Witam, chciałbym kupić s40/v40 i jestem ciekaw kilku rzeczy. Tak wiem, pewnie znalazł bym te wszystkie informacje jakbym obejrzał posty ze wszystkich działów na forum, ale generalnie to nie są jakieś skomplikowane pytania i myślę że wam - użytkownikom odpowiedzenie na nie zajmie dużo mniej czasu niż przeszperanie całego forum ;P.
Interesują mnie auta po 2001 roku, 1.8, 2.0 i 2.0T oczywiście wszystko w PB bo myślę o LPG. (jestem studentem i niestety musi być tanio ;d)
Jeżeli chodzi o 1.8 to czytałem że generalnie silnik bezawaryjny, elegancko pracujący w LPG, ale że lepszym wyborem będzie 2.0 bo spali tyle samo praktycznie co 1.8 a komfort jazdy zupełnie inny. O silniku 2.0 w LPG nie znalazłem za dużo informacji - też jest dosyć bezawaryjny i tani w utrzymaniu?
Kolejny 2.0T - jest tutaj sprzęgło dwumasowe tak? Poza tym koszty utrzymania jak w 2.0? Generalnie wydaje się być dobrym wyborem, bo skoro mamy 2.0 wolnossące 140km to po doładowaniu turbiną i wzroście mocy o 25km silnik nie wydaje się być nazbyt "wysilony".
A, i jeżeli 2.0T ma dwumasę to 2.0 wolnossące już nie ?
Od razu uprzedzam, to że chcę mieć tanie auto nie znaczy, że będę oszczędzał na oleju, przeciągał jego interwału itp. Po chcę wiedzieć czy realnie będzie mnie stać takie auto utrzymać albo nie. (nie chcę sytuacji, że coś się spierniczy a ja będę musiał brać auto od ojca i przez 3 miesiące odkładać na naprawę swojego )
Z góry bardzo wam dziękuję za odpowiedzi,
Pozdrawiam kuba
S40 kilka pytań
-
- Debeściak
- Posty: 188
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 19:35
- Model: v40
- Silnik: b4184s2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Chotomow
- imię: Marcin
Re: S40 kilka pytań
1,8 i 2,0 to w zasadzie ten sam silnik, 2.0 to stroker 1,8. Oba tek samo tolerują lpg, w polifcie maja dwumasy ale spokojnie, nie maja momentu aby je wykończyć. Jak ma być tanio to raczej nie nastawiaj się na turbo. Choć to jedyna opcja aby v40 jechało, to najtrudniej o dobry egzemplarz.