(S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
(S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Dawno nie zakładałem tematu
Mam problem w S40 2000r.Mianowicie czuje strasznie wszystkie nierówności na kierownicy ,całe ręce pracują ,kierownica się obraca raz w lewo,a raz w prawo. Na prostej drodze czasem ściąga ,wygląda na to ,że brak luzów w układzie kierowniczym,a z tego co wiem musi być dopuszczalny nawet nowe samochody mają jest to bardzo męcząca jazda nie wiem czy to wina ustawienia zbieżności.Ciśnienie w oponach ok ,nowe wahacze ,stabilizatory itp.Może ktoś coś podpowie. Poniżej treść z jednej strony ......
Należy jednak pamiętać, że nie można całkowicie wyeliminować luzów. Wpływają one bezpośrednio na opory ruchu, a ponadto w układzie kierowniczym pozbawionym luzu każdy, nawet niewielki ruch kierownicy przenosiłby się na koła powodując ich skręt. Kierowca miałby więc kłopoty ze swobodnym utrzymaniem ruchu po prostej.
Mam problem w S40 2000r.Mianowicie czuje strasznie wszystkie nierówności na kierownicy ,całe ręce pracują ,kierownica się obraca raz w lewo,a raz w prawo. Na prostej drodze czasem ściąga ,wygląda na to ,że brak luzów w układzie kierowniczym,a z tego co wiem musi być dopuszczalny nawet nowe samochody mają jest to bardzo męcząca jazda nie wiem czy to wina ustawienia zbieżności.Ciśnienie w oponach ok ,nowe wahacze ,stabilizatory itp.Może ktoś coś podpowie. Poniżej treść z jednej strony ......
Należy jednak pamiętać, że nie można całkowicie wyeliminować luzów. Wpływają one bezpośrednio na opory ruchu, a ponadto w układzie kierowniczym pozbawionym luzu każdy, nawet niewielki ruch kierownicy przenosiłby się na koła powodując ich skręt. Kierowca miałby więc kłopoty ze swobodnym utrzymaniem ruchu po prostej.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Nie wiem skąd ty wziąłeś informację że w układzie kierowniczym powinien być jakiś luz.
Absolutnie luzu żadnego być nie powinno.
Absolutnie luzu żadnego być nie powinno.
-
- Debeściak
- Posty: 117
- Rejestracja: 4 kwie 2021, o 13:58
- Model: V40
- Silnik: B4164S2 1.6
- moc: 109KM 80kW
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Lukasz
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Lukiemu chodziło chyba o luz na samej kierownicy. cyt. ,,Maksymalny luz w przekładni kierowniczej to 10 stopni. W praktyce oznacza to luz na tzw. trzy palce – koło kierownicy powinno się obrócić właśnie o trzy palce bez widocznego skręcenia kół. ""
Chodzi o to że przy 160/180 km/h nie wyobrażam sobie samochód by latał po pasach na autostradzie jak szalony nawet przy minimalnym ruchu kierownica.
Chodzi o to że przy 160/180 km/h nie wyobrażam sobie samochód by latał po pasach na autostradzie jak szalony nawet przy minimalnym ruchu kierownica.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Ja z kolei nie wyobrażam sobie żeby przy prędkości 160 i więcej miec jakikolwiek luz.
To ja trzymam kierownicę i kieruje samochodem a jakikolwiek luz będzie powodował myszkowanie na drodze.
To ja trzymam kierownicę i kieruje samochodem a jakikolwiek luz będzie powodował myszkowanie na drodze.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Strasznie się tym jedzie kierownica żyje własnym życiem i łapy bolą musiał bym film nagrać , jeszcze w tym roku być może pójdzie na złom bo kupiłem V70 D5 polift
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
No sie pochwal nowym nabytkiem
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Przyjdzie czas i się pochwalę na razie trzeba trochę ogarnąć autko
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Początkujący
- Posty: 56
- Rejestracja: 10 kwie 2014, o 19:00
- Model: S40
- Silnik: 1.9
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Pawłowice
- imię: Krystian
Re: (S40 d4192t3 2000) brak luzów w układzie kierowniczym
Jeśli naprawdę nie masz żadnych luzów to pozostaje tylko zbieżność, jeśli wymieniałeś jakieś elementy a nie ustawiłeś zbieżności to będzie to. Ale jeszcze sprawdź piasty (łożyska) często luz jest na tyle mały że na szarpakach jest niezauważalny a ma wpływ na układ kierowniczy. Czasem czuć go tylko na ręcznym szarpaku. Dłoń wyczuje więcej niż zauważy oko.