[V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Wszelkie problemy Elektro-mechanicznej lub elektronicznej
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Borysław » 5 sie 2022, o 20:03

Ten błąd był generowany w momencie usterki stycznika w zapięciu pasa kierowcy.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Robbie 70 » 6 sie 2022, o 19:34

Borysław pisze:
5 sie 2022, o 20:03
Ten błąd był generowany w momencie usterki stycznika w zapięciu pasa kierowcy.
Dobry trop podałeś. :beer:

Wywaliłem siedzenia do góry i przyjrzałem się dokładniej tym słynnym kostkom od czujników zapięcia pasów.
Miernik ustawiony na BEEP.
Fotel kierowcy +- 1813 Ohm, fotel pasażera 1.
Obie strony przerobione na lutowane.
Sterownik dałem ten, który tam był fabrycznie.
Skaner z JULI, o którym tutaj trochę wspominałem
viewtopic.php?f=81&t=10441&p=164214#p164088
poradził sobie z usunięciem błędu
SRS-017D i banan na twarzy.
Gość z piłką na kolanach zniknął z tablicy ogłoszeń :suncool .

Awatar użytkownika
Borysław
Volvo Fan
Posty: 4525
Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
Model: Laguna 3
Silnik: F4RT
moc: 170
Rocznik: 2008
wiek: 37
Skąd jesteś?: Siechnice
imię: Robert
Lokalizacja: Siechnice

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Borysław » 6 sie 2022, o 23:14

Cieszę się, że Ci to pomogło. Po to jest to forum, chociaż jest już troche ospałe.
Obrazek

Moje Wozidełko
Poprzednie wozidło V40

Awatar użytkownika
Pawers
Posty: 1
Rejestracja: 9 sty 2023, o 20:35
Model: v40
Silnik: 1.8 B
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Lubawka
imię: Pawel

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Pawers » 9 sty 2023, o 21:04

Też mam problem w tym temacie. V40 1.8 122KM 2004r. Kod SRS-015D, przedni lewy czujnik zderzenia bocznego. Gdzie go szukać ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ishtar
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2017, o 21:06
Model: V40
Silnik: 1,9TD
moc: 66kW
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Wyszkow
imię: Adrian

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Ishtar » 21 wrz 2023, o 17:56

Cześć, mam podobny problem, może to prymitywne pytanie ale co rozumiesz przez lutowane? odpiąłeś wtyczki i zalutowałeś rezystorki? czy zrobiłeś połączenie na krótko i zamiast wtyczki to po prostu polutowałeś? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)

Awatar użytkownika
Robbie 70
Debeściak
Posty: 372
Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Rybnik
imię: Pawel

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Robbie 70 » 21 wrz 2023, o 18:30

Ishtar pisze:
21 wrz 2023, o 17:56
.... czy zrobiłeś połączenie na krótko i zamiast wtyczki to po prostu polutowałeś? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)
Obciąłem wtyczki i zlutowałem przewody na stałe plus koszulki termokurczliwe.
Pamiętaj o odłączeniu akumulatora (najlepiej obie klemy).
Ja jeszcze z ostrożności odpiąłem wtyczkę od sterownika SRS bo miałem akurat rozebrany tunel środkowy, a poza tym wcześniej mierzyłem przejścia od wtyczki pod siedzeniem do wtyczki sterownika.

Awatar użytkownika
Ishtar
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2017, o 21:06
Model: V40
Silnik: 1,9TD
moc: 66kW
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Wyszkow
imię: Adrian

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Ishtar » 23 wrz 2023, o 16:20

Dzięki za odpowiedź! Na wszelki wypadek zanim obciąłem wtyczki wyczyściłem je i próbowałem odpinać klamry pasa podpinając nową z innego samochodu (ale ten sam model). Pomiary multimetrem pokazują 1 przy zapiętych wtyczkach czyli brak jakiegokolwiek przejścia, wcześniej miałem 1800 ohm. Błąd niestety nie zniknął. Testerem z Juli włączyłem sprawdzanie SRS i tam są opcje pokazujące status pasów i napięć. Wygląda to całkiem spoko i z tego co siedziałem z elektroniką to jeśli przy pomiarach nie ma przejścia (nie ma rezystancji pomiędzy + i - ) to prawdopodobnie wspomniany błąd z SRS-017C na końcu powinien zostać usunięty. Odpinałem akumulator itd. Spróbuję jeszcze powtórzyć te kroki ale zastanawiam się czy skoro nie pojawiał mi się kod błędu z literką SRS-015D to czy to na pewno problem z pasami. Być może rzeczywiście jest jakieś przejście między zamkiem a modułem SRS, mój zamek dziwnie się zachowuje, może to tylko moje wrażenie ale dźwięk wydawany przy otwieraniu i zamykaniu brzmi tak jak silniczki prądu stałego kiedy mają jakąś formę uszkodzenia związaną z przejściem między zasilaniem. Dodatkowo tylne lewe drzwi nie zawsze otwierały się, trzeba było dwa razy "otworzyć" samochód żeby trzpień zamykania w końcu "wyjechał" w górę. Jest jakiś prostszy sposób żeby sprawdzić obwód zamka niż wyjmowanie środkowej osłony i dostanie się do SRS?

Awatar użytkownika
Ishtar
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2017, o 21:06
Model: V40
Silnik: 1,9TD
moc: 66kW
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Wyszkow
imię: Adrian

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Ishtar » 24 wrz 2023, o 09:37

Rozebrałem osłonki i dostałem się do wtyczek zgodnie ze schematami. Wynik 0,01 Ohm pomiędzy pinami wtyczek. Błąd SRS-017C jak był tak jest. Co ciekawe wypiąłem wtyczki od pasów żeby zobaczyć jak zareaguje sterownik. Na urządzeniu z Juli mA przy pasach z wartości 3,8 spadły do zera natomiast sterownik w żaden sposób na to nie zareagował dalej wyświetlając błąd SRS-017C i tylko ten błąd. Posprawdzałem inne piny na wtyczce od VGLA i wartości rezystancji/zwarcia do masy/braku przejścia wydają się odpowiadać elementom schematu od tego vgla (albo na schemacie przejście do masy, albo jakiś element rezystancyjny itd. pomiary odzwierciedlają te rzeczy). Być może popełniam jakiś błąd i np. wartości 3,8 mA nie odpowiada wbudowanemu rezystorowi w stylu 3K2 tylko jest to niewłaściwy pomiar?

Awatar użytkownika
savage
Debeściak
Posty: 172
Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
Model: s40
Silnik: 2.0
moc: 2.0
Rocznik: 136
Skąd jesteś?: Grodzisk
imię: Zdzislaw

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: savage » 25 wrz 2023, o 09:49

Błąd od SRS nie zniknie sam, nawet jak usuniesz przyczynę, kontrolka też nie zgaśnie. Układ musi być sprawny i dopiero kasowanie błędów, wtedy błędów nie będzie i kontrolka zgaśnie. Jak jest uszkodzenie, to błędów też nie da się skasować.

Awatar użytkownika
Ishtar
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 12 lip 2017, o 21:06
Model: V40
Silnik: 1,9TD
moc: 66kW
Rocznik: 1998
Skąd jesteś?: Wyszkow
imię: Adrian

Re: [V40 1.9dci 2004r] Naprawa układu SRS,SIPS

Post autor: Ishtar » 27 wrz 2023, o 20:17

Dziękuję za odpowiedź! Chyba właśnie jestem w takiej sytuacji, w sensie sprawdziłem wszystko i okazało się że część pinów nie stykała się z pinami we wtyczce. Niestety doszedłem do tego ponieważ kupiłem inny moduł SRS bez błędów i podpinając go wyskoczył mi zupełnie inny błąd (błąd od braku sygnału z pasa kierowcy, rzeczywiście sygnał nie przechodził) poodginałem piny tak żeby stykały się we wtyczce, sygnał z czujnika halla pasa znowu się pojawił, odłączałem akumulator i podłączałem ponownie. Symbol od srs na desce mignął i znowu się pojawił. Pas i wszystkie pozostałe sygnały w porządku. Moduł pokazuje wciąż ten sam błąd tak jak poprzedni moduł pokazywał wciąż błąd o innym kodzie. Czy to możliwe że moduł SRS zastyga na ostatnim potwierdzonym błędzie i nawet jeśli pojawi się inny to go już nie pokaże dopóki wszystkie problemy nie zostaną usunięte? Chodzi mi o taką sytuację w której miałem błąd od pasa i powtarzał się kilka razy zanim doszedłem w czym problem (odpinanie akumulatora grzebanie we wtyczkach, podpinanie, sprawdzanie i tak w kółko aż uzyskałem sygnał od czujnika halla) i teraz kiedy już teoretycznie pojawiło się to co zniknęło a i tak wciąż mam ten sam błąd to
a) wciąż ten błąd gdzieś tam jest i coś od niego robi problem
b) dowolny inny komponent sprawia problem ale moduł zastygł na poprzednim błędzie i muszę znaleźć ten "inny" problem
c) błąd został już utrwalony w module i tylko serwis Volvo lub program z forum do SRS pomoże? (w takim razie nie rozumiem czemu skaner Juli nie działa skoro koledze wyżej w tym wątku pomógł?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”