[V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sie 2019, o 16:38
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Bedzin
- imię: Damian
[V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM
Witajcie.
Jeżdżę 1.9 102 KM a w garażu mam różne graty od 1.9 115 KM
- wtryski
- turbo
- pompe wysokiego cisnienia
Czym się dokładnie różnią te silniki czy coś jeszcze potrzeba, żeby dodać mu trochę mocy?
Jeżdżę 1.9 102 KM a w garażu mam różne graty od 1.9 115 KM
- wtryski
- turbo
- pompe wysokiego cisnienia
Czym się dokładnie różnią te silniki czy coś jeszcze potrzeba, żeby dodać mu trochę mocy?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM
Jak dobrze pamiętam to chyba jeszcze nikt na naszym forum nie robił takiego przeszczepu w tym silniku.
Na początek zapewne musiałbyś zmienić turbinę, ponieważ mocniejszy silnik ma zmienną geometrię a słabszy nie.
Pompa powinna dać radę, porównaj ciśnienie pomp w obu silnikach.
Dalej warto by się zastanowić czy lepiej zrobić mapy na tych wtryskach co masz (byłoby najłatwiejsze, ale niekoniecznie tanie), lub czy władować wtryski od 115stki, ale czy sterowniki je przyjmie.
Na początek zapewne musiałbyś zmienić turbinę, ponieważ mocniejszy silnik ma zmienną geometrię a słabszy nie.
Pompa powinna dać radę, porównaj ciśnienie pomp w obu silnikach.
Dalej warto by się zastanowić czy lepiej zrobić mapy na tych wtryskach co masz (byłoby najłatwiejsze, ale niekoniecznie tanie), lub czy władować wtryski od 115stki, ale czy sterowniki je przyjmie.
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sie 2019, o 16:38
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Bedzin
- imię: Damian
Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM
A jak sterowana jest geometria? Podciśnieniowo czy sygnełem ze sterownika?
-
- Volvo Fan
- Posty: 5652
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM
Dokladnie ci nie powiem, bo ja mam diesla starej konstrukcji, ale w dci 102 lub 115 KM jest chyba sterowane zaworem n75, niech sie wypowiedzą użytkownicy. Obie turbiny maja inna konstrukcję ale sterowanie chyba to samo, jak masz obie turbiny to he obejrzyj dokladnie.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM
komputer jest do wymiany różni się oprogramowaniem wtryski są takie same jak w 115 i pompa również
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Zaawansowany
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 06:13
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2002
- wiek: 32
- Skąd jesteś?: Rzeszow
- imię: Grzesiek
Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM
Turbo w 115 jest sterowane podciśnieniowo przy pomocy zaworu N75 Dodatkowo zmienna geometria też jest sterowana z tego zaworu. Zwróć uwagę na prawidłowe wysterowanie sztangi zmiennej geometrii oraz na jej prawidłowy ruch. W wersji 102 układ podciśnień jest inny gdyż N75 nie steruje sztangą zmiennej geometrii. W 102 jest prosty zawór wastegate który działa 0/1
PS N75 w wersji 115 steruje podciśnieniami elektrycznie
Do zmiany Turbo, ECU, Zawór N75 oraz podciśnienia. Pompa CR wtryski bez kodów IMA podejdą na 100%. Wtryski z IMA warto zakodować do sterownika (Można jeździć bez ale może być za bogato lub zbyt ubogo z mieszanką)
PS N75 w wersji 115 steruje podciśnieniami elektrycznie
Do zmiany Turbo, ECU, Zawór N75 oraz podciśnienia. Pompa CR wtryski bez kodów IMA podejdą na 100%. Wtryski z IMA warto zakodować do sterownika (Można jeździć bez ale może być za bogato lub zbyt ubogo z mieszanką)
Rezerwa taktyczna: V40 2002 1.9D 115KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
Obecne Daily: Astra J ST 2012 1.7 CDTI 125 KM
-
- Turysta
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 sie 2019, o 16:38
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115KM
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Bedzin
- imię: Damian
Re: V40 1.9 02 r 102 KM modyfikacja na 115 KM
W ECU pewnie jest zakodowany imo. Więc już nie jest to taka fajna zabawa
Ale dzięki za konkret info, będę musiał coś pomyśleć
Ale dzięki za konkret info, będę musiał coś pomyśleć
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 wrz 2021, o 11:28
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- moc: 102KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Stara
- imię: Kuba
Re: [V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM
Coś z tego wyszło? Sam przymierzam się do zmiany 102 -> 115 i podniesienie mocy, więc szukam jakichś wskazówek.
-
- Debeściak
- Posty: 360
- Rejestracja: 11 gru 2015, o 18:33
- Model: V40
- Silnik: 1.9 Di
- moc: 102
- Rocznik: 2002
- wiek: 39
- Skąd jesteś?: Tarnobrzeg
- imię: Szczepan
Re: [V40 1.9 02 r 102 KM] Modyfikacja na 115 KM
Też mam taki jak ty samochód i powiem ci że za dużo zachodu z całą zabawa. Zerknij tutaj, ja na wiosnę będę działał w tym kierunku
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volvo-V40-I
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Volvo-V40-I