od czego zależą zmieniające się wartości napięcia pradu.

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75

: 22 maja 2020, o 17:25
autor: salom
Może zadałem pytanie tak głupie, że zerowe zainteresowanie, nawet Kolega Yaro nie zareagował.


Dzisiaj może i fachowiec jak mu opowiedziałem o moich problemach z turbo, i podłaczeniami podciśnień, orzekł, że sztanga gruszki turba od razu, po uruchomieniu silnika idzie w górę na maxa, i dopiero w czasie jazdy steruje łopatkami w turbinie elektrozawór N 75, ale czy na pewno, nie jestem przekonany.

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75

: 22 maja 2020, o 19:01
autor: Yaro
salom pisze:
22 maja 2020, o 17:25
Może zadałem pytanie tak głupie, że zerowe zainteresowanie, nawet Kolega Yaro nie zareagował.
No Yaro nie siedzi 24/24 na forum. Daj Vin, zobaczę w tabelach jak to powinno być połączone.
Auto masz mobilne? Jeździ?

Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75

: 22 cze 2020, o 08:11
autor: salom
I teraz już wiem dokładnie, jak działa zawór N75 sterujący turbiną.
W chwili odpalenia silnika, i podczas pracy na wolnych obrotach zawór podaje pełne podciśnienie na gruszkę i ściąga sztangę na maxa do góry. W tym czasie prąd na zawór podawany jest taki, jak w akumulatorze 12,5 Volt. Z chwilą zwiększania obrotów, napięcie podawane na zawór N75 spada, i przy 3500 obrotów ma 8,5 Volt.

Vacuometr, gdy podłączymy, w tym czasie pokazuje minimalne ciśnienie doładowania na wolnych obrotach silnika , 0,3 do 0,8 bar.
W momencie zwiększania obrotów napięcie prądu spada, a ciśnienie doładowania wzrasta tak, jak wydajna jest turbina, u mnie dochodzi do 3,5 bar.

Gdyby ktoś zamienił dwa przewody prądowe w zaworze N75 , plus z minusem odwrotnie, to turbo wtedy nie ładuje wcale, a nawet stwarza minimalne podciśnienie.