[s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcierają
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
[s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcierają
Mam taki dziwny problem z moim łosiem. Zawias z tyłu cały zrobiony. Wszystkie tuleje wymienione, amory, poduchy, odboje, osłony i mocowania. Stare zostały tylko sprężyny i ....
Z lewej strony wszystko jest oki a z prawej sprężyna jakby się źle układała i jest lekko jakby przegięta i obciera o osłone amora a ona obciera o amor i juz mam lakier na nim zdarty. Sprężyny z lewej i prawej mają po tyle samo zwoi - liczyłem. Dodam że na starym amorze z tej strony też tak było. Czy sprężyna założona na odwrót była czy może to być coś innego. Geometria idealna robiona 3 tygodnie temu.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Poprawiłem temat. Opisuj tematy zgodnie ze schematem: 1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
Z lewej strony wszystko jest oki a z prawej sprężyna jakby się źle układała i jest lekko jakby przegięta i obciera o osłone amora a ona obciera o amor i juz mam lakier na nim zdarty. Sprężyny z lewej i prawej mają po tyle samo zwoi - liczyłem. Dodam że na starym amorze z tej strony też tak było. Czy sprężyna założona na odwrót była czy może to być coś innego. Geometria idealna robiona 3 tygodnie temu.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Poprawiłem temat. Opisuj tematy zgodnie ze schematem: 1. Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać podając model, rocznik i silnik używając nawiasów.
Przykład: [V40 T4 99r] montaż MBC
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
Słabe sprężyny mogą się tak zachowywać. Albo poduszka amorka jest w kiepskim stanie i powoduje krzywienie sprężyny.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
Dzięki za poprawę tematu.
Poduszka amora nowa, to samo tyczy się całego mocowania górnego metalowego (tego kielicha) oraz tej poduchy gómowej co opiera się sprężyna.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Poduszka amora nowa, to samo tyczy się całego mocowania górnego metalowego (tego kielicha) oraz tej poduchy gómowej co opiera się sprężyna.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
No to albo nieprawidłowo złożone albo springi przelatały swoje. Chyba że jet opcja taka że tłok w amorku ma znaczny luz i krzywi się razem ze sprężyną. Ale to bym obstawiał na końcu.
-
- Moderator
- Posty: 5873
- Rejestracja: 4 gru 2013, o 18:04
- Model: V40/ c70/ V40
- Silnik: B4194T/B5254T/B4194T
- moc: 200 KM/193KM/200KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 26
- Skąd jesteś?: Bialystok
- imię: Mariusz
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
No to albo nieprawidłowo złożone albo springi przelatały swoje. Chyba że jet opcja taka że tłok w amorku ma znaczny luz i krzywi się razem ze sprężyną. Ale to bym obstawiał na końcu.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
Właśnie zastanawiam się nad montażem sprężyn bo założyłem je tak jak na starym amorku a stary też był wytarty w tym samym miejscu (były wymieniane przez poprzedniego właściciela, który nie dbał o łosia, a ja go doprowadzam do stanu taki jak powinien być). Amorki nowe Monroe gazowe dedykowane do T4.
A jaszcze jak bym ja zamienił góre z dołem - to musze sprawdzic. I takie pytanie koniec sprężyny na dole na amorku ma być w strone koła czy karoserii.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
A jaszcze jak bym ja zamienił góre z dołem - to musze sprawdzic. I takie pytanie koniec sprężyny na dole na amorku ma być w strone koła czy karoserii.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
Raczej nie ma znaczenia. Nawet jeżeli je przekręcisz, obrócisz to nadal będą skoszone. Ich czas się skończył.
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
No to czas jeszcze kupić nowe sprężynki i wtedy całe zawieszenie z tyłu będzie nowe. Jakie brać do T4. Raczej wole twardsze bo lubie czuć drogę.
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
Raczej Tyle że ori do t4 do najtańszych nie należąturboni pisze:Jakie brać do T4. Raczej wole twardsze bo lubie czuć drogę.
-
- Debeściak
- Posty: 154
- Rejestracja: 14 paź 2015, o 23:47
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122
- Rocznik: 2003
- wiek: 21
- Skąd jesteś?: Wloszczowa_Wroclaw
- imię: Michal
Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie
Siemka
Jak skręcasz amorek musisz zwrócić uwagę na 2 rzeczy. Po pierwsze sprężyna musi siedzieć dobrze w gnieździe na dole (zieliony prostokącik. A po drugie jak skręcasz amorek to górne mocowanie musi być w osi z dolną tuleją. Tak że jak przykręcasz amorek i najpierw przykręcisz górę amorka do karoserii, to przy zakładaniu dołu amorka żebyś go nie musiał skręcać żeby włożyć śrubę, tylko żeby było mniej więcej prosto.
Co do odwracania sprężyn, to nie pamiętam dokładnie ale nie wiem, czy da się je w ogóle odwrócić. Wydaje mi się że jak go rozkręcałem to górna część sprężyny była zaklepana na płasko. Ale mogę źle kojarzyć.
Co do gięcia sprężyn to u mnie jak testowałem sprężyny z Audi B3 to mi je gięło bo były troche za długie. Dopiero jak obciąłem półtorej zwoju i dorobiłem górną gumę do nowych sprężyn to ładnie się ułożyły
Jak skręcasz amorek musisz zwrócić uwagę na 2 rzeczy. Po pierwsze sprężyna musi siedzieć dobrze w gnieździe na dole (zieliony prostokącik. A po drugie jak skręcasz amorek to górne mocowanie musi być w osi z dolną tuleją. Tak że jak przykręcasz amorek i najpierw przykręcisz górę amorka do karoserii, to przy zakładaniu dołu amorka żebyś go nie musiał skręcać żeby włożyć śrubę, tylko żeby było mniej więcej prosto.
Co do odwracania sprężyn, to nie pamiętam dokładnie ale nie wiem, czy da się je w ogóle odwrócić. Wydaje mi się że jak go rozkręcałem to górna część sprężyny była zaklepana na płasko. Ale mogę źle kojarzyć.
Co do gięcia sprężyn to u mnie jak testowałem sprężyny z Audi B3 to mi je gięło bo były troche za długie. Dopiero jak obciąłem półtorej zwoju i dorobiłem górną gumę do nowych sprężyn to ładnie się ułożyły