V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 kwie 2017, o 17:03
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Mazowi_Lubelskie
- imię: Pawel
V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Witam,
mam trochę dziwny problem z mieszanką sondami...
Wyrzuciło mi błąd podgrzewu pierwszej sondy, przeczytałem że mogę zamontować wszystkie aby były NTK A4F.
Z przodu miałem 30630130 a z tyłu 30630132...znalazłem sobie używkę 30630132 błąd zniknął samochód zaczął normalnie pracować.
Ale po 2 dniach wyrzuciło mi błąd ubogiej mieszanki... Dzisiaj się podłączyłem i trochę się gubię. Długa korekta stale na 15%, a krótka lata tylko w zakresie praktycznie ujemnym, jedynie na jałowym lata +/- 3%. Przy przejściu na gaz jest lepiej bo gaz olewa to co dostaje od kompa...
Na jałowym sonda lata poprawnie 0-5V, jeżeli odłączę tylną sondę to wtedy przód stoi mi na 5V...
Ok, mogę zwalić na używkę ale ona pracuje normalnie...trochę nawet nie mam jak tego reklamować.
Ktoś coś poradzi ? Jak dalej temat ugryźć?
Może też druga sonda padła?
mam trochę dziwny problem z mieszanką sondami...
Wyrzuciło mi błąd podgrzewu pierwszej sondy, przeczytałem że mogę zamontować wszystkie aby były NTK A4F.
Z przodu miałem 30630130 a z tyłu 30630132...znalazłem sobie używkę 30630132 błąd zniknął samochód zaczął normalnie pracować.
Ale po 2 dniach wyrzuciło mi błąd ubogiej mieszanki... Dzisiaj się podłączyłem i trochę się gubię. Długa korekta stale na 15%, a krótka lata tylko w zakresie praktycznie ujemnym, jedynie na jałowym lata +/- 3%. Przy przejściu na gaz jest lepiej bo gaz olewa to co dostaje od kompa...
Na jałowym sonda lata poprawnie 0-5V, jeżeli odłączę tylną sondę to wtedy przód stoi mi na 5V...
Ok, mogę zwalić na używkę ale ona pracuje normalnie...trochę nawet nie mam jak tego reklamować.
Ktoś coś poradzi ? Jak dalej temat ugryźć?
Może też druga sonda padła?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 kwie 2017, o 17:03
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Mazowi_Lubelskie
- imię: Pawel
Re: V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Edytować już nie mogę....
Oporność obu ok 6 ohm...
Obie latają w całym zakresie... Jeszcze mi wpadło do głowy... Może i głupi pomysł.
Że ta nowa używana działała w drugą stronę znaczy 5v bogato a 0v ubogo... Ale to by było raczej mało prawdopodobne.
Akumulator odłączyłem na noc... Ale też nic nie pomogło. Jedynie zostaje mi znowu wymienić sondę przód. Bo już nie mam pomysłu
Oporność obu ok 6 ohm...
Obie latają w całym zakresie... Jeszcze mi wpadło do głowy... Może i głupi pomysł.
Że ta nowa używana działała w drugą stronę znaczy 5v bogato a 0v ubogo... Ale to by było raczej mało prawdopodobne.
Akumulator odłączyłem na noc... Ale też nic nie pomogło. Jedynie zostaje mi znowu wymienić sondę przód. Bo już nie mam pomysłu
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Jakie jest zasilanie grzałek - ile V ?
Miernik w rękę i sprawdź.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
Miernik w rękę i sprawdź.
Wysłane z mojego SONY Xperia X przy użyciu Tapatalka
-
- Administrator
- Posty: 6836
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 11:03
- Model: V40
- Silnik: 1.9 T4
- moc: 200+
- Rocznik: 1997
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Krakow
- imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
no nie masz pojęcia że komp gazowy nie ma żadnego wpływu na ustalenie prawidłowej mieszanki i nie olewa bo on nie wiele robiCvallo2 pisze:. Przy przejściu na gaz jest lepiej bo gaz olewa to co dostaje od kompa...
?
komp lpg jest tylko do tego by zmienić wydajność wtrysku LPG do ilości pb resztę robi komp Auta !!!!!
czyli jak dla pb prawidłową dawką jest powiedzmy 2,5 ms czas otwarcia dla wolnych to wtryusk lpb będzie 3,0 ale dla tej samej dawki Powietrza
pb 2,5 LPB 3,0 Dla Ecu będzie ok sonda lata jak trzeba od powiedzmy 2.4 do 2.6 dla pb i tak samo dla LPG wtrys PB ,,, tz że komp auta nie "widzi" różnicy między PB A LPG
tak się ma stroić auto w pełnym zakresie ... tz korekty dla pb i LPG mają być praktycznie takie same ... tyle teorii
jeśli jest różna dawka dla pb i LPG komp gazowy przelewa lub nie dolewa Fury i wtedy może być korekta + lub - a jeśli jest tragedia górą to zawory lecą ...
to tyle na szybko ,,
błąd mieszanki to raz ,, błąd grzałek do dwa ,..
Pomiary AFR i strojenie LPG z AFR-Strojenie LPG i inne porady
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
V40-1.9 T4 -wałki z 2.0 N/A-Filtr 1000ccm-Down pipe 3 cale-CAT-magnaflow-pompa -hamulcowa 1 cal -Xenon 6000 K
-
- Debeściak
- Posty: 173
- Rejestracja: 18 paź 2016, o 14:01
- Model: s40
- Silnik: 2.0
- moc: 2.0
- Rocznik: 136
- Skąd jesteś?: Grodzisk
- imię: Zdzislaw
Re: V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Tak jest. LPG na pokładzie korekty się nie zgadzają = lpg do regulacji.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 kwie 2017, o 17:03
- Model: V40
- Silnik: 2.0
- moc: 136
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Mazowi_Lubelskie
- imię: Pawel
Re: V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Żeby nie było chciałbym temat zamknąć...winna jest sonda mimo poprawnej pracy w całym zakresie 0-5v, i poprawnej oporności na grzałce.
Dziękuję tym którzy czytając moje wpisy - przeczytali je ze zrozumieniem.
A teraz troszkę "ironii" choć może nie powinno jej być bo przyszedłem na forum z prośbą o pomoc, a nie żeby się wymądrzać czy ironizować ale może czasem zamiast pisania trzeba pomyśleć czy aby nasza odpowiedź nie wprowadzi więcej zamętu ( dlatego pewno z braku u mnie fachowej wiedzy rzadko się wypowiadam).
I do sedna...Panowie po przeczytaniu waszych porad zacząłem sprawdzać czy w aby dobrym dziale napisałem, bo jakim cudem od sond lambda temat poszedł do gazu skoro na temat lpg była tylko lekka wzmianka - raczej tylko informacyjna którą można było śmiało pominąć, a tutaj została rozdmuchana do tego jakby to był problem na lpg.
Komp auta zawiaduje całym majdanem w aucie ale jeżeli ustawię mu na sztywno dawki na ubogo na lpg to, że tak zapytam jakie będę miał korekty i dawki podczas jazdy? Komp od benzyny zrobi mi korekty?? Podbije gaz? .... Nic takie nie zrobi bo nie ma wpływu na gaz...będzie w korektach podawał, że jest ubogo i tyle, dlatego jak napisałem po przejściu na gaz są olewane informacje od benzyny i krótkie korekty są poprawne. I niby jak miałem wyregulować gaz skoro był stale problem z sondą i pokazywanymi błędnie wartościami korekt - tutaj żadna zmiana nie byłaby poprawna bo sonda była uszkodzona, grzebanie w korektach doprowadziłoby tylko do rozwalenie ustawień gazu.
Ps.
Ps2. Na zgłębienie jednak temat grzałki nakierowałem się czytając któryś z tematów o sondach, tam któryś z użytkowników pisał o różnicach w błędach na kompie jak zachowuje się polift i przed...było w nim napisane iż w poliftach sonda uszkodzona będzie rzucała błedami stale ubogo/bogato.
Ps3. Dla innych jeżeli będziecie mieli podobne problemy to dla weryfikacji sondy najlepiej sprawdzać w tej kolejności, jeżeli któryś z tych pkt jest lipny można sondę olać:
(to już z wątków tutaj na forum)
- najpierw oporność grzałki ok.6 ohm (dokładne wartości gdzieś na forum są)
- potem czy pracuje w pełnym zakresie 0-5v
- i na koniec korekty głównie sprawdzałem długą, bo krótka zazwyczaj pracowała, a problem był z długą która tylko stała w zakresie 15 lub 18%( tutaj może się różnić), ale zawsze bez zmian...i stad błedy na ecu o ubogiej/bogatej dawce.
U mnie dopiero 5 sonda po przejściu powyższych pkt zadziałała poprawnie...2 nie przeszły 1 pkt, kolejna 2 pkt...i właśnie ta ostatnia miała problemy z 3 pkt.
Dziękuję za uwagę.
Dziękuję tym którzy czytając moje wpisy - przeczytali je ze zrozumieniem.
A teraz troszkę "ironii" choć może nie powinno jej być bo przyszedłem na forum z prośbą o pomoc, a nie żeby się wymądrzać czy ironizować ale może czasem zamiast pisania trzeba pomyśleć czy aby nasza odpowiedź nie wprowadzi więcej zamętu ( dlatego pewno z braku u mnie fachowej wiedzy rzadko się wypowiadam).
I do sedna...Panowie po przeczytaniu waszych porad zacząłem sprawdzać czy w aby dobrym dziale napisałem, bo jakim cudem od sond lambda temat poszedł do gazu skoro na temat lpg była tylko lekka wzmianka - raczej tylko informacyjna którą można było śmiało pominąć, a tutaj została rozdmuchana do tego jakby to był problem na lpg.
Komp auta zawiaduje całym majdanem w aucie ale jeżeli ustawię mu na sztywno dawki na ubogo na lpg to, że tak zapytam jakie będę miał korekty i dawki podczas jazdy? Komp od benzyny zrobi mi korekty?? Podbije gaz? .... Nic takie nie zrobi bo nie ma wpływu na gaz...będzie w korektach podawał, że jest ubogo i tyle, dlatego jak napisałem po przejściu na gaz są olewane informacje od benzyny i krótkie korekty są poprawne. I niby jak miałem wyregulować gaz skoro był stale problem z sondą i pokazywanymi błędnie wartościami korekt - tutaj żadna zmiana nie byłaby poprawna bo sonda była uszkodzona, grzebanie w korektach doprowadziłoby tylko do rozwalenie ustawień gazu.
- u mnie to było raz...czyli sonda uszkodzona.błąd mieszanki to raz ,, błąd grzałek do dwa ,..
Ps.
- Sorki za brak odpowiedzi, ale widziałem, że temat poszedł w złą stronę i już nie odpisywałem...napięcie na sondzie też wcześniej sprawdziłem, tylko zapomniałem dopisać.turboni pisze:
Ps2. Na zgłębienie jednak temat grzałki nakierowałem się czytając któryś z tematów o sondach, tam któryś z użytkowników pisał o różnicach w błędach na kompie jak zachowuje się polift i przed...było w nim napisane iż w poliftach sonda uszkodzona będzie rzucała błedami stale ubogo/bogato.
Ps3. Dla innych jeżeli będziecie mieli podobne problemy to dla weryfikacji sondy najlepiej sprawdzać w tej kolejności, jeżeli któryś z tych pkt jest lipny można sondę olać:
(to już z wątków tutaj na forum)
- najpierw oporność grzałki ok.6 ohm (dokładne wartości gdzieś na forum są)
- potem czy pracuje w pełnym zakresie 0-5v
- i na koniec korekty głównie sprawdzałem długą, bo krótka zazwyczaj pracowała, a problem był z długą która tylko stała w zakresie 15 lub 18%( tutaj może się różnić), ale zawsze bez zmian...i stad błedy na ecu o ubogiej/bogatej dawce.
U mnie dopiero 5 sonda po przejściu powyższych pkt zadziałała poprawnie...2 nie przeszły 1 pkt, kolejna 2 pkt...i właśnie ta ostatnia miała problemy z 3 pkt.
Dziękuję za uwagę.
-
- Początkujący
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 cze 2020, o 19:43
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 122
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: zibi
Re: V40 02r 2.0 136 km Sonda lambda
Czesc, podlaczam sie bo temat 'rozwojowy'
Udalo Ci sie wyreklamowac poprzednio zakupione sondy?
Pozdr,
Udalo Ci sie wyreklamowac poprzednio zakupione sondy?
Pozdr,