[s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Vol12 » 24 mar 2020, o 21:30

U siebie ostatnio zmienialem plyn wspomagania, zalalem czerwony , nie wiem jaki byl wczesniejc ciezko bylo rozpoznac byl przepracowany ciemny kolor, nie czarny ale dosc ciemny, po wymuanie buczy mi pompa, moze byc tak ze prze nie odpowiedni plyn cos sie z nia stalo?

huntingspawn
Debeściak
Posty: 468
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 140KM
Rocznik: 1996
wiek: 33
Skąd jesteś?: Ostojow
imię: Bartek

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: huntingspawn » 24 mar 2020, o 22:00

Vol12 pisze:
24 mar 2020, o 21:30
U siebie ostatnio zmienialem plyn wspomagania, zalalem czerwony , nie wiem jaki byl wczesniejc ciezko bylo rozpoznac byl przepracowany ciemny kolor, nie czarny ale dosc ciemny, po wymuanie buczy mi pompa, moze byc tak ze prze nie odpowiedni plyn cos sie z nia stalo?
Niektórzy producenci stosują kolory dla odróżnienia płynu syntetycznego od półsyntetycznego/mineralnego. W volvo idzie pełen syntetyk - kolor zielonykawy. Czerwony to zazwyczaj ten drugi. Jeżeli masz opakowanie to zobacz co wlałeś. Najważniejsze żeby spełniał normy producenta.
Pompa może buczeć z powodu złego płynu, gdy układ jest zapowietrzony lub gdy pompa już niedomaga. Jeżeli buczy przy maksymalnym skręcie kołami w lewo lub w prawo to jest to naturalne. Pompa pracuje wtedy pod dużym obciążeniem i może wydawać takie dźwięki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Vol12 » 24 mar 2020, o 22:53

Problem w tym, ze ona buczy nawet jak nie krece kierownica, jak tylko rusze kierownica zaczyna buczec glosniej i spadaja przy tym obroty silnika, zaczelo sie to dziac po wymianie plynu, no i zauwazylem, ze wspomaganie ciezej chodzi, sprobuje wymienic olej na odpowiedni mam nadzieje ,ze sie cos poprawi bo inaczej trzeba bedzie pompy poszukac, wracajac do tych obrotow to potrafia spasc z 700 nawet do 300 i jak krece to wroca do 500-600 maks, dopiero po zaprzestaniu krecania silnik zlapie swoje obroty ale pompe caly czas slychac, i obroty delikatnie faluja,

Awatar użytkownika
Raptus
Administrator
Posty: 6209
Rejestracja: 15 sie 2013, o 14:21
Model: V40/V70
Silnik: 1.9 T4/2.3 T5
moc: 200/250
Rocznik: 1998
wiek: 42
Skąd jesteś?: Lazy
imię: Rafal

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Raptus » 24 mar 2020, o 23:13

Wychodzi na to że chyba dałeś za gęsty olej
u mnie jest Elf ATF i jest spoko

Awatar użytkownika
ujekpl
Początkujący
Posty: 53
Rejestracja: 12 lut 2019, o 19:08
Model: S40
Silnik: B4184S2
moc: 122
Rocznik: 2003
wiek: 25
Skąd jesteś?: Krakow
imię: Marcin

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: ujekpl » 25 mar 2020, o 05:54

Ja mam zalany układ olejem Pentosin CHF 11S i też jest w porządku ;)

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Vol12 » 25 mar 2020, o 16:13

Bylem sprawdzic czym zalalem pompe, jest to olej Hipol ATF 2 D Czerwony, co sadzicie o tym oleju? Niby wymagania spelnia , z tego co pisza, a w praktyce wychodzi na to, ze chyba jednak nie o ile pompa oczywiscie jest sprawna, ale skoro bylo ok wczesniej to raczej wina oleju, poszukam jakiegos innego oleju wymienie i zobaczymy,

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Janek_wro » 25 mar 2020, o 17:44

Vol12 pisze:
25 mar 2020, o 16:13
Niby wymagania spelnia , z tego co pisza,
A co piszą? Czytałeś datasheety?
Szybki rzut oka na oba

Pentosin CHF 202 is a synthetic high performance
hydraulic fluid....
Kinematic Viscosity at 40C 19.3 mm2/s

Wysokiej jakości, mineralny olej Hipol® ATF II D.....
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40C 35,7 mm2/s
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Vol12
Debeściak
Posty: 115
Rejestracja: 2 mar 2020, o 10:01
Model: v 40
Silnik: B4204S2
moc: 136 KM
Rocznik: 2004
Skąd jesteś?: Skarzysko
imię: Albert

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Vol12 » 25 mar 2020, o 20:41

Zmienie olej na olej Pentosin CHF 202, bo zeczywiscie jest duza roznica w tych olejach i mozliwe, ze pompa zaczela buczec wlasnie przez olej, dam znac czy sie cos zmienilo

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: Janek_wro » 25 mar 2020, o 21:38

Vol12 pisze:
25 mar 2020, o 20:41
Zmienie olej na olej Pentosin CHF 202, bo zeczywiscie jest duza roznica w tych olejach i mozliwe, ze pompa zaczela buczec wlasnie przez olej, dam znac czy sie cos zmienilo
Spojrzałem w user-guide naszego s/v40, widnieje płyn CHF 11S. To tak dla precyzji informacji. Lepkość podobna rzędu 18-19cSt. Nie wiem czym różnią się 11S od 202. Datasheet nie daje jakichś kolosalnych różnic. Lepkość na -40C się trochę różni 1100cSt vs 1400cSt.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
stefanoo
Turysta
Posty: 26
Rejestracja: 6 maja 2020, o 11:38
Model: V40
Silnik: 1.9DI
moc: 95KM
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: Rawa
imię: Stefan

Re: [s40 1.8 122 KM 2002] Płyn do wspomagania

Post autor: stefanoo » 6 maja 2020, o 12:32

Też miałem zagwozdkę, jak mi płyn uciekł przy wymianie rozrządu(zbiornik się przechylił). Wlałem takiego żółtego Prestone i od 5 lat nic się nie dzieje. A też miałem niezidentyfikowany płyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i układ kierowniczy”