Regulamin forum Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Witajcie
Byłem wczoraj na geometrii, i niepokoi mnie kąt wyprzedzenia sworznia.
Mało ogarniam, odczyty, ale czy różnica nie jest zbyt duża? Jeżeli tak, gdzie szukać przyczyny?
Ostatnio zmieniony 9 lip 2022, o 20:01 przez Simon24121, łącznie zmieniany 2 razy.
Kąt ten jest za mały , w tabeli wyników masz podaną wartość fabryczna jaka ma być , obok niej masz podane zakres tolerancji, wynik pomiaru jest za mały.
Wygląda że masz wygięte zawieszenie z przodu do tyłu.
Jest to kąt pochylenia mcphersona , jest za bardzo w pionie.
Pytanie czy przypadkiem nie najechałeś za szybko na próg na drodze lub dziurę w jezdni ?
Musisz sprawdzić tulejki gumowo metalowe (sim-bloki) w wahaczach czy niema pękniętej gumy lub wygniecionej, to samo dotyczy łożyska górnego mcphersona .
Zbytnio nie przypominam sobie takiej sytuacji, odkąd mam to auto nie robiłem geometrii więc może to być z jego przeszłości. Po kupnie ściągało to fakt, ale wymieniłem wtedy opony, ustawiłem samą zbieżność na przodzie i tyle. Jeździ jak po szynach. Była wymieniana z prawej strony poduszka amortyzatora, ale to wtedy była inna historia. Teraz zawędrowałem na geometrię, bo tył był robiony i były ruszane śruby regulacyjne. Niedługo mam przegląd, więc poproszę diagnostę by zwrócił uwagę na to