[s40 2003, 1.8 lift] Wyjąca pompa wspomagania

Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
huntingspawn
Debeściak
Posty: 468
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 140KM
Rocznik: 1996
wiek: 33
Skąd jesteś?: Ostojow
imię: Bartek

Re: [1.8 122] pompa wspomagania

Post autor: huntingspawn » 24 lis 2018, o 10:46

MalcolmXXX pisze:No u mnie dziwnie to trochę wygląda bo raz jest lepiej raz gorzej, co dziwne kiedy kierownica ciezko sie kreci to auto jakoś niemrawo reaguje na pedał gazu, jak kręci się leciutko to samochód też dużo lepiej idzie. Może to być jakoś powiązane ? Tzn że pompa daje opór przez to samochód ciezko się zbiera ?
Bo inaczej nie potrafie sobie tego powiązać, no chyba że może być coś innego
A może jest na odwrót i to silnik niedomaga i nie daje mocy na osprzęt stąd pompa słabo pracuje...?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pawulon
Zaawansowany
Posty: 94
Rejestracja: 6 paź 2018, o 21:14
Model: V40
Silnik: 1,8
moc: 122
Rocznik: 2000
Skąd jesteś?: skierniewice
imię: Pawel

Re: [1.8 122] pompa wspomagania

Post autor: pawulon » 24 lis 2018, o 18:47

Pompa wspomagania pracuje od wolnych obrotów silnika także obstawiał bym raczej że pompa już ma ciężko i trochę dusi silnik

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [1.8 122] pompa wspomagania

Post autor: MalcolmXXX » 25 lis 2018, o 18:57

Wielkie dzięki panowie za utwierdzenie bo miałem trochę wątpliwości a wydawać kasy na marne mi już szkoda. Zwłaszcza że poprzednie moje wydatki za każdym razem okazały się chybione i nie trafiały w sedno problemu.
Jeżeli używki szybko padają to może faktycznie warto zainwestować w nowa ale trochę boje się że po wywaleniu 500 stow bedzie dalej to samo.
Nie wiem też jak wygląda kwestia płynu do wspomagania bo mam zielony czyli pełny syntetyk a z tego co wyczytałem powinienem zalać ATF a ten jest czerwony ? Chyba że to nie tak

huntingspawn
Debeściak
Posty: 468
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 140KM
Rocznik: 1996
wiek: 33
Skąd jesteś?: Ostojow
imię: Bartek

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

Post autor: huntingspawn » 27 lis 2018, o 16:09

MalcolmXXX pisze:Wielkie dzięki panowie za utwierdzenie bo miałem trochę wątpliwości a wydawać kasy na marne mi już szkoda. Zwłaszcza że poprzednie moje wydatki za każdym razem okazały się chybione i nie trafiały w sedno problemu.
Jeżeli używki szybko padają to może faktycznie warto zainwestować w nowa ale trochę boje się że po wywaleniu 500 stow bedzie dalej to samo.
Nie wiem też jak wygląda kwestia płynu do wspomagania bo mam zielony czyli pełny syntetyk a z tego co wyczytałem powinienem zalać ATF a ten jest czerwony ? Chyba że to nie tak
Masz zielony to lej taki sam, płyny są niemieszalne. Poszukaj na forum są wątki na ten temat.
Miałem ten sam dylemat co Ty, kupiłem pompę używkę za całe 35 zł żeby tylko zdiagnozować czy to ona stanowi problem i chodzi do tej pory.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

Post autor: MalcolmXXX » 27 lis 2018, o 16:14

Głupio się przyznać ale taki kupiłem po zakupie samochodu nie zwracając uwagi na kolor . Więc mechanik zalał to co mu dałem

huntingspawn
Debeściak
Posty: 468
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
Model: v40
Silnik: 2.0
moc: 140KM
Rocznik: 1996
wiek: 33
Skąd jesteś?: Ostojow
imię: Bartek

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

Post autor: huntingspawn » 27 lis 2018, o 23:36

Jeśli dobrze pamiętam ATF to olej przekładniowy stosowany w skrzyniach biegów i w układzie wspomagania. Występuje syntetyczny (zielonkawy lub żółty w zależności od producenta) lub półsyntetyczny (czerwony). Jak nie wiadomo jaki jest w układzie to najlepiej zdjąć waż na pompie lub zajrzeć do zbiorniczka i zobaczyć. Z tego co wiem to oleje są niemieszalne, czyli jak miałeś w układzie zielony to nie powinieneś wlewać czerwonego. Chyba że spuściłeś z układu cały olej i zalałeś nowym. Jeżeli mechanik wymieniał Ci pompę i jako uzupełnienie dolał niewielką ilość czerwonego oleju to nie powinno być problemu aczkolwiek nie jest to wskazane. Poszukaj też na forum, są watki na ten temat.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MalcolmXXX
Turysta
Posty: 49
Rejestracja: 14 maja 2017, o 19:01
Model: v40
Silnik: 1.8
moc: 122
Rocznik: 2002
Skąd jesteś?: Pleszew
imię: Adrian

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

Post autor: MalcolmXXX » 28 lis 2018, o 21:27

Teraz już wiem że powinien być ATF ale po zakupie samochodu zleciłem wymianę całego płynu wspomagania i kupiłem zielony.
Czy od takiej pomyłki mogło dojść do uszkodzenia układu ?

Awatar użytkownika
ELI
Administrator
Posty: 18930
Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
Model: v40
Silnik: Napędzany gnojówką
moc: Zajebiście srogo
Rocznik: 1900
wiek: 100
Skąd jesteś?: PLPL
imię: ELI
Kontakt:

Re: [V40 1.8 122KM 02r] Pompa wspomagania

Post autor: ELI » 28 lis 2018, o 21:30

mogło, do naszych wodzideł ma być ATFII

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i układ kierowniczy”