[V40 1.6 B4164T3] Szarpanie po zmianie rozrządu.

Wszelkie problemy z mechaniką
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
Kubanczyk99
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2021, o 08:34
Model: V40
Silnik: 1.6T
moc: 180
Rocznik: 2014
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Jakub

[V40 1.6 B4164T3] Szarpanie po zmianie rozrządu.

Post autor: Kubanczyk99 » 10 sie 2022, o 13:49

Już mi rynce opadaj, mechanior wymienił rozrzad i auto zaczęło szarpać na 2/3/4 w zakresie 1500-2000 rpm. Wyczyściłem map sensor, świeczki nowe ngk plarinium. Zastanawiam się nad n75 czy nie robi się jakiś lag. Jeszcze padł pomysł nastawnikow faz rozrządu.
Doradźcie coś Panowie

Awatar użytkownika
Janek_wro
Administrator
Posty: 1231
Rejestracja: 14 lip 2019, o 14:12
Model: V40
Silnik: B4204S2
moc: 136KM
Rocznik: 2004
wiek: 44
Skąd jesteś?: Wroclaw
imię: Janek

Re: V40 1.6 B4164T3 szarpanie po zmianie rozrządu.

Post autor: Janek_wro » 10 sie 2022, o 17:22

Kubanczyk99 pisze:
10 sie 2022, o 13:49
Już mi rynce opadaj, mechanior wymienił rozrzad i auto zaczęło szarpać na 2/3/4 w zakresie 1500-2000 rpm.
Doradźcie coś Panowie
Jak po wymianie rozrządu, to idziesz z reklamacją. Niech sprawdzają co spier###lili. I nie daj się naciągać na wymianę połowy silnika w poszukiwaniu "co by tu mogło jeszcze"

Możesz też wcześniej zrobić mu diagnostykę po OBD, wraz z odczytem live data, w zakładzie innym niż ten gdzie Ci naprawę robili. Może wyczają co jest nie tak. Wtedy wracasz do tych pierwszych z konkretami.

BTW - tu jest większość użytkowników V40 mk1, więc z odpowiedziami co do mk2 (>2012), może być nieco trudniej.
pozdrawiam
JD

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubanczyk99
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2021, o 08:34
Model: V40
Silnik: 1.6T
moc: 180
Rocznik: 2014
Skąd jesteś?: Warszawa
imię: Jakub

Re: V40 1.6 B4164T3 szarpanie po zmianie rozrządu.

Post autor: Kubanczyk99 » 11 sie 2022, o 21:30

Niby ustawiał na blokadach, silnik jest fordowski ecoboost wiec raczej z dostępnością blokad nie ma problemu. Wiem ze się pitolił z ustawieniem rozrządu i miał problem z kołem pasowym, bo nie ma żadnego klina bądź wielowpustu. Naciągnąć się nie dam, bo sam „mechanikuje” z wykształcenia jestem mechanikiem. Podczas rozmowy ze znajomym wpadłem na pomysł czujnika położenia wału, ale wpierw muszę go wrzucić na diagnostykę i zrobić mu live date, może wtedy sprawdzę kat wyprzedzenia zapłonu i coś mnie delikatnie nakieruje.
Dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam.

Btw. Szkoda ze nie ma forum dla mk2 😔

Awatar użytkownika
thomson0073
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2022, o 07:55
Model: v40
Silnik: 1,6
moc: 156
Rocznik: 2013
Skąd jesteś?: Wadowice
imię: Tomek

Re: V40 1.6 B4164T3 szarpanie po zmianie rozrządu.

Post autor: thomson0073 » 16 wrz 2022, o 09:00

Cześć! :-)
Nie wiem, czy ta odpowiedź pomoże, ale miałem identyczny problem tylko, że w Subarce...
Też po zmianie rozrządu. Fura złapała takiego muła, że czasami potrafiła zgasnąć i bieda była z odpaleniem.
Wymieniłem czujnik wałka rozrządu i temat się skończył, wróciła moc, szarpanie ustało.
Dziwne było to, że po OBD raz błąd czujnika wskazywał mi jako "niezidentyfikowany", a czasami w ogóle go nie widział.
Być może w Volvo jest tak samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczne”