Witajcie. Walka z V40 trwa już prawie rok i nadal wiemy tyle ile na początku. A więc do rzeczy:
Volvo V40 T4 2002r.
silnik B4204T5
Co wymienione na nowe:
-pierścienie
-panewki
-koło zmiennych faz rozrządu
-rozrząd komplet
-czujnik położenia wałka rozrządu
-świece (oryginalne)
-filtry (w tym paliwa oryginalny)
-uszczelniacze
Regeneracja:
-Turbo
-Głowica
-wtryski
Rozrząd ustawiony poprawnie. No i ciągle wywala błąd położenia wałka rozrządu P0340 i wału P0335 oraz jako niezweryfikowany błąd P0336. Wszyscy rozkładają ręce. Wskazania na impulsator (to kółko z którego odczytuje czujnik położenia wałka) ale dziś odbierając samochód sprawdziłem i teoretycznie numery OEM zgadzają sie z tym co mówi VIN. Sam czujnik wymieniany, nic nie daje. Oraz padła sugestia ze może ktoś kiedyś wsadził nie takie koło dwumasowe. Teraz moje spostrzeżenia. Przy odłączonych obu czujnikach auto odpalało, jeździ w miarę normalnie chociaż zdarzyło mu się zgasnąć przy hamowaniu oraz na wolnych obrotach praca jest nierówna, wyczuwalne rzucanie silnikiem.. Po podłączeniu obu czujników raz odpalił i to byłoby na tyle. Kręci ale zaskoczyć nie chce. I tu moje dwa pytania. Czy rysy na impulsatorze (czy jak tam sie zwie profesjonalnie kółko czujnika wałka) mają wpływ na odczyty? Dorzucę fotki jak wygląda moje. I czy ktoś kto posiada silnik silnik B4204T5 mógłby podesłać fotki jak wygląda to kółko (impulsator) u niego wraz z numerami oraz w jakiej pozycji zamontowany jest czujnik ( ja mam czujnikiem do dołu i podobno tak jest prawidłowo) Walka trwa już rok i efektów nie ma... Ewentualnie czy znalazłby się jakiś cierpliwy magik z województwa łódzkiego i podjął wyzwanie naprawy T4ki? Pomocy koledzy!
Dodam jeszcze jeśli ma to jakieś znaczenie ze gdy podłączone są czujniki położenia wału i wałka ale samochod nie chce zapalić i tylko kręci to na kompie pojawia się jedynie błąd położenia wałka rozrządu P0335 oraz P0336 jako niezweryfikowany.
[V40 T4 02r] Czujnik położenia wałka- impulsator
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Volvo Fan
- Posty: 3991
- Rejestracja: 30 lip 2015, o 21:29
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- moc: 147KW/200KM
- Rocznik: 1998
- wiek: 40
- Skąd jesteś?: Komorow
- imię: Pawel
Re: Czujnik położenia wałka- impulsator [V40 T4 02r]
Daj fotę czujnika położenia wałka rozrządu, oraz jak masz go zdjętego to fote wałka.
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Czujnik położenia wałka- impulsator [V40 T4 02r]
Sporo nawymieniałeś rzeczy w tym aucie. Od początku Ci nie jeździł jak trzeba?
Wprawdzie T4 nie znam, bo sam mam wolnossaka, ale co wiem to się podzielę.
Jeśli to tylko zadrapania, to nie powinny mieć wpływu. Gorzej jeśliby były to odkształcenia całej tej krzywki. Obejrzyj czy jest po obwodzie okrągła nie jajowata. Oczywiście z uwzględnieniem schodków tam gdzie mają być.
Układ otworków obudowy czujnika powinien uniemożliwiać przykręcenie inne niż prawidłowe.
Sprawdź jeszcze czy ktoś nie przykręcił krzywki impulsatora do wałka rozrządu w niewłaściwej pozycji. Tam powinny być 3 wycięcia. 2 duże, jedno mniejsze. Bazuję na wiedzy z wolnosssaka, ale przypuszczam że tu też powinno być coś utrudniające montaż w złej pozycji.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 31
- Skąd jesteś?: Pabianice
- imię: Michal
Re: Czujnik położenia wałka- impulsator [V40 T4 02r]
Były problemy z odpalaniem i brakiem mocy, niestety nie podłączałem go pod komputer wiec nie wiem jakie były błędy chociaż objawy podobne z tego co pamiętam. Samochód dostałem już ze zrzuconą głowicą.Sporo nawymieniałeś rzeczy w tym aucie. Od początku Ci nie jeździł jak trzeba?
Wprawdzie T4 nie znam, bo sam mam wolnossaka, ale co wiem to się podzielę.
Kształt wydaje się być w porządku. Te rysy to raczej od obijania sie o inne graty kiedy głowica była zrzucona, zeszlifowałem na gładką powierzchnie (tylko tyle żeby nie były wyczuwalne pod palcem)Jeśli to tylko zadrapania, to nie powinny mieć wpływu. Gorzej jeśliby były to odkształcenia całej tej krzywki. Obejrzyj czy jest po obwodzie okrągła nie jajowata. Oczywiście z uwzględnieniem schodków tam gdzie mają być.
Dokładnie jak piszesz, nie da sie zamontować na wałek w innej pozycji.Układ otworków obudowy czujnika powinien uniemożliwiać przykręcenie inne niż prawidłowe.
Sprawdź jeszcze czy ktoś nie przykręcił krzywki impulsatora do wałka rozrządu w niewłaściwej pozycji. Tam powinny być 3 wycięcia. 2 duże, jedno mniejsze. Bazuję na wiedzy z wolnosssaka, ale przypuszczam że tu też powinno być coś utrudniające montaż w złej pozycji.
A teraz fotki, niestety głowica jest złożona wiec nie mam możliwości zrobienia zdjęcia całego wałka.
Impulsator:
Czujnik:
Wałek tyle ile widać:
-
- Administrator
- Posty: 1231
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
- Model: V40
- Silnik: B4204S2
- moc: 136KM
- Rocznik: 2004
- wiek: 44
- Skąd jesteś?: Wroclaw
- imię: Janek
Re: Czujnik położenia wałka- impulsator [V40 T4 02r]
Czekaj, czekaj... Coś źle opisałeś te kody, i wskutek tego tańcujemy nie przy tym czujniku co trzeba.
https://www.obd-codes.com/p0335
https://www.obd-codes.com/p0336
Oba kody dotyczą CRANKshaft, not CAMshaft.
Czujnik położenia wału korbowego, nie rozrządu. Tego na dole badaj.
Wtyk, kable, i on sam. Zobacz czy nie jest upaprany jakimiś metalowymi opiłkami.
Jeśli masz multimetr, zmierz przejście po kablach od czujnika do ECM. Jeśli czujnik jest dwuprzewodowy, to z grubsza zmierz mu rezystancję chociaż. Sprawdź czy przesuwanie stalowego czegokolwiek indukuje mu napięcie. Okolice powiedzmy kilkuset mV.
Nawet możesz spróbować wmontować nowy czujnik.
Ja kiedyś miałem taki przypadek że mi auto odmówiło odpalania (ford '91), wszystko posprawdzane, akku ok, iskra we właściwym momencie, czujnik wału korbowego sprawdzony "na stole", rezystancja w zakresie, reagował indukowaniem napięcia na zbliżenie stali. Niby sprawny. Choć nie sprawdzałem wtedy oscyloskopem, na aucie.
Dopiero pomogło założenie nowej sztuki. Jak ręką odjął. A walczyłem z prostym zagadnieniem chyba miesiąc.
pozdrawiam
JD
JD
-
- Turysta
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 15:47
- Model: V40
- Silnik: B4204T5
- moc: 200KM
- Rocznik: 2002
- wiek: 31
- Skąd jesteś?: Pabianice
- imię: Michal
Re: Czujnik położenia wałka- impulsator [V40 T4 02r]
Dzięki za odpowiedz. Czujnik sprawdzalem wlasnie na opornosc i wydawal sie ok. Dzis po 14:00 bede mial drugi oryginal to podmienie i zobaczymy. Sprawdze tez czy sygnal dociera do sterownika. Chociaz podejrzewam ze Panowie z warsztatu ktory zajmuje sie tylko Volvo sprawdzili takie kwestie. Ale jak to mówią, pewne są tylko dwie rzeczy