[V40 1.9 di 115 km] Przegrzewa sie i zapowietrza
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Cisnieniowe badanie układu to zdecydowanie dobry pomysl, dzieki. Zasadniczo wiem tyle ze CO2 do układu moze dostac sie tylko jesli uszczelka dokona żywota, płyn reakcyjny pokazuje to bez pudła i u mnie koloru nie zmienia wiec uszczelke zostawiam sobie na koniec. Jak wymienialem rozrzad bylem prawie pewny ze pompa odpowiadala za to co sie dzieje, ale to jednak nie to. Na razie spruboje moze z tym korkiuem bo to pare grodszy a moze pomoze, ewentualnie przepłukam układ bo zastanawiajace jest to wypychanie plynu ze zbiorniczka po odpaleniu gdy jeszcze nje ma temperatury
Jesli chodzi o waz od silnika do chlodnicy to na postoju po odpowietrzeniu miekki a po jezdzie testowek twardy ale nie jak kamien, poodkrecdniu zbiorniczka mieknie i juz jest ok
Jesli chodzi o waz od silnika do chlodnicy to na postoju po odpowietrzeniu miekki a po jezdzie testowek twardy ale nie jak kamien, poodkrecdniu zbiorniczka mieknie i juz jest ok
-
- Debeściak
- Posty: 147
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 09:47
- Model: V40
- Silnik: D4192T4
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Jelenia Góra
- imię: Wojtek
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
CO2 w układzie chłodzenia to też może być pęknięta głowica. Test Co2 trzeba zrobić na dobrze rozgrzanym silniku, bo wtedy dopiero mogą pojawić się pewne nieszczelności.
Zanikający ciepły nawiew, skoki temperatury i wyrzucanie płynu ze zbiorniczka - rozważyłbym dwie kwestie CO2 w układzie lub uszkodzony termostat. CO2 teoretycznie wyeliminowałeś. Jak masz dostęp do pirometru to sprawdź czy chłodnica jest nagrzana równomiernie i jaka ma temperaturę, zwłaszcza gdy temp cieczy wędruje w górę. Jak są wahania we wskazaniach to masz przyczynę zwłaszcza, że termostaty bywają kapryśne i tydzień mogą działać prawidłowo, a raz się przyciąć i spowodować wzrost temperatury.
Wentylatory chłodnicy się włączają?
Zanikający ciepły nawiew, skoki temperatury i wyrzucanie płynu ze zbiorniczka - rozważyłbym dwie kwestie CO2 w układzie lub uszkodzony termostat. CO2 teoretycznie wyeliminowałeś. Jak masz dostęp do pirometru to sprawdź czy chłodnica jest nagrzana równomiernie i jaka ma temperaturę, zwłaszcza gdy temp cieczy wędruje w górę. Jak są wahania we wskazaniach to masz przyczynę zwłaszcza, że termostaty bywają kapryśne i tydzień mogą działać prawidłowo, a raz się przyciąć i spowodować wzrost temperatury.
Wentylatory chłodnicy się włączają?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Witam
Dzieki za podpowiedzi. Stan na dzis, uszczelka wykluczona. Uklad chłodzenia wyplukany i odkamieniony, auto poza jednym dziwnym zachowaniem jezdzi po trasie po miescie i tak jakby jest dobrze ale jest jedno ale, mianowicie odpalam, jadę brak ogrzewania, łapie temperature 90 stopni i dalej brak ogrzewania, po kilku km wskaznik wędruje pod czerwone pole ale nie az tak ze lampka ostrzegawcza sie nie zaświeca, w tej chwili brak mocy, mija kilka sekund, wskaznik wraca na 90 stopni pojawia sie ogrzewanie i jest ok mozna jechac nic sie nie dzieje tyle ze po kazdym zgaszeniu sytuacja sie powtarza
Dzieki za podpowiedzi. Stan na dzis, uszczelka wykluczona. Uklad chłodzenia wyplukany i odkamieniony, auto poza jednym dziwnym zachowaniem jezdzi po trasie po miescie i tak jakby jest dobrze ale jest jedno ale, mianowicie odpalam, jadę brak ogrzewania, łapie temperature 90 stopni i dalej brak ogrzewania, po kilku km wskaznik wędruje pod czerwone pole ale nie az tak ze lampka ostrzegawcza sie nie zaświeca, w tej chwili brak mocy, mija kilka sekund, wskaznik wraca na 90 stopni pojawia sie ogrzewanie i jest ok mozna jechac nic sie nie dzieje tyle ze po kazdym zgaszeniu sytuacja sie powtarza
-
- Volvo Fan
- Posty: 2285
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 21:31
- Model: S40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115
- Rocznik: 2000
- Skąd jesteś?: Lubuskie
- imię: Lukasz
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Wiesz co może być kostka lub kabelki nie łączą przy czujniku temp w obudowie termostatu radzę ci tam zaglądnąć.
Była sobię V40-stka,a teraz jest S40-stka
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Albo sam czujnik jest uwalony i podaje błędne info do kompa
-
- Turysta
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2019, o 21:48
- Model: v40
- Silnik: 1.8
- moc: 115 KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Gdansk
- imię: Daniel
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Może zabrzmi to głupio ale podmień termostat, nigdzie nie wyczytałem abyś skierował podejrzenie w jego stronę a ja spotkałem się już z paroma przypadkami że się zawieszały i robiły cuda wśród objawów pod maską
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 11:24
- Model: V40
- Silnik: 1.9 DI
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Cudkow
- imię: damian
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Witam ponownie jesli chodzi o termostat to wymieniam naprzemiennie stary z nowym, jesli chodzi o temperature to po tym jak wskaznik na chwile wariuje to pozniej jest juz ok. Mam zagwozdke odnosnie czujnika temperatury, czujnik wymontowany z auta ma 4 piny a wtyczka wypieta z niego 2, na aukcjach i w sklepach sa 4 i 3 pinowe. Zastanawiam sie jaka jest roznica i jaki powinien byc u mnie w D4192T3 ?
No i jeszcze pytanie od ktorego powinienem zaczac. Ile jest czujników ? Bo tak cos mi sie wydaje ze ten w obudowie w ktorej jest tez termostat nie jest jedyny
No i jeszcze pytanie od ktorego powinienem zaczac. Ile jest czujników ? Bo tak cos mi sie wydaje ze ten w obudowie w ktorej jest tez termostat nie jest jedyny
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 10:59
- Model: v40
- Silnik: 1.9
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Legnica
- imię: Marcin
Re: Volvo v40 1.9 di 115 km przegrzewa sie i zapowietrza
Witaj mam dokladnie taki sam problem, czy rozwiazales go ? i drugie pytanie gdzie znajduje sie czujnik cieczy 4 pinowy???
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 kwie 2021, o 20:10
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115KM
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Darek
Re: [V40 1.9 di 115 km] Przegrzewa sie i zapowietrza
Witm!
nie wiem czy ktoś mi odpowie. Umnie jest to samo, po wymianie czujnika, termostatu, płukance (nieudolnej) ugniataniu rury od temostatu... Nie ma "majonezu" olej nie zmienia barwy, nie dymi, zapala bez problemu, chodzi równo, pali mało, nie przerywa, nie ubywa płynu...i wogóle nic się nie dzieję oprócz...wskaźnika temperatury. Po przejechaniu ok. 50-60- km. w upale wskaźnik podnosi się na czerwone. Co jest??? Nic nie wskazuje na usczelkę głowicy...
Jeśli ktoś by mógl to niech coś podpowie
Pozdrawiam - Darek
nie wiem czy ktoś mi odpowie. Umnie jest to samo, po wymianie czujnika, termostatu, płukance (nieudolnej) ugniataniu rury od temostatu... Nie ma "majonezu" olej nie zmienia barwy, nie dymi, zapala bez problemu, chodzi równo, pali mało, nie przerywa, nie ubywa płynu...i wogóle nic się nie dzieję oprócz...wskaźnika temperatury. Po przejechaniu ok. 50-60- km. w upale wskaźnik podnosi się na czerwone. Co jest??? Nic nie wskazuje na usczelkę głowicy...
Jeśli ktoś by mógl to niech coś podpowie
Pozdrawiam - Darek
-
- Debeściak
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1.9 di 115 km] Przegrzewa sie i zapowietrza
A co z ogrzewaniem ? Dmucha ciepło wtedy kiedy wskaźnik szaleje ?
Przy odpowietrzaniu miałeś pokrętło regulacji temperatury ogrzewania na MAX ?
Prawdopodobnie zapowietrzona jest nagrzewnica. Spróbuj stanąć pod sporą górkę odpal silnik i ugniataj węże (wszystkie do których masz dostęp) i zobacz czy z płynem w zbiorniku coś się podzieje (znaczy ubędzie go).
Nie wiem jak diesle to tam mają rozwiązane te odpowietrzanie.
W każdym razie u mnie w pierwszej benzynie z 98 r też tak się stało.
Po pierwszej wymianie płynu i odpaleniu silnika temperatura jakoś dziwnie szybko rosła, ale z nadmuchu leciało zimne powietrze.
U mnie pomogło wstępne zalanie bloku silnika przez otwór termostatu a reszta normalnie do zbiorniczka.
Przy odpowietrzaniu miałeś pokrętło regulacji temperatury ogrzewania na MAX ?
Prawdopodobnie zapowietrzona jest nagrzewnica. Spróbuj stanąć pod sporą górkę odpal silnik i ugniataj węże (wszystkie do których masz dostęp) i zobacz czy z płynem w zbiorniku coś się podzieje (znaczy ubędzie go).
Nie wiem jak diesle to tam mają rozwiązane te odpowietrzanie.
W każdym razie u mnie w pierwszej benzynie z 98 r też tak się stało.
Po pierwszej wymianie płynu i odpaleniu silnika temperatura jakoś dziwnie szybko rosła, ale z nadmuchu leciało zimne powietrze.
U mnie pomogło wstępne zalanie bloku silnika przez otwór termostatu a reszta normalnie do zbiorniczka.