[V40,01r 2.0t 121kW,] przerywanie silnika
: 30 kwie 2021, o 10:58
Witam,
Po ostatniej wymianie oleju, filtra oleju i powietrza zauważyłem, że podczas gdy wciskam gaz w podłogę lub chce po prostu wyprzedzić zaczyna mi coś przerywać silnik jakby czegoś brakowało.
Myślałem że zapchany przepływomierz, ale wyciągnąłem filtr powietrza na chwilkę i nadal to samo.
Zajrzałem do świec i cewek no i tutaj zauważyłem jedna świeca troszeczkę bardziej osmolona, ale jedna cewka pod strony świec miała taki zapach mocno kwaśno metaliczny. Lekko przeczyściłem świece(NGK), i w sumie nic się nie zmieniło.
Zaczyna mi przerywać tylko jak silnik jest pod obciążeniem czyli ruszenie z jedynki intensywnie lub but w podłogę. Nie zawsze się to dzieję, ale wole to zrobić za wczasu.
Zauważyłem również, że kable które idą od cewek do czujnika zmiennych faz rozrządu w jednym miejscu przetarty to zrobiłem izolację. Byłem również zdziwiony widokiem jakiegoś tranzystorka lub rezystora w kablach.
Niestety nie mam oprogramowania by sprawdzić błędy. Mam kabel OBD II, ale jak się naczytałem, że nie każdy kabel będzie działał lub oprogramowanie wybrane pod mój model i rocznik czyli Vida i kombinację norweskie to odpuściłem temat. Chyba, że jest gdzieś temat od A do Z to ogarnę sprawę bo w wyszukaj nie ma tej opcji.
Na ten moment wymienię świecę i zobaczę co się będzie działo.
Jakieś sugestię ? Może cewka pada? jedną wymieniłem ponad 2 lata temu, a druga została.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Po ostatniej wymianie oleju, filtra oleju i powietrza zauważyłem, że podczas gdy wciskam gaz w podłogę lub chce po prostu wyprzedzić zaczyna mi coś przerywać silnik jakby czegoś brakowało.
Myślałem że zapchany przepływomierz, ale wyciągnąłem filtr powietrza na chwilkę i nadal to samo.
Zajrzałem do świec i cewek no i tutaj zauważyłem jedna świeca troszeczkę bardziej osmolona, ale jedna cewka pod strony świec miała taki zapach mocno kwaśno metaliczny. Lekko przeczyściłem świece(NGK), i w sumie nic się nie zmieniło.
Zaczyna mi przerywać tylko jak silnik jest pod obciążeniem czyli ruszenie z jedynki intensywnie lub but w podłogę. Nie zawsze się to dzieję, ale wole to zrobić za wczasu.
Zauważyłem również, że kable które idą od cewek do czujnika zmiennych faz rozrządu w jednym miejscu przetarty to zrobiłem izolację. Byłem również zdziwiony widokiem jakiegoś tranzystorka lub rezystora w kablach.
Niestety nie mam oprogramowania by sprawdzić błędy. Mam kabel OBD II, ale jak się naczytałem, że nie każdy kabel będzie działał lub oprogramowanie wybrane pod mój model i rocznik czyli Vida i kombinację norweskie to odpuściłem temat. Chyba, że jest gdzieś temat od A do Z to ogarnę sprawę bo w wyszukaj nie ma tej opcji.
Na ten moment wymienię świecę i zobaczę co się będzie działo.
Jakieś sugestię ? Może cewka pada? jedną wymieniłem ponad 2 lata temu, a druga została.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.