Nie amortyzator. Górne mocowanie amortyzatora. To ono odpowiada za położenie amora.SkV40 pisze:Czyli amortyzatory do wymianki?
V40 Diesel 2001
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: V40 Diesel 2001
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8 B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Lodzkie
- imię: Seba
Re: V40 Diesel 2001
O to chodzi: http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogu ... 130356~101" onclick="window.open(this.href);return false;Yaro pisze:Nie amortyzator. Górne mocowanie amortyzatora. To ono odpowiada za położenie amora.SkV40 pisze:Czyli amortyzatory do wymianki?
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: V40 Diesel 2001
Dokładnie. Profilaktycznie jeszcze łożysko można wymienić żeby drugi raz nie mieszać
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8 B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Lodzkie
- imię: Seba
Re: V40 Diesel 2001
Ok dzięki wielkie
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Jak przy odpalaniu zakopci to normalne czy coś nie tak?
2. Jak powinna wyglądać końcówka wydechu?
3. Dwumasa czy bez, jak poznać?
4. W którym miejscu jest turbina, jak gwiżdże to normalne?
5. Skrzynia biegów ma wsteczny w prawo i do tyłu, czy tam też może wystąpić problem z mechanizmem?
6. Jakie opony kupić? W przedlifcie mam 195/60/15, podobno większe będą się obcierac.
7. Silnik ma okolo 340k przebiegu i podobno chodzi na pełnym synetyku, może tak być?
I jeszcze, jaka marka części jest dobra? Bo nie wiem jaki zestaw rozrządu kupić?
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Jak przy odpalaniu zakopci to normalne czy coś nie tak?
2. Jak powinna wyglądać końcówka wydechu?
3. Dwumasa czy bez, jak poznać?
4. W którym miejscu jest turbina, jak gwiżdże to normalne?
5. Skrzynia biegów ma wsteczny w prawo i do tyłu, czy tam też może wystąpić problem z mechanizmem?
6. Jakie opony kupić? W przedlifcie mam 195/60/15, podobno większe będą się obcierac.
7. Silnik ma okolo 340k przebiegu i podobno chodzi na pełnym synetyku, może tak być?
I jeszcze, jaka marka części jest dobra? Bo nie wiem jaki zestaw rozrządu kupić?
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 maja 2016, o 07:38
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wloclawek
- imię: Przemek
Re: V40 Diesel 2001
1. Może lekko zakopcić przy odpalaniu, ważne żeby po rozgrzaniu motoru nie kopcił.
2. Czarna, bez żadnych tłustych, mokrych osadów
3. W D4192T3 (115km) była dwumasa, w T4 (102km) nie wiem.
4. Turbina jest przy płycie grodziowej z tyłu silnika (patrząc od przodu samochodu)
5. Nie ma prawa, tam nie ma renaultowskiego wynalazku tylko bardzo wytrzymała konstrukcja Volvo/Mitsubishi - M56
6. Takie jak przewiduje fabryka - czyli właśnie 195/60/15, ja nie kombinuję z kołami więc jeśli chcesz inne felgi to może ktoś inny bardziej ogarnięty się wypowie w temacie.
7. Jak najbardziej
Paski Gates lub Dayco, napinacze SNR, pompa cieczy - tutaj nie wiem, wyciągałem oryginalną ze swojego auta ale nie mam tropu kto to produkuje. Niby Pierburg i Aisin są ze znaczkami Renault ale to nie są części na pierwszy montaż tylko puszczone przez Renault do sprzedaży jako OEM. W każdym razie kup coś z metalowym wirnikiem - SKF, Hepu, Pierburg. Aisina nie bierz bo wirnik jest plastikowy, ja jakoś nie mam zaufania do takich cudów. Koło pasowe oryginalne robił Hutchinson ale mało kto je wymienia a wg manuala powinno się to robić co każdą wymianę rozrządu, ja wymieniałem.
Wszystkie części, które wymieniłem były montowane na pierwszy montaż do tych motorów. Nie było części z oznaczeniami Volvo, bo takie bajki też czytałem. Wszystko idzie od Renault.
2. Czarna, bez żadnych tłustych, mokrych osadów
3. W D4192T3 (115km) była dwumasa, w T4 (102km) nie wiem.
4. Turbina jest przy płycie grodziowej z tyłu silnika (patrząc od przodu samochodu)
5. Nie ma prawa, tam nie ma renaultowskiego wynalazku tylko bardzo wytrzymała konstrukcja Volvo/Mitsubishi - M56
6. Takie jak przewiduje fabryka - czyli właśnie 195/60/15, ja nie kombinuję z kołami więc jeśli chcesz inne felgi to może ktoś inny bardziej ogarnięty się wypowie w temacie.
7. Jak najbardziej
Paski Gates lub Dayco, napinacze SNR, pompa cieczy - tutaj nie wiem, wyciągałem oryginalną ze swojego auta ale nie mam tropu kto to produkuje. Niby Pierburg i Aisin są ze znaczkami Renault ale to nie są części na pierwszy montaż tylko puszczone przez Renault do sprzedaży jako OEM. W każdym razie kup coś z metalowym wirnikiem - SKF, Hepu, Pierburg. Aisina nie bierz bo wirnik jest plastikowy, ja jakoś nie mam zaufania do takich cudów. Koło pasowe oryginalne robił Hutchinson ale mało kto je wymienia a wg manuala powinno się to robić co każdą wymianę rozrządu, ja wymieniałem.
Wszystkie części, które wymieniłem były montowane na pierwszy montaż do tych motorów. Nie było części z oznaczeniami Volvo, bo takie bajki też czytałem. Wszystko idzie od Renault.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: V40 Diesel 2001
To jest akurat badziew z dolnej półki.Szatynbury pisze:Dayco
-
- Turysta
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 maja 2016, o 07:38
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 116
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Wloclawek
- imię: Przemek
Re: V40 Diesel 2001
Być może, ale właśnie paski tej firmy były dawane na pierwszy montaż. Oczywiście niekoniecznie to co jest teraz w sprzedaży w sklepach odpowiada jakości tego co dostaniemy w ASO.
-
- Volvo Fan
- Posty: 4526
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: V40 Diesel 2001
Ja mam INA i jak na razie jestem zadowolony. Pompa wody jest jakaś niemiecka ze znaczkiem Renault.
Ważne tylko aby miała metalowy wirnik.
Ważne tylko aby miała metalowy wirnik.
-
- Zaawansowany
- Posty: 70
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 15:42
- Model: V40
- Silnik: 1.8 B4184S
- moc: 115KM
- Rocznik: 1996
- Skąd jesteś?: Lodzkie
- imię: Seba
Re: V40 Diesel 2001
Dzięki wielkie, szkoda że nie wiedziałem o tym forum rok temu jak kupowałem pierwszą v-kę
Co uważacie o takiej pompie:
http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wody-v ... 06698.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ewentualnie taki zestaw:
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska ... 80701.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Słyszałem że oryginalnie, często pada pasek od alternatora, bo są słabej jakości.
Rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział że po 2000r diesle są udane, nawet nie trzeba się bać tych wtryskiwaczy czy rozbiegania silnika, oczywiście jak ktoś szanuje. Większość napraw jakie mu było dane zrobić to najczęściej sprężyny albo coś innego z zawieszeniem.
Co uważacie o takiej pompie:
http://www.iparts.pl/czesc/pompa-wody-v ... 06698.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ewentualnie taki zestaw:
http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-paska ... 80701.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Słyszałem że oryginalnie, często pada pasek od alternatora, bo są słabej jakości.
Rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział że po 2000r diesle są udane, nawet nie trzeba się bać tych wtryskiwaczy czy rozbiegania silnika, oczywiście jak ktoś szanuje. Większość napraw jakie mu było dane zrobić to najczęściej sprężyny albo coś innego z zawieszeniem.
-
- Początkujący
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 16:39
- Model: v40
- Silnik: 1,9 dci
- moc: 115
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Tr_jmiasto
- imię: Ar_k
Re: V40 Diesel 2001
To jest silnik DCI 115koni, system Common Rail , silnik 102 konie ma w innym miejscu miarkę oleju. Poza tym można poznać że dzwignia sztanga turbiny w tej wersji działa pionowo a w tej słabszej poziomo.Opony najlepiej jakie mają być ja miałem 195x65x15 było dobrze ale po opadach śniegu zapychało nadkola i musiałem czyścić bo jak by zamarzło to bym czekał do wiosny.
Poprawiłem- NoViK
Poprawiłem- NoViK