[V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
To znaczy on na szybko tak „sprawdził” z tym czynnikiem. Nie było miejsca żeby wjechac do środka i podłączyć pod maszynę do uzupełniania i sprawdzania szczelności.
Piszesz ze wiatraki w volvo włączają się dość późno, ale ja nawet pod godzinnej jeździe otwieram maskę i on stoi. Nie powinien się kręci również na postoju?
Piszesz ze wiatraki w volvo włączają się dość późno, ale ja nawet pod godzinnej jeździe otwieram maskę i on stoi. Nie powinien się kręci również na postoju?
-
- Początkujący
- Posty: 51
- Rejestracja: 25 wrz 2021, o 21:29
- Model: V40
- Silnik: 2.0t
- moc: 120/163
- Rocznik: 2002
- Skąd jesteś?: Katowice
- imię: Krzysztof
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Jeśli nie ma takiej temperatury żeby musiał się włączyć to się nie włączy. Poczekaj aż zrobi się cieplej i wtedy sprawdź czy się włączy.
A tak na marginesie to jeśli już chcesz go teraz zagrzać to zostaw go na godzinę albo i dłużej na postoju, według mnie mocniej się zagrzeje niż podczas jazdy gdy zimne powietrze cały czas go schładza
A tak na marginesie to jeśli już chcesz go teraz zagrzać to zostaw go na godzinę albo i dłużej na postoju, według mnie mocniej się zagrzeje niż podczas jazdy gdy zimne powietrze cały czas go schładza
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacjap
Wracam ponownie,
Ogarnalem ostatnio w końcu klimatyzacje. Okazało się ze kompresor był zatarty, jedna z aluminowych rurek pęknięta i dziurawy skraplacz.
Zakupiłem nowy skraplacz, nowy osuszacz i używany kompresor (nowy niestety zbyt drogi) oraz używana „dwururkę” (aluminiowo gumowy przewód który był pęknięty).
Po wymianie części zostal wpuszczony hydrogen, wszystko niby Ok, szczelność również jest w porządku, nabito klime (850 gram czynnika), wpuszczono barwnik, pod UV nic nie widać żeby gdzieś uciekało.
Nurtuje mnie jedynie praca klimatyzacji - kompresor załącza się, pracuje jakieś 30 sekund i wyłącza się i w zależności od temperatury na podworku, im cieplej tym włącza się ponownie szybciej, a nim chłodniej wolniej. Dosłownie wyłącza się na jakieś 15-30 sekund i załącza ponownie. We wnętrzu mam chłodno, jedynie przez ten czas co kompresor się wyłącza z nawiewów zaczyna lecieć cieplejsze powietrze, które mimo wszystko nie jest zbyt ciepłe i nie wpływa zbytnio ma chłód w kabinie.
Ale zastanawia mnie czy kompresor nie powinien pracować ciagle? Do momentu kiedy sam go nie wyłącze? Czy od tego zapinania i rozpinania sprzęgła co jakiś czas nie zepsuje się ono szybko? Mam manualna klimatyzacje.
Ogarnalem ostatnio w końcu klimatyzacje. Okazało się ze kompresor był zatarty, jedna z aluminowych rurek pęknięta i dziurawy skraplacz.
Zakupiłem nowy skraplacz, nowy osuszacz i używany kompresor (nowy niestety zbyt drogi) oraz używana „dwururkę” (aluminiowo gumowy przewód który był pęknięty).
Po wymianie części zostal wpuszczony hydrogen, wszystko niby Ok, szczelność również jest w porządku, nabito klime (850 gram czynnika), wpuszczono barwnik, pod UV nic nie widać żeby gdzieś uciekało.
Nurtuje mnie jedynie praca klimatyzacji - kompresor załącza się, pracuje jakieś 30 sekund i wyłącza się i w zależności od temperatury na podworku, im cieplej tym włącza się ponownie szybciej, a nim chłodniej wolniej. Dosłownie wyłącza się na jakieś 15-30 sekund i załącza ponownie. We wnętrzu mam chłodno, jedynie przez ten czas co kompresor się wyłącza z nawiewów zaczyna lecieć cieplejsze powietrze, które mimo wszystko nie jest zbyt ciepłe i nie wpływa zbytnio ma chłód w kabinie.
Ale zastanawia mnie czy kompresor nie powinien pracować ciagle? Do momentu kiedy sam go nie wyłącze? Czy od tego zapinania i rozpinania sprzęgła co jakiś czas nie zepsuje się ono szybko? Mam manualna klimatyzacje.
-
- Debeściak
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Wszystko masz raczej ok. Włączaniem i wyłączaniem sprężarki steruje presostat wkręcony w osuszacz (poniżej półki akumulatora przy chłodnicy), w zależności od ciśnienia panującego w układzie.
Więc nic tu nie ma do kombinowania. Tak to ma chodzić.
Więc nic tu nie ma do kombinowania. Tak to ma chodzić.
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Bardzo Ci dziekuje za odpowiedz. Miałem okazje porozmawiać z innym użytkownikiem V40tki, u którego klimatyzacja działa identycznie. Także wychodzi na to, ze wszystko jest ok
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
A da radę to jakoś ustawić żeby ta sprężarka chodziła ciagle? Nie wyłączała się na te pare sekund?
-
- Debeściak
- Posty: 376
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 04:39
- Model: V40
- Silnik: B4184S2
- moc: 122 KM
- Rocznik: 2004
- Skąd jesteś?: Rybnik
- imię: Pawel
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Presostat pilnuje żeby ciśnienie w układzie nie przekraczało bezpiecznej dla całego ukladu wartości, dlatego wyłącza sprężarkę na chwilę.
Także radzę nie eksperymentować.
Także radzę nie eksperymentować.
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Czyli w przypadku nie rozłączania sprężarki zbyt wysokie ciśnienie mogloby po prostu rozszczelnić układ, dobrze rozumiem? A może być tak ze presostat jest uszkodzony i dlatego wyłącza i włącza?
-
- Volvo Fan
- Posty: 4527
- Rejestracja: 19 mar 2016, o 22:41
- Model: Laguna 3
- Silnik: F4RT
- moc: 170
- Rocznik: 2008
- wiek: 37
- Skąd jesteś?: Siechnice
- imię: Robert
- Lokalizacja: Siechnice
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Nie.On działa na zasadzie 0 1, czyli wł/wył. Ten czujnik nie podaje parametrów ciśnienia do sterownika.
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 1,9Di 115 km 03r] klimatyzacja
Ok dziekuje Panowie za pomoc