[s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcierają

Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

[s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcierają

Post autor: turboni » 4 kwie 2016, o 20:24

Mam taki dziwny problem z moim łosiem. Zawias z tyłu cały zrobiony. Wszystkie tuleje wymienione, amory, poduchy, odboje, osłony i mocowania. Stare zostały tylko sprężyny i ....
Z lewej strony wszystko jest oki a z prawej sprężyna jakby się źle układała i jest lekko jakby przegięta i obciera o osłone amora a ona obciera o amor i juz mam lakier na nim zdarty. Sprężyny z lewej i prawej mają po tyle samo zwoi - liczyłem. Dodam że na starym amorze z tej strony też tak było. Czy sprężyna założona na odwrót była czy może to być coś innego. Geometria idealna robiona 3 tygodnie temu.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Poprawiłem temat. Opisuj tematy zgodnie ze schematem: 1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: NoViK » 4 kwie 2016, o 20:53

Słabe sprężyny mogą się tak zachowywać. Albo poduszka amorka jest w kiepskim stanie i powoduje krzywienie sprężyny.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 4 kwie 2016, o 20:57

Dzięki za poprawę tematu.

Poduszka amora nowa, to samo tyczy się całego mocowania górnego metalowego (tego kielicha) oraz tej poduchy gómowej co opiera się sprężyna.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: NoViK » 4 kwie 2016, o 21:06

No to albo nieprawidłowo złożone albo springi przelatały swoje. Chyba że jet opcja taka że tłok w amorku ma znaczny luz i krzywi się razem ze sprężyną. Ale to bym obstawiał na końcu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NoViK
Moderator
Posty: 5871
Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
Model: V40/ c70/ V40
Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
moc: 200 KM/193KM/200KM
Rocznik: 1999
wiek: 26
Skąd jesteś?: Bialystok
imię: Mariusz

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: NoViK » 4 kwie 2016, o 21:06

No to albo nieprawidłowo złożone albo springi przelatały swoje. Chyba że jet opcja taka że tłok w amorku ma znaczny luz i krzywi się razem ze sprężyną. Ale to bym obstawiał na końcu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 4 kwie 2016, o 21:28

Właśnie zastanawiam się nad montażem sprężyn bo założyłem je tak jak na starym amorku a stary też był wytarty w tym samym miejscu (były wymieniane przez poprzedniego właściciela, który nie dbał o łosia, a ja go doprowadzam do stanu taki jak powinien być). Amorki nowe Monroe gazowe dedykowane do T4.
A jaszcze jak bym ja zamienił góre z dołem - to musze sprawdzic. I takie pytanie koniec sprężyny na dole na amorku ma być w strone koła czy karoserii.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: Yaro » 4 kwie 2016, o 21:35

Raczej nie ma znaczenia. Nawet jeżeli je przekręcisz, obrócisz to nadal będą skoszone. Ich czas się skończył.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 4 kwie 2016, o 21:46

No to czas jeszcze kupić nowe sprężynki i wtedy całe zawieszenie z tyłu będzie nowe. Jakie brać do T4. Raczej wole twardsze bo lubie czuć drogę.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Yaro
Moderator
Posty: 8329
Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
Model: C30/V40
Silnik: D4164T/B5254T12
moc: 109/254
Rocznik: 2013
wiek: 38
Skąd jesteś?: NowaPogorzel
imię: Piotrek

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: Yaro » 4 kwie 2016, o 21:55

turboni pisze:Jakie brać do T4. Raczej wole twardsze bo lubie czuć drogę.
Raczej ;) Tyle że ori do t4 do najtańszych nie należą :-(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
majki94
Debeściak
Posty: 154
Rejestracja: 14 paź 2015, o 23:47
Model: V40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2003
wiek: 21
Skąd jesteś?: Wloszczowa_Wroclaw
imię: Michal

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: majki94 » 5 kwie 2016, o 19:47

Siemka :)
Jak skręcasz amorek musisz zwrócić uwagę na 2 rzeczy. Po pierwsze sprężyna musi siedzieć dobrze w gnieździe na dole (zieliony prostokącik. A po drugie jak skręcasz amorek to górne mocowanie musi być w osi z dolną tuleją. Tak że jak przykręcasz amorek i najpierw przykręcisz górę amorka do karoserii, to przy zakładaniu dołu amorka żebyś go nie musiał skręcać żeby włożyć śrubę, tylko żeby było mniej więcej prosto.

Co do odwracania sprężyn, to nie pamiętam dokładnie ale nie wiem, czy da się je w ogóle odwrócić. Wydaje mi się że jak go rozkręcałem to górna część sprężyny była zaklepana na płasko. Ale mogę źle kojarzyć.

Co do gięcia sprężyn to u mnie jak testowałem sprężyny z Audi B3 to mi je gięło bo były troche za długie. Dopiero jak obciąłem półtorej zwoju i dorobiłem górną gumę do nowych sprężyn to ładnie się ułożyły :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i układ kierowniczy”