V40 2017->

Pytania i porady przed zakupem samochodu
Awatar użytkownika
Czik3N
Turysta
Posty: 2
Rejestracja: 5 mar 2021, o 10:00
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 151
Rocznik: 2018
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Brendon

V40 2017->

Post autor: Czik3N » 5 mar 2021, o 10:07

Dzień dobry!

Noszę się z zamiarem kupna V40 w benzynie roczniki od 2017 w górę, proszę o radę. Na aukcjach są silniki 1.5 150KM i 2.0 od 120KM do 180KM bodaj. Potrzebuje auto do miasta najlepiej z automatem, nie zależy mi zbytnio na mocy bo przesiadam się z 110 konnej benzyny bez turbo. Niech mi ktoś doradzi czym różni się np 1.5 150 i 2.0 150? Na jaki silnik uważać żeby się nie naciąć ? może któryś jest na łańcuchu, a któryś w grupie zwiększonego ryzyka ?
Nie chce kupić oczami a później przeklinać samochód bo się psuje z uwagi na jakieś typowe dla tego silnika usterki.
Czy warto "dopłacić" i wyhaczyć auto z ledami w lampach ( tzw młoty) ? czy licznik cyfrowy to też tak super "ficzer", że warto go mieć niż nie mieć ?

Czy jakikolwiek z silników benzynowych nadaje się tutaj pod gaz ? wstępny rekonesans zrobiłem i wszystkich chyba są na bezpośrednim wtrysku, ale może ktoś tutaj już gazował i coś podpowie?. Autem robię średnio 25/30kkm rocznie, ale nie chce diesla więc zupełnie odpada dla mnie jakikolwiek silnik w ropie.

Z góry dziękuje za pomoc i wszelkie rady !

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 927
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 43
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: V40 2017->

Post autor: Janek_wro » 5 mar 2021, o 11:28

Czik3N pisze:
5 mar 2021, o 10:07
Noszę się z zamiarem kupna V40 w benzynie roczniki od 2017 w górę, proszę o radę
Nie chcę uprzedzać faktów i wyskakiwać przed szereg... Ale my tu w większości śmigamy serią pierwszą S/V40, tj sprzed 2004 roku.
Pewnie są też koledzy którzy są obeznani z V40 II, ale jest mniejszość, albo są tylko biernymi czytającymi, i się niewiele udzielają...
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jacool
Turysta
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2021, o 15:24
Model: V40
Silnik: T3
moc: 150
Rocznik: 2015
Skąd jesteś?: Plock
imię: Jacek

Re: V40 2017->

Post autor: Jacool » 14 lip 2021, o 10:55

Temat zapewne nieaktualny ale napisze dla potomnych, wprawdzie jako bierny user salonowego v40 t3 2016 ale za to od nowości, cyfrowy wyświetlacz fajny feature - warto mieć ze względów estetycznych w praktyce ustawiłem jeden profil z centralnym obrotomierzem i więcej nie zmieniałem. Przed liftem reflektorów były też jednostki 1.6 150km i taką mam, swego czasu b.duzo jeździłem obecnie mam inne auto a tym lata żona po miescie. Problemów z silnikiem brak mimo że mam b.ciezka nogę, ale od nowości lubi brać olej bardziej niż inne moje auta z turbo (no może poza wrx STi 2.5).

Aha, jeśli chodzi o gaz to nie wiem po co, przynajmniej w słabszej odmianie 150km, go kłaść skoro silnik pali zaskakująco mało, prawie jak diesel jak się go nie dusi jakoś wybitnie. W trasie po drogach krajowych ze 100 na tempomacie + wyprzedzanie co chwila 5,5 l było normą.

Awatar użytkownika
Czik3N
Turysta
Posty: 2
Rejestracja: 5 mar 2021, o 10:00
Model: V40
Silnik: 2.0
moc: 151
Rocznik: 2018
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Brendon

Re: V40 2017->

Post autor: Czik3N » 14 lip 2021, o 11:10

Zgadza się, przeglądnąłem 5sztuk V40 interesowała mnie tylko wersja po lifcie z reflektorami "thora" oraz silnikiem benzynowym z automatem.
Wszystkie auta które obejrzałem były bite, nie na tyle by zagryźć zęby i kupić auto. Normalnie widziałem zdjęcia przed naprawą, czy to od sprzedającego czy z raportów ( łącznie samych raportów mam na około 15 samochodów). Auta szukałem do 65k maksymalnie, i w tym budżecie nie znalazłem ani jednej sztuki która nie byłaby bez przodu, albo nie miała prostowanego któregoś boku czy dachu.
Dodatkowo wyczytałem, że większość silników benzynowych Volvo bierze olej, na diesle w ogóle nie zwracałem uwagi ponieważ to nie moja bajka.
Tak jak byłem zakochany w V40 tak przeszło mi po obejrzeniu tych wszystkich po kolizyjnych aut. Dodatkowo okazuje się, że w Volvo nie ma Apple Car Play co dla mnie jest już obowiązkowym elementem w wyposażeniu auta
Ostatecznie w związku z tym, że V40 już nie ma w produkcji, znalazłem droższą o 20kilka tysięcy mazdę w salonie u siebie w województwie. Auto używane, ale przez salon, miękka hybryda 2.0 pod maską, spalanie od 4.5L/100km ( realnie z dystrybutora) po 9L/100 ganiając po autostradzie i mieście.

Mimo to czasami żałuję, że nie mam Volvo, zawsze zwracam uwagę na poliftowe V40 na ulicy :).

W załączniku samochód który kupiłem.
Mazda — kopia.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jacool
Turysta
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2021, o 15:24
Model: V40
Silnik: T3
moc: 150
Rocznik: 2015
Skąd jesteś?: Plock
imię: Jacek

Re: V40 2017->

Post autor: Jacool » 14 lip 2021, o 11:45

I myślę, dobrze zrobiłeś. Sam szanuję mazdę za wierność wolnossacym jednostkom o (stosunkowo) dużej pojemności. Dziś wszyscy tylko downsizing i turbo. A reakcja na gaz, liniowość oddawania mocy do odcinki i z reguły wyższe prędkości obrotowe wolnossacego silnika są nie do podrobienia w turbo. Inna sprawa to mam wrażenie że te nowe Volvo już nie są tej jakości co kiedyś (stare xc90 czy nawet moje dawniejsze s40 II 2.0d z 2004r albo 5r.).

Zablokowany