[V40 98r] Problem z Pilotem / Zamkiem Centralnym
: 30 gru 2020, o 01:36
Witam.
Świeżak jestem na forum, późna godzina, ale robię wszystko i chciałbym żeby moje Volvo V40, które bardzo lubię i uważąm za świetne autko było w jak najlepszej kondycji, czyściutkie i sprawne jak nówka
Mechanik ze mnie żaden ale cała moja przyjemność w naprawianiu i uczeniu się tego auta, więc wybaczcie za zwroty, określenia i opisy odbiegające od standardów mechaniki pojazdowej, chociaż postaram się wszystko opisać najjaśniej jak potrafię, a żeby nie żalić się od razu na forum przeczytałem ile się dało jednak nie znalazłem rozwiązania.
Volvo v40
rocznik 1998
1,8 benzyna
Problem z Zamkiem Centralnym / Pilotem
Od pewnego czasu mam problem z zamykaniem auta pilotem, a mianowicie nie działa. zarówno jeden i drugi.
Zaczęło się od tego, że z czasem musiałem coraz częściej naciskać zamykanie, żeby załapał, podobnie z otwieraniem auta, kierować w stronę sensora, być bliżej auta etc. etc. aż przestały działać.
Wymieniłem w obu pilotach baterie na nowe - nadal nie działają
Piloty były sprawdzone na szybko czy wysyłają sygnał i wysyłają.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są w porządku.
Co zauważyłem to nie świeci się sensor aka czerwona dioda po prawej stronie wbudowana w głośniku, która do tej pory świeciła, migała i działała.
Otworzone auto Nie zamyka się automatycznie po oddaleniu się od auta, czy też po chwili, jak to miało miejsce i co również wcześniej działało bez zarzutu. (to dwie podstawowe czynności które zanikły)
Centralny zamek działa przy otwieraniu z kluczyka ale ostatnio coraz częściej się "zastanawia", niby głupota ale zmieniając "stronę" kluczyka nagle otwiera, choć czasem muszę już kilka 2-3 razy próbować.
Przycisk zamknięcia wewnątrz auta działa bez zarzutu, i pominę tu fakt że prawa strona ma problem z dociągnięciem i wypchaniem przycisków w drzwiach, że o bagażniku nie wspomnę, ale to tam jest problem chyba z mechanizmem, który już kiedyś wymieniłem.
(i tu jeśli ma ktoś ochotę również przyjmę propozycję rozwiązania problemu)
Szukając rozwiązania w necie doszedłem do swojego laickiego wniosku, że pozostał jeden podejrzany -
moduł centralnego zamka. Na module są mniej więcej te oznaczenia
po prawej:
Volvo
30864647
98W25
po lewej stronie:
F005 V0 0060
VIM 014 IMMO3
86615
Bosch
Za każdą pomoc, informację, która przywróci do sprawności moje Volvo będę bardzo wdzięczny ponieważ już dwóch panów od elektryki kręciło nosem, ze to stare auto, a oni teraz same audi, nowe, a bo to nie wiadomo czy opłaca się robić, bo to trzeba siedzieć, grzebać i takie tam opowieści spławiające mnie.
Wszelkich dodatkowych informacji z chęcią udzielę a za pomoc ja i moje Volvo będziemy bardzo wdzięczni.
Podrawiam
Świeżak jestem na forum, późna godzina, ale robię wszystko i chciałbym żeby moje Volvo V40, które bardzo lubię i uważąm za świetne autko było w jak najlepszej kondycji, czyściutkie i sprawne jak nówka
Mechanik ze mnie żaden ale cała moja przyjemność w naprawianiu i uczeniu się tego auta, więc wybaczcie za zwroty, określenia i opisy odbiegające od standardów mechaniki pojazdowej, chociaż postaram się wszystko opisać najjaśniej jak potrafię, a żeby nie żalić się od razu na forum przeczytałem ile się dało jednak nie znalazłem rozwiązania.
Volvo v40
rocznik 1998
1,8 benzyna
Problem z Zamkiem Centralnym / Pilotem
Od pewnego czasu mam problem z zamykaniem auta pilotem, a mianowicie nie działa. zarówno jeden i drugi.
Zaczęło się od tego, że z czasem musiałem coraz częściej naciskać zamykanie, żeby załapał, podobnie z otwieraniem auta, kierować w stronę sensora, być bliżej auta etc. etc. aż przestały działać.
Wymieniłem w obu pilotach baterie na nowe - nadal nie działają
Piloty były sprawdzone na szybko czy wysyłają sygnał i wysyłają.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - są w porządku.
Co zauważyłem to nie świeci się sensor aka czerwona dioda po prawej stronie wbudowana w głośniku, która do tej pory świeciła, migała i działała.
Otworzone auto Nie zamyka się automatycznie po oddaleniu się od auta, czy też po chwili, jak to miało miejsce i co również wcześniej działało bez zarzutu. (to dwie podstawowe czynności które zanikły)
Centralny zamek działa przy otwieraniu z kluczyka ale ostatnio coraz częściej się "zastanawia", niby głupota ale zmieniając "stronę" kluczyka nagle otwiera, choć czasem muszę już kilka 2-3 razy próbować.
Przycisk zamknięcia wewnątrz auta działa bez zarzutu, i pominę tu fakt że prawa strona ma problem z dociągnięciem i wypchaniem przycisków w drzwiach, że o bagażniku nie wspomnę, ale to tam jest problem chyba z mechanizmem, który już kiedyś wymieniłem.
(i tu jeśli ma ktoś ochotę również przyjmę propozycję rozwiązania problemu)
Szukając rozwiązania w necie doszedłem do swojego laickiego wniosku, że pozostał jeden podejrzany -
moduł centralnego zamka. Na module są mniej więcej te oznaczenia
po prawej:
Volvo
30864647
98W25
po lewej stronie:
F005 V0 0060
VIM 014 IMMO3
86615
Bosch
Za każdą pomoc, informację, która przywróci do sprawności moje Volvo będę bardzo wdzięczny ponieważ już dwóch panów od elektryki kręciło nosem, ze to stare auto, a oni teraz same audi, nowe, a bo to nie wiadomo czy opłaca się robić, bo to trzeba siedzieć, grzebać i takie tam opowieści spławiające mnie.
Wszelkich dodatkowych informacji z chęcią udzielę a za pomoc ja i moje Volvo będziemy bardzo wdzięczni.
Podrawiam