[V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
[V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Cześć, w związku z nadchodzącym chłodem coraz większym problemem okazuje się słabe ogrzewanie w moim aucie i potrzebuję porady, bo kończą mi się już pomysły.
Samochód:
Volvo V40 1.8i 125km B4184SM 1999 rok
Silnik w miarę normalnie nagrzewa się do optymalnej temperatury(obecnie przy kilku °C 5+ minut) i przy niej pozostaje. Po nagrzaniu się powietrze z nawiewu ustawionego na gorąc jest ledwo ciepłe, a zdecydowanie niewystarczające.
Po zakupie auta na początku sierpnia, wymieniłem płyn chłodniczy i mniej więcej wtedy to dopiero zaobserwowałem, ale to były pierwsze chłodniejsze dni, więc podejrzewam że to było niezależne od wymiany. Po miesiącu bujania się w czapce w zimnej furce, wymieniłem u mechanika termostat, zrobiłem płukankę układu i wymieniłem płyn chłodniczy, bo mechanik mówił że syf się zrobił.
Wydaje mi się że po tym zabiegu nic się nie zmieniło.
Poziom płynu sprawdzałem i uzupełniałem po wymianach, w międzyczasie próbowałem też odpowietrzyć układ(około 20 minut z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, uciskalem tez rury, żadne powietrze się nie wydostało, poziom płynu nie spadł) i nic się nie zmieniło.
Wczoraj wymieniłem dla pewności bezpiecznik grzałki, w puszce pod kierownicą, ale też nic to nie dało. Nie jest to też wina niedziałających pokręteł od ciepła, czuć wyraźną różnicę na zimnym nadmuchu. A gdyby to było to pokrętło wyżej od domieszania powietrza z zewnątrz, to przynajmniej w stopki ciepło by było.
Płynu nie ubywa podczas eksploatacji.
Jedyne rozwiązania jakie mi przychodzą do głowy to w jakiś sposób zepsuta nagrzewnica, albo wyjątkowo paskudne zapowietrzenie układu opierające się dwóm wymianom płynu i odpowietrzaniu.
Jestem trochę zdesperowany, bo dziennie conajmniej 120km robię, a cieplej nie będzie. Myślałem o jakimś grzybopatencie, typu karton za atrapę chłodnicy, ale no nie wiem tak naprawdę co poradzić. Co do napraw samodzielnych, to mogę zrobić wszystko co nie wymaga zabaw z płynem i podnośnika, narzędzia i jakieś obycie mam, ale mogę pracować jedynie na parkingu.
Samochód:
Volvo V40 1.8i 125km B4184SM 1999 rok
Silnik w miarę normalnie nagrzewa się do optymalnej temperatury(obecnie przy kilku °C 5+ minut) i przy niej pozostaje. Po nagrzaniu się powietrze z nawiewu ustawionego na gorąc jest ledwo ciepłe, a zdecydowanie niewystarczające.
Po zakupie auta na początku sierpnia, wymieniłem płyn chłodniczy i mniej więcej wtedy to dopiero zaobserwowałem, ale to były pierwsze chłodniejsze dni, więc podejrzewam że to było niezależne od wymiany. Po miesiącu bujania się w czapce w zimnej furce, wymieniłem u mechanika termostat, zrobiłem płukankę układu i wymieniłem płyn chłodniczy, bo mechanik mówił że syf się zrobił.
Wydaje mi się że po tym zabiegu nic się nie zmieniło.
Poziom płynu sprawdzałem i uzupełniałem po wymianach, w międzyczasie próbowałem też odpowietrzyć układ(około 20 minut z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, uciskalem tez rury, żadne powietrze się nie wydostało, poziom płynu nie spadł) i nic się nie zmieniło.
Wczoraj wymieniłem dla pewności bezpiecznik grzałki, w puszce pod kierownicą, ale też nic to nie dało. Nie jest to też wina niedziałających pokręteł od ciepła, czuć wyraźną różnicę na zimnym nadmuchu. A gdyby to było to pokrętło wyżej od domieszania powietrza z zewnątrz, to przynajmniej w stopki ciepło by było.
Płynu nie ubywa podczas eksploatacji.
Jedyne rozwiązania jakie mi przychodzą do głowy to w jakiś sposób zepsuta nagrzewnica, albo wyjątkowo paskudne zapowietrzenie układu opierające się dwóm wymianom płynu i odpowietrzaniu.
Jestem trochę zdesperowany, bo dziennie conajmniej 120km robię, a cieplej nie będzie. Myślałem o jakimś grzybopatencie, typu karton za atrapę chłodnicy, ale no nie wiem tak naprawdę co poradzić. Co do napraw samodzielnych, to mogę zrobić wszystko co nie wymaga zabaw z płynem i podnośnika, narzędzia i jakieś obycie mam, ale mogę pracować jedynie na parkingu.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Z twojego opisu ewidentnie wynika, że masz za*ebaną kamieniem nagrzewnice. Naprosciej byłoby ją odrazu wymienić ale możesz jeszcze ją wyczyścić w taki sposób jak ja
https://youtu.be/570n7Qa14is
Przy czyszczeniu wyleciało dużo więcej syfu niż na filmie widać.
Po czyszczeniu nagrzewnica grzała ale nie mialem okazji sprawdzić jej w zimie bo zaczął cieknąć plym chłodniczy, myślałem że to przez ten środek nagrzewnica się rozszczelnila i wtedy zdecydowałem sie wymienić na nową ale po rozebraniu okazało się że nagrzewnica była dobra a pogięła sie jedna rurka aluminiowa od nagrzewnicy (od strony komory silnika) i po założeniu węża byla nieszczelność i plyn sie lał do środka pod wykładzinę. Jak już rozebralem to i tak wymienilem nagrzewnice na nową (od 9ciu lat mialem problem z ogrzewaniem w tym samochodzie wiec chcialem mieć zrobione w końcu jak należy). Na rurkę nie byłem przygotowany do wymiany - w sklepie nie osiagalna, jedynie używka bez problemu dostępna na olx lub allegro, w aso też może być ciezko dostać.
Teraz grzeje naprawdę super.
Jakbyś zdecydował się na wymianę nagrzewnicy to musisz wiedzieć że trzeba rozszczelniac uklad klimatyzacji więc lepiej dogadać się z jakimś mechanikiem żeby ściągnął czynnik z ukladu i zaopatrz sie w nowy osuszacz klimatyzacji bo stary jeszcze pewnie ori.
Cała operacja kosztowała mnie w sumie ok 600 zł, razem z wymianą wykladzin na podłodze bo były mokre i brudne, oczywiście sam wszystko robiłem.
https://youtu.be/570n7Qa14is
Przy czyszczeniu wyleciało dużo więcej syfu niż na filmie widać.
Po czyszczeniu nagrzewnica grzała ale nie mialem okazji sprawdzić jej w zimie bo zaczął cieknąć plym chłodniczy, myślałem że to przez ten środek nagrzewnica się rozszczelnila i wtedy zdecydowałem sie wymienić na nową ale po rozebraniu okazało się że nagrzewnica była dobra a pogięła sie jedna rurka aluminiowa od nagrzewnicy (od strony komory silnika) i po założeniu węża byla nieszczelność i plyn sie lał do środka pod wykładzinę. Jak już rozebralem to i tak wymienilem nagrzewnice na nową (od 9ciu lat mialem problem z ogrzewaniem w tym samochodzie wiec chcialem mieć zrobione w końcu jak należy). Na rurkę nie byłem przygotowany do wymiany - w sklepie nie osiagalna, jedynie używka bez problemu dostępna na olx lub allegro, w aso też może być ciezko dostać.
Teraz grzeje naprawdę super.
Jakbyś zdecydował się na wymianę nagrzewnicy to musisz wiedzieć że trzeba rozszczelniac uklad klimatyzacji więc lepiej dogadać się z jakimś mechanikiem żeby ściągnął czynnik z ukladu i zaopatrz sie w nowy osuszacz klimatyzacji bo stary jeszcze pewnie ori.
Cała operacja kosztowała mnie w sumie ok 600 zł, razem z wymianą wykladzin na podłodze bo były mokre i brudne, oczywiście sam wszystko robiłem.
-
- Debeściak
- Posty: 219
- Rejestracja: 1 wrz 2018, o 12:28
- Model: v40
- Silnik: 1,8
- moc: 115
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Polska
- imię: daro
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Stawiam ta sama diagnozę co GregoR - jak najbardziej obstawiałbym nagrzewnice - jeśli nie jest zalaznieta jakimś syfem czy nawet kamieniem (Bóg jeden raczy wiedzieć jak poprzedni właściciele użytkowali to auto i co lali w lecie do chlodnicy) to może być też tak że coś, jakis syf lub jakis kawałek gumy nawet czy innego szajsu zablokował wlot cieczy do nagrzewnicy i lipnie grzeje bo nie ma obiegu. PS: Ja mam ten sam rocznik tylko silnik 1,8 115 km w benzynie i rano wstaje może być niecałe 7 stopni na dworzu i po przejechaniu kilometra czuć wyraźne ciepło z nadmuchów (i żonka mnie opiepsza że już robię saunę w aucie ) a wskazówka od temperatury silnika ledwie wtedy jest tylko w powiedzmy na 2 kresce od dołu l. Dodam również że 4 lata temu zmieniałem płyn przy okazji wymiany rozrządu i grzeje nawet lepiej po wymianie płynu niż przed. Acha co do syfu o którym wcześniej wspominałem - mogło być też tak że któryś poprzedni właściciel wpakował w celu uszczelnienia jakiegoś wycieku płynu jakiś magiczny specyfik do układu chłodzenia a wtedy różnie bywa - mój brat w vectrze tak sobie takim specyfikiem uszczelnil układ że nagrzewnica nadawała się tylko do wymiany
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Dzięki za odpowiedzi.
W ciągu kilku dni zajmę się tematem i opiszę efekty, dzięki twojej sugestii znalazłem trochę łatwiejszy w moich warunkach sposób: [youtube]https://youtu.be/WC586sy0HpI[/youtube]
Oby się udało, bo u mnie przy 7miu stopniach to muszę trzymać ręce przy kratce
W ciągu kilku dni zajmę się tematem i opiszę efekty, dzięki twojej sugestii znalazłem trochę łatwiejszy w moich warunkach sposób: [youtube]https://youtu.be/WC586sy0HpI[/youtube]
Oby się udało, bo u mnie przy 7miu stopniach to muszę trzymać ręce przy kratce
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Przerabiałem już to w kilku moich łosiach, problem likwidowałem w prosty sposób: na ścianie grodziowej są dwa węże idące do nagrzewnicy - zdejmowałem je i podłączałem wąż z wodą na początku leciał syf ale po kilkuminutowym płukaniu leciała już czysta woda, w moim przypadku ten zabieg przynosił efekty.
Sorry, nie doczytałem ale GregoR. przedstawił ten sam sposób usunięcia problemu , czyli sposób sprawdzony.
Sorry, nie doczytałem ale GregoR. przedstawił ten sam sposób usunięcia problemu , czyli sposób sprawdzony.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Cztery płukania, w tym dwa z odkamieniaczem do czajników chyba wystarczyły. Chyba, bo zrobiło się ogólnie cieplej, teraz zalałem już płynem normalnym. Teraz czeka mnie podróż do pszoku.
Dzięki za porady
Dzięki za porady
-
- Początkujący
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 lut 2017, o 15:54
- Model: S40
- Silnik: 1.8
- moc: 122 kM
- Rocznik: 2004
- wiek: 50
- Skąd jesteś?: centrum
- imię: Pedington
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Jeszcze jeden istotny drobiazg, jeżeli nagrzewnica była zamulona to wypadało by sprawdzić termostat czy przypadkiem nie jest przytarty i nie blokuje się w pozycji otwartej " wtedy jest tzw. duży obieg czynnika chłodzącego i ogrzewanie słabo działa".
Sprawdzenie termostatu nie wymaga spuszczania płynu z układu, wystarczy odciągnąć płyn ze zbiornika wyrównawczego np. dużą strzykawką i praktycznie nic nie wyleci. Kilka minut roboty a 100 % pewności.
Co by w przyszłości nie osadzał się kamień w układzie chłodzenia sugerowane są bezkrzemianowe płyny do chłodnic.
Po jakimś czasie sprawdź czy płyn nie zrobił się mętny bo u układzie mogą jeszcze być pozostałości osadów i wtedy wymień ponownie na świeży ale bezkrzemianowy.
Sprawdzenie termostatu nie wymaga spuszczania płynu z układu, wystarczy odciągnąć płyn ze zbiornika wyrównawczego np. dużą strzykawką i praktycznie nic nie wyleci. Kilka minut roboty a 100 % pewności.
Co by w przyszłości nie osadzał się kamień w układzie chłodzenia sugerowane są bezkrzemianowe płyny do chłodnic.
Po jakimś czasie sprawdź czy płyn nie zrobił się mętny bo u układzie mogą jeszcze być pozostałości osadów i wtedy wymień ponownie na świeży ale bezkrzemianowy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sie 2021, o 18:02
- Model: V40
- Silnik: 1.8i B4184SM
- moc: 125KM
- Rocznik: 1999
- Skąd jesteś?: Warszawa
- imię: Bogdan
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Termostat zmieniony, właściwie profilaktycznie, w celu wyeliminowania że to on był przyczyną. Mieli sprawdzić, a wymienili, kiepski mechanik, ale przynajmniej w sobotę działa i nie ma problemu z moimi częściami.
Co do kamienia, to kupiłem go niedawno, tanio, a wcześniej stał dwa lata, także uważam że i tak mało problematyczny .
Planuję jeszcze z raz przepłukać porządnie układ, bo choć płyn zachował kolor to się trochę mętny już zrobił. Ale dzięki za porady.
Tym razem zalałem mu płyn który powinien płynąć w służbowym Białoruskim GAZonie, bo już stał u mnie jakiś czas i idealna okazja żeby go zużyć. Następny po przepłukaniu będzie lepszej jakości.
Co do kamienia, to kupiłem go niedawno, tanio, a wcześniej stał dwa lata, także uważam że i tak mało problematyczny .
Planuję jeszcze z raz przepłukać porządnie układ, bo choć płyn zachował kolor to się trochę mętny już zrobił. Ale dzięki za porady.
Tym razem zalałem mu płyn który powinien płynąć w służbowym Białoruskim GAZonie, bo już stał u mnie jakiś czas i idealna okazja żeby go zużyć. Następny po przepłukaniu będzie lepszej jakości.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 14:03
- Model: V40
- Silnik: B4204T
- moc: 160
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Lublin
- imię: Artur
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
Witam też mam problem z ogrzewaniem w v40 2.0t 2001 wersja USA. Jest nowy termostat i płyn. Silnik się szybko nagrzewa a wewnątrz ani grama ciepłego powietrza nawet po długiej trasie wieje chłodem.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 1.8i B4184SM 1999] Ogrzewanie
To sprawdź najpierw czy węże idące do nagrzewnicy są gorące, jeżeli tak to to albo nagrzewnica zapchana kamieniem albo silniczek od klapy ciepłego powietrza niesprawny.