(v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
(v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75
Jako że mam problem z prawidłowym połączeniu przewodów podciśnienia, turbo od momentu uruchomienia silnika,wciąga sztangę na maxa, chciałbym się dowiedzieć, jakimi napięciami prądu jest sterowany zawór N 75 , i od czego zależą zmieniające się wartości napięcia pradu.
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75
Może zadałem pytanie tak głupie, że zerowe zainteresowanie, nawet Kolega Yaro nie zareagował.
Dzisiaj może i fachowiec jak mu opowiedziałem o moich problemach z turbo, i podłaczeniami podciśnień, orzekł, że sztanga gruszki turba od razu, po uruchomieniu silnika idzie w górę na maxa, i dopiero w czasie jazdy steruje łopatkami w turbinie elektrozawór N 75, ale czy na pewno, nie jestem przekonany.
Dzisiaj może i fachowiec jak mu opowiedziałem o moich problemach z turbo, i podłaczeniami podciśnień, orzekł, że sztanga gruszki turba od razu, po uruchomieniu silnika idzie w górę na maxa, i dopiero w czasie jazdy steruje łopatkami w turbinie elektrozawór N 75, ale czy na pewno, nie jestem przekonany.
-
- Moderator
- Posty: 8329
- Rejestracja: 8 paź 2014, o 21:59
- Model: C30/V40
- Silnik: D4164T/B5254T12
- moc: 109/254
- Rocznik: 2013
- wiek: 38
- Skąd jesteś?: NowaPogorzel
- imię: Piotrek
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75
No Yaro nie siedzi 24/24 na forum. Daj Vin, zobaczę w tabelach jak to powinno być połączone.
Auto masz mobilne? Jeździ?
-
- Debeściak
- Posty: 230
- Rejestracja: 5 cze 2017, o 21:41
- Model: V 40
- Silnik: 1,9 TD
- moc: 85 KW
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Otwock
- imię: Krzysztof
Re: (v40 1,9 dci 2002 r pr) zasada działania elektrozaworu N 75
I teraz już wiem dokładnie, jak działa zawór N75 sterujący turbiną.
W chwili odpalenia silnika, i podczas pracy na wolnych obrotach zawór podaje pełne podciśnienie na gruszkę i ściąga sztangę na maxa do góry. W tym czasie prąd na zawór podawany jest taki, jak w akumulatorze 12,5 Volt. Z chwilą zwiększania obrotów, napięcie podawane na zawór N75 spada, i przy 3500 obrotów ma 8,5 Volt.
Vacuometr, gdy podłączymy, w tym czasie pokazuje minimalne ciśnienie doładowania na wolnych obrotach silnika , 0,3 do 0,8 bar.
W momencie zwiększania obrotów napięcie prądu spada, a ciśnienie doładowania wzrasta tak, jak wydajna jest turbina, u mnie dochodzi do 3,5 bar.
Gdyby ktoś zamienił dwa przewody prądowe w zaworze N75 , plus z minusem odwrotnie, to turbo wtedy nie ładuje wcale, a nawet stwarza minimalne podciśnienie.
W chwili odpalenia silnika, i podczas pracy na wolnych obrotach zawór podaje pełne podciśnienie na gruszkę i ściąga sztangę na maxa do góry. W tym czasie prąd na zawór podawany jest taki, jak w akumulatorze 12,5 Volt. Z chwilą zwiększania obrotów, napięcie podawane na zawór N75 spada, i przy 3500 obrotów ma 8,5 Volt.
Vacuometr, gdy podłączymy, w tym czasie pokazuje minimalne ciśnienie doładowania na wolnych obrotach silnika , 0,3 do 0,8 bar.
W momencie zwiększania obrotów napięcie prądu spada, a ciśnienie doładowania wzrasta tak, jak wydajna jest turbina, u mnie dochodzi do 3,5 bar.
Gdyby ktoś zamienił dwa przewody prądowe w zaworze N75 , plus z minusem odwrotnie, to turbo wtedy nie ładuje wcale, a nawet stwarza minimalne podciśnienie.