[V40 1.9 di 115 km] Przegrzewa sie i zapowietrza
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
[V40 1.9 di 115 km] Przegrzewa sie i zapowietrza
Witam
Mam problem z układem chłodzenia a dokładniej, kilka dni temu podczas jazdy auto przestało grzać z nawiewów i po chwili wskazówka temperatury poszła prawie na max i wróciła na 90. Dojechałem do domu i było już ok, ale sytuacja zaczeła sie powtarzac.. Wymieniłem rozrzad z pompa (w starej pompie skończyło sie łożysko) dla pewnosci wymieniłem termostat, zalałem nowy płyn
, odpowietrzyłem. I po około 100km to samo, podczas jazdy grzeje normalnie z nawiewu nagle przestaje i rosnie temp po chwili wraca na 90 i pozornie jest ok tyle że wąż od termostatu do chłodnicy twardy, tak jak by wypychało plyn ze zbiorniczka bo jest tam mokro. Silnik d4192t3 Z tego co jeszcze sprawdzalem, płyn reakcyjny nie pokozał spalin w układzie. Wie ktoś co to może być? Z góry dzieki za pomoc
Mam problem z układem chłodzenia a dokładniej, kilka dni temu podczas jazdy auto przestało grzać z nawiewów i po chwili wskazówka temperatury poszła prawie na max i wróciła na 90. Dojechałem do domu i było już ok, ale sytuacja zaczeła sie powtarzac.. Wymieniłem rozrzad z pompa (w starej pompie skończyło sie łożysko) dla pewnosci wymieniłem termostat, zalałem nowy płyn
, odpowietrzyłem. I po około 100km to samo, podczas jazdy grzeje normalnie z nawiewu nagle przestaje i rosnie temp po chwili wraca na 90 i pozornie jest ok tyle że wąż od termostatu do chłodnicy twardy, tak jak by wypychało plyn ze zbiorniczka bo jest tam mokro. Silnik d4192t3 Z tego co jeszcze sprawdzalem, płyn reakcyjny nie pokozał spalin w układzie. Wie ktoś co to może być? Z góry dzieki za pomoc
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 1 paź 2019, o 16:24
- Model: V40
- Silnik: 1,8 benzyna -lpg
- moc: 114 km
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: krakow
- imię: jurek
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Może nagrzewnica do sprawdzenia
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Bardzo dziwne te objawy moim zdaniem powinieneś powtórzyć odpowietrznie układu na spokojnie na włączonym silniku. Powyższe objawy też są bardzo podobne do uszczelki pod głowica ale skoro sprawdzałes płynem reakcyjnym i nic nie pokazuje to na szczęście pewnie nie jest uszczelka pod głowica dla pewności sprawdź jeszcze korek wlewu oleju czy tam się masło nie zbiera na nim
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Dzieki za podpowiedzi. Olej czysty tzn masła brak, jest 2000 po wymianie stan taki jak wlałem. Nagrzewnica raczej ok, szyby nie parują a w aucie sucho. Plan działania jest taki ze zaleje go plynie, sprawdze czy nje ma wyciekow i jeszcze raz dokładnie odpowietrze.
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Już po uszczelce pod głowicą
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Uszczelka to była pierwsza myśl. Tyle że ani spaliny, ani płyny ustrojowe, ani tym bardziej płyn reakcyjny nie wskazują na to że to uszczelka. Wycieków nie ma ale mam pytanie odnosnie odpowietrzania. Spece od Volvo odpowietrzaja przy pomocy grawitacji? Przy uzyciu czerwonych odpowietrznikow? Czy mosieżnej srubki na obudowie termostatu?
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
A chłodnica nie jest zabita?
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
To też musze chyba sprawdzic, aczkolwiek jak leje plyn na odkreconym odpowietrzniku to sie przelewa
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Stan na dzis: bez wiekszych zmian, układ chłodzenia szczelny, zalany odpowietrzony, na postoju tak jak by ok, z nawiewow gorace powietrze, temperatura 90 stopni. Tyle ze zamin złapie 90 stopni poziom płynu w zbiorniczku rosnie ponad max do przelania, jak złapie temperature to robi bul bul i płynu w zbiorniczku brak, po ostygnieciu i uzupełnieniu jest ok. Test drogowy: po przejechaniu 2km brak ogrzewania, silnik sie przegrzewa, wybija plyn ze zbiorniczka.
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Oj coś mi to jednak pachnie uszkodzona uszczelka pod głowica olej ten płyn testujący i pojedz do dobrego warsztatu niech ci sprawdza ciśnieniowo układ u mnie tak zrobili czyli pompuja Ci powietrze do układu i sprawdzają jak szybko i o ile spada ciśnienie . W mojej volvinie okazało się że plynu ubywalo bo znajomy mechanik spiepszyl wymianę rozrządu i nie uszczelnil dobrze pompy wodnej i tak 1l na 10 000 km mi tego plynu spyla. Zapłaciłem za te usługę 50 zł wraz z pomiarem kompresji na cylindrach. A dalej masz napięte węże te co idą do chłodnicy jak silnik pracuje i korek w zbiorniczku masz zakrecony? Jak walnie uszczelka to tego węża nawet nie da się zacisnąć gola ręką taki będzie twardy jak kamień (tak mi mechanik tłumaczył) oczywiście jeśli chodzi o sytuację że spaliny będą szły do płynu chłodniczego. A powiem Ci ze mój braciak w peugeocie 206 2,0 hdi (tylko że nie testował płynem tego silnikiem) to 2 korki (nowe) wymienił bo mu zabezpieczeniem w korku wywalalo płyn i fura się grzala i koniec końców okazała się uwalona uszczelka pod głowica.