Jest to mój pierwszy samochód z instalacjá LPG. Wymienilem wtryski na hana 2000 i wstawilem nowy parownik (zeta N) .Filtry wymienione ,autokalibracja -strojenie map i oto wynik. Proszé o poradé co i jak ustawic ? czy cisnienie- mnoznik i inne ustawienia sa ok .Jak skorygowac mapy?
link do zdjec:
https://picasaweb.google.com/1173579928 ... uary272014" onclick="window.open(this.href);return false;
[v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy
Witaj pomogę ci to ogarnąć bo znam temat
napisz jaki kolor hanek a reduktro to sprawdzony zawodnik zavoli do 150
już patrze w linka
-- 27 sty 2014, o 18:46 --
widać ze strojenia nie był wcale ?
zrobiłeś kalibracje na wolnych a potem jazda na pb a potem sterowanie mnożnikiem i mapy ci się pokryły a na drugi dzień masz taki rozjazd ?
jesli tak to jest wszystko ok tak ma być
zrób tak że przegoń auto na pb a potem na lpg jazda po jeździe
jeśli ustawiłeś punkty mnożnika (a nie wygląda na to) to mapy się pokryją
Po to masz przepływkę z temperaturą jak i sonde lambda i korekty w aucie ze 25% -/+ by było zawsze stechiometryczne inna mapa będzie w zimie inna w lecie inna w poranek inna w południe a jeszcze inna w nocy inne temp
-- 27 sty 2014, o 18:53 --
========================================
Strojenie polega na przesuwaniu tych punktów tak by mapy się pokryły
u ciebie poszczególne kropki trzeba podnieść do góry ..
klikasz w kropkę i ona się robi czerwona tz ze jest aktywna potem strzałkami w górę 3-4 kliknięcia podnieś wszystko od drugiej kropki od lewej strony nie ruszaj tej kropki przy wolnych obrotach ..
a generalnie to zacznij od obniżenia ciśnienia tak do 1.0 i kalibracja na wolnych
napisz jaki kolor hanek a reduktro to sprawdzony zawodnik zavoli do 150
już patrze w linka
-- 27 sty 2014, o 18:46 --
widać ze strojenia nie był wcale ?
zrobiłeś kalibracje na wolnych a potem jazda na pb a potem sterowanie mnożnikiem i mapy ci się pokryły a na drugi dzień masz taki rozjazd ?
jesli tak to jest wszystko ok tak ma być
zrób tak że przegoń auto na pb a potem na lpg jazda po jeździe
jeśli ustawiłeś punkty mnożnika (a nie wygląda na to) to mapy się pokryją
Po to masz przepływkę z temperaturą jak i sonde lambda i korekty w aucie ze 25% -/+ by było zawsze stechiometryczne inna mapa będzie w zimie inna w lecie inna w poranek inna w południe a jeszcze inna w nocy inne temp
-- 27 sty 2014, o 18:53 --
========================================
Strojenie polega na przesuwaniu tych punktów tak by mapy się pokryły
u ciebie poszczególne kropki trzeba podnieść do góry ..
klikasz w kropkę i ona się robi czerwona tz ze jest aktywna potem strzałkami w górę 3-4 kliknięcia podnieś wszystko od drugiej kropki od lewej strony nie ruszaj tej kropki przy wolnych obrotach ..
a generalnie to zacznij od obniżenia ciśnienia tak do 1.0 i kalibracja na wolnych
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 sty 2014, o 06:12
- Model: v40
- Silnik: 1.6
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: goleniow
- imię: lukasz
Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy
Strojenia nie bylo.hanki sa czerwone .. Na poczatku bylo cisnienie 1 podkrecilem 1.3 zeby obnizyc mnoznik (zaczynal sie od 1.8).Czyli musze obnizyc znowu do 1-potem autokalibracja nowe mapki PB potem LPG i korekta mnoznikiem.Mozesz wytlumaczyc do jakiego mnoznika dazyc podczas autokalibracji. Dziekuje za pomoc
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy
Dobry by tutaj był tech z swoją adaptacją.
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [v40 1.6 109km 2003r] nowe elementy LPG- rozjechane mapy
jak na 1bar miałeś taki wysoki to zbij jedynie do 1,2
możnik na wolnych ma się zawierać między 1,1.a 1.6 x
na końcu ma być blisko 1
zmniejsz do 1,2 bo to lepiej dla hanki
zrób kalibracje
i potem but na pb by się mapa narysowała ,
potem to samo na gazie
Jak Ci wyjdzie gazowa niżej to tak przesuwasz sobie tą kropkę lub robisz sobie nową i jedziesz nią w górę albo w dół ,
Sporo się robi na wyczucie po przejechaniu kawałka drogi widzisz co się dzieje niestety musisz mieć kierowce bo samemu to bardzo trudno to zrobić ,
Dino lubi robić 6-7 kropek ja umiem na 4 rech to machnąć kwestio jest przesuwania na boki choć czasem łatwiej poszczególne zrobić
pierwsza kropka jest na osi Y kowej druga generalnie odpowiada za wolne obroty (patrzymy od lewej strony)
potem coraz wyższe obroty -obciążenie tam gdzie kończy się wykres to pionowo na dół powinna być ostatnia kropka lub linia mnożnika zbliżona do 1x
Jeśli masz tak że np brzuszek mapy gazowej jest nie równo pod kropka to lepiej kropkę przesunąć w prawo lewo i potem podnieść do góry lub na dół
-- 27 sty 2014, o 22:11 --
Tu masz tak na szybko co bym zmienił by się pokryły
-- 27 sty 2014, o 22:13 --
a no i mapy raczej nie wyrysowane do końca wiec koncówki sobie tak narysowałem
możnik na wolnych ma się zawierać między 1,1.a 1.6 x
na końcu ma być blisko 1
zmniejsz do 1,2 bo to lepiej dla hanki
zrób kalibracje
i potem but na pb by się mapa narysowała ,
potem to samo na gazie
Jak Ci wyjdzie gazowa niżej to tak przesuwasz sobie tą kropkę lub robisz sobie nową i jedziesz nią w górę albo w dół ,
Sporo się robi na wyczucie po przejechaniu kawałka drogi widzisz co się dzieje niestety musisz mieć kierowce bo samemu to bardzo trudno to zrobić ,
Dino lubi robić 6-7 kropek ja umiem na 4 rech to machnąć kwestio jest przesuwania na boki choć czasem łatwiej poszczególne zrobić
pierwsza kropka jest na osi Y kowej druga generalnie odpowiada za wolne obroty (patrzymy od lewej strony)
potem coraz wyższe obroty -obciążenie tam gdzie kończy się wykres to pionowo na dół powinna być ostatnia kropka lub linia mnożnika zbliżona do 1x
Jeśli masz tak że np brzuszek mapy gazowej jest nie równo pod kropka to lepiej kropkę przesunąć w prawo lewo i potem podnieść do góry lub na dół
-- 27 sty 2014, o 22:11 --
Tu masz tak na szybko co bym zmienił by się pokryły
-- 27 sty 2014, o 22:13 --
a no i mapy raczej nie wyrysowane do końca wiec koncówki sobie tak narysowałem
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K