Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2022, o 12:32
- Model: S40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marek
Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
Witam wszystkich . Przymierzam się do zmiany auta z pastucha b6 na Volvo S40 2 generacji w dieslu . Mój budżet wynosi 13000 zł +- 500 zł . Jest to mój pierwszy kontakt z tą marką i mam kilka pytań :
1. Na co zwracać uwagę na ogłoszeniu i na oględzinach auta .
2.silniki dostępne w tym budżecie to 1.6D (116KM) 2.0D(136KM) który będzie lepszy ( często jeżdżę w trasy )
3. Jaka awaryjność silników , osprzętu , skrzyni biegów , elektryki i zawieszenia
4.jak wygląda sprawa z korozją , czytałem że 2 generacja jest dobrze zabezpieczona korozyjne .
Dziękuję za odpowiedzi
1. Na co zwracać uwagę na ogłoszeniu i na oględzinach auta .
2.silniki dostępne w tym budżecie to 1.6D (116KM) 2.0D(136KM) który będzie lepszy ( często jeżdżę w trasy )
3. Jaka awaryjność silników , osprzętu , skrzyni biegów , elektryki i zawieszenia
4.jak wygląda sprawa z korozją , czytałem że 2 generacja jest dobrze zabezpieczona korozyjne .
Dziękuję za odpowiedzi
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
1. na yt masz sporo filmików na co zwracać uwagę.
2. 2.0d z tego co słyszałem jest dużo lepszy niż 1.6. skrzynie są 6 biegowe nie psują się i używana kosztuje 300 zł. sam silnik 2.0 jest dobrym klekotem konstrukcji psa. po zakupie proponuję sprawdzić wtryskiwacze koszt 2 lata temu 250 zł. wtryskiwacze są pizoelektryczne i nie regeneruje się ich. używane kosztują około 1000 kiedyś 500. nowe 2000 kiedyś teraz nie wiem. graty w większości pasują od Forda Focusa(taniej ). zawias tył wielowahacz jest co naprawiać jak jest co nie tak (sprawdzić przy zakupie). przód jest na mcp i wahaczu. proponuję wyłączyć egr, dpf 2 lata temu taka przyjemność 600 i dwa dni czekania. z elektryki na 3 lata zepsuł mi sie mikro styk w klapie. oryginał 112 zł.
3. korozja jest moim zdaniem sporo. powierzchowna na podłodze tył nadkola i nie tylko. prawda taka ze dziur nie ma a w autach sprzed 20 lat juz by były. tak czy siak trzeba parę złotówek wydać na zabezpieczenie
2. 2.0d z tego co słyszałem jest dużo lepszy niż 1.6. skrzynie są 6 biegowe nie psują się i używana kosztuje 300 zł. sam silnik 2.0 jest dobrym klekotem konstrukcji psa. po zakupie proponuję sprawdzić wtryskiwacze koszt 2 lata temu 250 zł. wtryskiwacze są pizoelektryczne i nie regeneruje się ich. używane kosztują około 1000 kiedyś 500. nowe 2000 kiedyś teraz nie wiem. graty w większości pasują od Forda Focusa(taniej ). zawias tył wielowahacz jest co naprawiać jak jest co nie tak (sprawdzić przy zakupie). przód jest na mcp i wahaczu. proponuję wyłączyć egr, dpf 2 lata temu taka przyjemność 600 i dwa dni czekania. z elektryki na 3 lata zepsuł mi sie mikro styk w klapie. oryginał 112 zł.
3. korozja jest moim zdaniem sporo. powierzchowna na podłodze tył nadkola i nie tylko. prawda taka ze dziur nie ma a w autach sprzed 20 lat juz by były. tak czy siak trzeba parę złotówek wydać na zabezpieczenie
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
Odpuść to sobie.Nie warto...
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2022, o 12:32
- Model: S40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marek
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
Nie mogę zbytnio znaleźć informacji ale 1.6D i 2.0D to inaczej 1.6HDI i 2.0HDI , francuskie silniki , które są na common railu ( mój pastuch ma pompowtryski) . Szwagier ma C30 1.6 HDI i jest zadowolony . Czytałem że warto w tych silnikach wymienić podkladki miedziane na wtryskach na nieco grubsze . Dobra rada z kupnem części z Forda Focusa (2 generacja bodajże ) bo mają wiele części wspólnych . Volvo podobno wytłacza logo na każdym elemencie blacharskim . Czytałem też że zabezpieczenia przed korozją są lepsze od 1 generacji .Piotr89 pisze: ↑23 lip 2022, o 17:261. na yt masz sporo filmików na co zwracać uwagę.
2. 2.0d z tego co słyszałem jest dużo lepszy niż 1.6. skrzynie są 6 biegowe nie psują się i używana kosztuje 300 zł. sam silnik 2.0 jest dobrym klekotem konstrukcji psa. po zakupie proponuję sprawdzić wtryskiwacze koszt 2 lata temu 250 zł. wtryskiwacze są pizoelektryczne i nie regeneruje się ich. używane kosztują około 1000 kiedyś 500. nowe 2000 kiedyś teraz nie wiem. graty w większości pasują od Forda Focusa(taniej ). zawias tył wielowahacz jest co naprawiać jak jest co nie tak (sprawdzić przy zakupie). przód jest na mcp i wahaczu. proponuję wyłączyć egr, dpf 2 lata temu taka przyjemność 600 i dwa dni czekania. z elektryki na 3 lata zepsuł mi sie mikro styk w klapie. oryginał 112 zł.
3. korozja jest moim zdaniem sporo. powierzchowna na podłodze tył nadkola i nie tylko. prawda taka ze dziur nie ma a w autach sprzed 20 lat juz by były. tak czy siak trzeba parę złotówek wydać na zabezpieczenie
PS. Skrzynia biegów w 2.0 jest tylko 6 biegowa i nie ma np . 5 biegowych
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
tak volvo d a citroen i peugeot hdi - coman reil. pompowtryskiwacze to inna zasada i bajka. ile ludzi tyle opini. to że mniej awaryjne itp 2.0d to opinia mechanika u którego naprawiam gruchotach. pierwsze co się zapytał mechanik jak przyjechałem do niego z moimi nowym starym v50 to czy motor 1.6 - 2.0 jak usłyszał 2.0 to powiedział że dobry wybór i będzie mniej problemów. ja przy wymianie wtryskiwaczy dałem nowe oe podkładki. trochę czytałem o tych podkładach i jak podcieka lub chodzi jak traktor to warto wymienić na nowe.... ciekawsza zabawa zaczyna się jak wtryskiwacz zapiecze się. bez ściągacz hydraulicznego nie mowy żeby go wyrwać i nie poniszczyć wtryskiwacza. jak szukam części to wyszukuje oe ford/ volvo jak sa zgodne to wtedy szukam po zamiennikach ford i jest znaczaca różnica w cenie. jeszcze podejdzie od mazdy 3 ale jeszcze nic w dobrej cenie nie kupiłem. co do napisu to tłoczą. focus drugiej generacji bliźniak daty produkcji v50/s40. mój złom jest z 2005 roku i dziur nie ma......auta z produkcji przed 2000 r w wieku 17 lat nie raz miały juz poważne naprawy blacharskie. nie widziałem 2.0d ze skrzynią 5 biegów.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2022, o 12:32
- Model: S40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marek
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
Ja właśnie tak szukam S40 z rocznika 05 , 06 więc blacha młoda względnie ( oczywiście jeśli poprzedni właściciel nie miał spotkania z słupem itp ) . Co jeśli element blacharski nie ma wytłoczonego logo ? Oraz jeśli chodzi o wyposażenie to celuje w momentum / summun , ale biedniejszymi nie pogardzę jeśli nie będzie lepszych wersji .Piotr89 pisze: ↑24 lip 2022, o 18:42tak volvo d a citroen i peugeot hdi - coman reil. pompowtryskiwacze to inna zasada i bajka. ile ludzi tyle opini. to że mniej awaryjne itp 2.0d to opinia mechanika u którego naprawiam gruchotach. pierwsze co się zapytał mechanik jak przyjechałem do niego z moimi nowym starym v50 to czy motor 1.6 - 2.0 jak usłyszał 2.0 to powiedział że dobry wybór i będzie mniej problemów. ja przy wymianie wtryskiwaczy dałem nowe oe podkładki. trochę czytałem o tych podkładach i jak podcieka lub chodzi jak traktor to warto wymienić na nowe.... ciekawsza zabawa zaczyna się jak wtryskiwacz zapiecze się. bez ściągacz hydraulicznego nie mowy żeby go wyrwać i nie poniszczyć wtryskiwacza. jak szukam części to wyszukuje oe ford/ volvo jak sa zgodne to wtedy szukam po zamiennikach ford i jest znaczaca różnica w cenie. jeszcze podejdzie od mazdy 3 ale jeszcze nic w dobrej cenie nie kupiłem. co do napisu to tłoczą. focus drugiej generacji bliźniak daty produkcji v50/s40. mój złom jest z 2005 roku i dziur nie ma......auta z produkcji przed 2000 r w wieku 17 lat nie raz miały juz poważne naprawy blacharskie. nie widziałem 2.0d ze skrzynią 5 biegów.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2022, o 12:32
- Model: S40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marek
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
Jak wygląda sprawa z DPFem , słyszałem że stosują częściej DPFy mokre .Piotr89 pisze: ↑24 lip 2022, o 18:42tak volvo d a citroen i peugeot hdi - coman reil. pompowtryskiwacze to inna zasada i bajka. ile ludzi tyle opini. to że mniej awaryjne itp 2.0d to opinia mechanika u którego naprawiam gruchotach. pierwsze co się zapytał mechanik jak przyjechałem do niego z moimi nowym starym v50 to czy motor 1.6 - 2.0 jak usłyszał 2.0 to powiedział że dobry wybór i będzie mniej problemów. ja przy wymianie wtryskiwaczy dałem nowe oe podkładki. trochę czytałem o tych podkładach i jak podcieka lub chodzi jak traktor to warto wymienić na nowe.... ciekawsza zabawa zaczyna się jak wtryskiwacz zapiecze się. bez ściągacz hydraulicznego nie mowy żeby go wyrwać i nie poniszczyć wtryskiwacza. jak szukam części to wyszukuje oe ford/ volvo jak sa zgodne to wtedy szukam po zamiennikach ford i jest znaczaca różnica w cenie. jeszcze podejdzie od mazdy 3 ale jeszcze nic w dobrej cenie nie kupiłem. co do napisu to tłoczą. focus drugiej generacji bliźniak daty produkcji v50/s40. mój złom jest z 2005 roku i dziur nie ma......auta z produkcji przed 2000 r w wieku 17 lat nie raz miały juz poważne naprawy blacharskie. nie widziałem 2.0d ze skrzynią 5 biegów.
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
nie ma logo to zamiennik. nie bierz biedyedycji. minimum momentum. nie wiem co masz na myśli że nie stosuja lub częściej stosują mokry. 2.0 ma zbiornik na preparat do wypalania i znaczy to że jest mokry. tak czy siak wydłubać z kompa i święty spokój na zawsze.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lip 2022, o 12:32
- Model: S40
- Silnik: 2.0D
- moc: 136
- Rocznik: 2005
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Marek
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
Chodziło mi czy w 2.0 stosują tylko mokre DPFy , bo nie mam z nimi żadnego doświadczenia , jak sprawdzić poziom preparatu , gdzie jest wlew itp . Z suchymi też zbytnio nie mam doświadczenia bo wszystkie auta jakie miałem miały wycięte DPFy hah
-
- Debeściak
- Posty: 552
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 00:20
- Model: V40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Piotr
Re: Zakup swojego pierwszego Volvo s40 w życiu .
zbiornik jest koło zbiornika paliwa. po podniesieniu auta jest dostęp. jak sprawdzic ilość nie wiem. w moim przypadku po zakupie temat został załatwiony raz a dobrze .....