[s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcierają

Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 5 kwie 2016, o 22:13

Dzięki za info.

Jutro strzele fotke i pokaże jak to u mnie wyglada. Ale z tego co pamiętam wszystko było złożone tak jak powinno być. Narazie obstawiam to co @Yaro napisał bo jak podniosłem samochód na lewarku jak sprawdzałem tył to po opuszczeniu stał wyżej i po paru bujnięciach osiadł. I na moje oko coś mocno siedzi tyłem a tylko sprężyny są stare.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 12 kwie 2016, o 08:17

Więc temat sprężyn troszkę ogarnąłem byłem w ASO i teraz mam dylemat.

W przedlifcie sprężyny mają kolory i w T4 występują 4 typy + piąty SPORT.

- paski brązowy / zielony wysokość sprężyny 381,08mm (30818686) - nieprodukowane i niedostępne w Volvo w Szwecji
- paski brązowy / purpurowy wysokość sprężyny 391,90mm (30818687) - dostępny na zamówienie cena około 400zł/szt.
- paski brązowy / różowy wysokość sprężyny 402,70mm (30818688) - nieprodukowane i niedostępne w Volvo w Szwecji
- paski brązowy / brązowy wysokość sprężyny 370,28mm (30851403) - nieprodukowane i niedostępne w Volvo w Szwecji

Grubość sprężyny w każdej wersji jest taka sama 10,52mm

Sprężyna do wersji SPORT jest z paskiem czerwonym .

Do tego dostępne są sprężyny od pozostałych wersji Volvo i można je zamówić:

- pasek zielony (30620553) - ten kolor chyba jest najbardziej miękki.
- pasek niebieski (306205554)

Więc zostaje mi albo kupić coś normalnego albo szukać używanych w kolorach odpowiednich do T4.

Co radzicie ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 18 kwie 2016, o 07:38

Więc trochę odgrzeje temat bo znalazłem sprężyny LESJOFORS 4295834, które mają bardzo podobne parametry co do oryginałów:

Grubość sprężyny taka sama 10,52mm
Wysokość sprężyny 377,00 mm - więc jest to coś pomiędzy 370,28mm a 381,08mm.

I teraz pytanie bo cena jest dosyć atrakcyjna w porównaniu do oryginałów bo kosztują 160 zł/szt.

Czy zakładać je czy szukać używanych bo oryginały to dość droga inwestycja ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: ELI » 18 kwie 2016, o 07:42

turboni pisze:czy szukać używanych
używane już masz, osobiście kupiłbym nowe

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 18 kwie 2016, o 07:49

No w sumie to racja :lol1:

Inaczej zadam pytanie czy kupować te LESJOFORS czy zbierać na oryginały ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: ELI » 18 kwie 2016, o 08:39

oryginał to oryginał ;)

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 18 kwie 2016, o 09:03

Tak, tak ;-) ale cena zabujcza i tak myśle za tymi LESJOFORS'ami.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: ELI » 18 kwie 2016, o 10:43

na pewno nowa będzie lepsza od używki, która nie wiadomo jak była eksploatowana.

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 21 kwie 2016, o 13:05

Tak u mnie sprężyna obciera :(

Obrazek
Obrazek

Czekam na kasę i zmieniam

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
turboni
Volvo Fan
Posty: 3991
Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
Model: S40
Silnik: B4194T
moc: 147KW/200KM
Rocznik: 1998
wiek: 40
Skąd jesteś?: Komorow
imię: Pawel

Re: [s/v40 1.9 T4 1998r.] Amortyzatory i sprężyny tył- obcie

Post autor: turboni » 25 kwie 2016, o 12:28

Koledzy potrzebuję rady bo wybór sprężyn padł na KAYABE i teraz mam dylemat które do swojej T4 kupić bo wiadomo zawias ma być trochę bardziej twardy.

Tak jak pisałem wcześniej grubość sprężyn w T4 wynosi 10,50mm i różnią się wysokością - mam w kole LPG więc w bagażniku jest mniej więcej zawsze +50kg.

Amory mam dedykowane do wersji T4 Monroe.

1. RG5211 grubość 10,25mm, wysokość 397mm wersja normalna buda S40
2. RA7002 grubość 10,75mm, wysokość 371mm wersja wzmocniona buda S40
3. RG5478 grubość 10,00mm, wysokość 407mm wersja normalna buda V40
4. RA7006 grubość 10,75mm, wysokość 390mm wersja wzmocniona buda V40

Mi się wydaje, że najlepiej to brać wersje 4 bo zbliżona jest mocno do oryginału.

Co radzicie ??? :help:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i układ kierowniczy”