[V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
[V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Panowie, jeszcze raz ja
Jestem na etapie zamawiania tej przetwornicy bo jeden ksenon mi nie swieci (podmienialem zarniki i nic).
Czy te zamienniki z Allegro są coś warte? Kosztują w okolicach 100 zł za nowy, a używki Hella sprzedają również w okolicach 100 zł. Co lepiej wziąć?
Jestem na etapie zamawiania tej przetwornicy bo jeden ksenon mi nie swieci (podmienialem zarniki i nic).
Czy te zamienniki z Allegro są coś warte? Kosztują w okolicach 100 zł za nowy, a używki Hella sprzedają również w okolicach 100 zł. Co lepiej wziąć?
-
- Debeściak
- Posty: 468
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 16:57
- Model: v40
- Silnik: 2.0
- moc: 140KM
- Rocznik: 1996
- wiek: 33
- Skąd jesteś?: Ostojow
- imię: Bartek
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Kolega wstawiał taką za 65 PLN i daje radę. Nie było przy niej tylko tej gumowej zaślepki na wtyczce, trochę się natrudziliśmy ale udało się przełożyć ze starej przetwornicy.
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Przetwornica jest jednak sprawna…. Wcześniej zamieniałem jedynie zarniki i myślałem ze to wina przetwornicy. Dziś jednak podpiąłem wtyczkę tej przetwornicy do wtyczki z drugiej działającej lampy i normalnie swieci.
Posprawdzałem bezpieczniki, pozamieniałem je i nadal nic. W czym może tkwić problem? Zauwazylem ze od świateł pozycyjnych mam bezpiecznik 15 zamiast 10 ale tak było od początku, wiec to raczej chyba nie ma nic wspólnego?
Nie swieci prawe światło mijania, wszystko pozostałe w tej lampie swieci. Już wcześniej miałem przypadki ze gasło ale po jakimś czasie się zapalało. Mam automatyczne światła, włączają się same jak tylko zapłon przekręcę.
Normalnie już krew mnie zalewa… wieczorem ani pojechać ani co.
Posprawdzałem bezpieczniki, pozamieniałem je i nadal nic. W czym może tkwić problem? Zauwazylem ze od świateł pozycyjnych mam bezpiecznik 15 zamiast 10 ale tak było od początku, wiec to raczej chyba nie ma nic wspólnego?
Nie swieci prawe światło mijania, wszystko pozostałe w tej lampie swieci. Już wcześniej miałem przypadki ze gasło ale po jakimś czasie się zapalało. Mam automatyczne światła, włączają się same jak tylko zapłon przekręcę.
Normalnie już krew mnie zalewa… wieczorem ani pojechać ani co.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Jak bezpieczniki są w porządku to sprawdzaj przewody, może na złączce jakiejś nie łączy lub przełamał się.
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Czytałem coś o przekaźnikach pod kierownica i module CEM. I znalazłem jeszcze jakiś schemat bezpieczników pod maska (tak wiem, pod pokrywa jest rozpisane co i jak i zarowno lewe i prawe wedlug rozpiski na pokrywie powinno mieć bezpieczniki 15A).
Natomiast znalazłem w necie ( https://imgvehicle.com/volvo/s40-v40-i/fuse-box ) jakiś schemat na którym lewe światło mijania powinno mieć 15A, a prawe 10A bezpieczniki ?
Natomiast znalazłem w necie ( https://imgvehicle.com/volvo/s40-v40-i/fuse-box ) jakiś schemat na którym lewe światło mijania powinno mieć 15A, a prawe 10A bezpieczniki ?
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Popatrzyłem przewody, jeden NIEBIESKI w malutkiej wtyczce samym dole lampy (kable z tej wtyczki ida do jakiegoś grubego przewodu owiniętego plastikowym wężem i tworzą jeden) ma przerwana izolacje i widać miedziane druciki. Za co odpowiada niebieski przewód? Bo jest żółty i niebieski
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Żółty i niebieski to "plus" i "minus" 12v (nie pamiętam który jest który, jest to zasilanie przetwornicy.
Sprawdź czy na tych dwóch przewodach jest napięcie 12V. Jak nie ma to szukasz dalej.
Sprawdź czy na tych dwóch przewodach jest napięcie 12V. Jak nie ma to szukasz dalej.
-
- Zaawansowany
- Posty: 76
- Rejestracja: 29 sty 2022, o 11:47
- Model: V40
- Silnik: 1.9D
- moc: 115
- Rocznik: 2003
- Skąd jesteś?: Olsztyn
- imię: Damian
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Przepraszam, że tak długo. Byłem na wyjedzie. Kolego niestety nie znam się bardzo na elektryce. W jaki domowy sposób moge sprawdzic czy dochodzi tam prąd? Co do czego i czym dotknac? Staram się pisać tutaj, aby uniknąc dodatkowych kosztów podczas gdybym wstawił auto do jakiegoś warsztatu. Jesli mam mozliwosc zrobic to na wlasna reke to jak? I dopiero jak sie nie uda to postawie do jakiegos fachowca.
A czy zarówki led we wnetrzu, srodku auta mogą być na to wpływ? aczkolwiek przez jakis czas miałem prawe swiatlo mijania, mając zamontowane ledy w bagazniku, schowku i na tablicy rejestracyjnej. Na pewno mi nie swieci jedna z obrysówek z przodu. Ale to też swiatlo mijania wczesniej swiecilo. Moga to byc jakies powiazania?
A czy zarówki led we wnetrzu, srodku auta mogą być na to wpływ? aczkolwiek przez jakis czas miałem prawe swiatlo mijania, mając zamontowane ledy w bagazniku, schowku i na tablicy rejestracyjnej. Na pewno mi nie swieci jedna z obrysówek z przodu. Ale to też swiatlo mijania wczesniej swiecilo. Moga to byc jakies powiazania?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 paź 2021, o 20:55
- Model: V40
- Silnik: D4192T3
- moc: 115 KM
- Rocznik: 2001
- Skąd jesteś?: Falenty
- imię: Bartek
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Witam,
Obstawiam CEM. Właśnie przez to przechodzę i jak tylko przekaźniki przyjadą to wymieniam. Nie jest natomiast tak łatwo - tylko zamienniki i trudno o jakieś konkrety co do ich jakości. W każdym sklepie elektronicznym słyszę tylko "panie a skąd ja mam wiedzieć ile toto podziała, przecież to jakieś chińczyki". Tylko jeden facet podjął rękawice i od wczoraj przerzuca katalogi w poszukiwaniu czegoś za co nie będzie się wstydził.
Obstawiam CEM. Właśnie przez to przechodzę i jak tylko przekaźniki przyjadą to wymieniam. Nie jest natomiast tak łatwo - tylko zamienniki i trudno o jakieś konkrety co do ich jakości. W każdym sklepie elektronicznym słyszę tylko "panie a skąd ja mam wiedzieć ile toto podziała, przecież to jakieś chińczyki". Tylko jeden facet podjął rękawice i od wczoraj przerzuca katalogi w poszukiwaniu czegoś za co nie będzie się wstydził.
-
- Volvo Fan
- Posty: 5654
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 18:42
- Model: S40
- Silnik: D4192T2
- moc: 95 KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 42
- Skąd jesteś?: Wasosz
- imię: Grzegorz
Re: [V40 2003] Przetwornica ksenon polift
Nie ma żadnego powiązania z ledami.
Po odpięciu kostki z przetwornicy (żółty i niebieski przewód) multimetrem sprawdź czy jest na nich napięcie 12V.
Jeżeli nie będzie tam napięcia idziesz dalej czyli sprawdzasz na kostce 4pin która dochodzi do lampy czy tam jest napięcie 12V.
W tej kostce 4pin nie powiem ci który przewód jest od świateł mijania bo nie pamiętam, sprawdziłbym w ten sposób, że odłączyłbym bym tą kostkę i multimetrem sprawdził przejście pomiędzy przewodem żółtym/niebieskim a pinem w kostce, ostatecznie rozebrałbym lampę.
Po odpięciu kostki z przetwornicy (żółty i niebieski przewód) multimetrem sprawdź czy jest na nich napięcie 12V.
Jeżeli nie będzie tam napięcia idziesz dalej czyli sprawdzasz na kostce 4pin która dochodzi do lampy czy tam jest napięcie 12V.
W tej kostce 4pin nie powiem ci który przewód jest od świateł mijania bo nie pamiętam, sprawdziłbym w ten sposób, że odłączyłbym bym tą kostkę i multimetrem sprawdził przejście pomiędzy przewodem żółtym/niebieskim a pinem w kostce, ostatecznie rozebrałbym lampę.